Anadolu Ajansı, bugün “Avrasya Tüneli'ni 5 yılda 77 milyondan fazla araç kullandı” başlıklı bir haber yayımladı.
Haberde, “Avrasya Tüneli'ni açıldığı günden bu yana geçen 5 yıllık sürede 77 milyonun üzerinde araç kullandı” ifadeleri yer aldı.
Avrasya Tüneli, Hazine garantili projelerden birisiydi. Proje yapan şirkete devlet tarafından verilen garantili geçişin altında kalınması durumunda, eksik kalan kısmı devlet hazineden yaptığı ödemeyle kapatıyor.
Avrasya Tüneli’ne verilen yıllık geçiş garantisi ise 25 milyon araç… Bugüne kadar hiçbir dönem verilen araç geçiş garantisine ulaşılamadı.
Raporlardan yansıyanlara göre, sadece 2020 yılında geçmeyen araç için Hazinenin kasasından Avrasya Tüneli’ni işleten şirkete tam 456 milyon 310 bin TL ödeme yapıldı.
Avrasya Tüneli’ne verilen garantiye göre, 5 yıl içerisinde 125 milyon araç geçmesi gerekiyordu. Ancak, Anadolu Ajansı’nın verdiği 77 milyon rakamı, garanti sayısının sadece yarısına ulaşılabildiğini gösteriyor. Kalan yarısı ise Hazine’den, şirkete aktarılıyor.
Anadolu Ajansı, Avrasya Tüneli’ni övmek için geçtiği haberde, aslında projenin başarısızlığını da ortaya koymuş oldu.
Ajansın haberinde, tünelin İstanbul’a ekonomik ve çevresel anlamda çok sayıda kazanç sağladığını ileri sürdü.
Avrasya Tüneli’yle ilgili “Güvenli, hızlı, konforlu, ekonomik ve çevreye duyarlı ulaşım imkanı sunan, çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına, yakıt tasarrufu sağlanmasına katkı sunan” tanımlaması yapan Anadolu Ajansı, “Tünel, kullanıcılarına günlük 1 saatlik zaman tasarrufunun yanı sıra yakıt, emisyon ve kaza maliyeti de eklendiğinde günlük çift yönlü seyahatlerde ortalama 137 TL'lik kazanç sağladı” iddiasında bulundu.