TELE1’de Tuncay Mollaveisoğlu’nun sunduğu Gündem Özel programına İlahiyatçı Mustafa Öztürk konuk oldu. Son günlerde gündem olan Diamond Tema olayı hakkında değerlendirmelerde bulunan Özgürk, şeriatın nereden geldiğini şeriatın kanunlarının kaynağının ne olduğunu TELE1 ekranlarında açıkladı.
Mustafa Öztürk yaptığı açıklamada “eriatın yüzde 79.8’i Mehmet Okuyan’ın Kur’an-ı Kerim’de Maruf kavramı diye bir makalesi var. Şeriatın bütün pratiklerini Kuran üzerinde almış sıralamış ve yüzde 79’u ya aynen ya kısmen Arap örfünden İslam’a dahil edilmiş. Ayrıca background olarak da Yahudi şeriatından muktebestir. Yani orijinal kaynak Yahudiliktir. Musevi şeriatı” ifadelerini kullandı.
Öncelikle Diamond Tema olayıyla başlıyayım. Diamond Tema’yı YouTube’taki videolarından her videosunu izlemesem de aşinayım. Kendisini agnostik olarak tanıtan biri. Vakti zamanında agnostikliği teknik anlamda değil ama bir şeyi bilemem anlamında, ben de demiştim ki her Müslüman özellikle Tanrı’nın zafiyeti söz konusu olduğunda kaçınılmaz olarak agnostik olmak zorundadır. Zat olarak Allah neye benzer dediğiniz de her kesimden verilen cevap bilmeyiz derler. agnostiklik bir bakıma kaçınılmazdır. Felsefi anlamda agnosizm ise Tanrı’nın varlığı konusunda ben bilemem, Yani bu konuda öne sürülen deliller ikna edici değil dolayısıyla varlığına kani değilim. Yokluğu konusunda da önerilen deliller ikna edici değil belki de olabilir denir. Burada yokluğu konusundaki deliller zayıf ama yarın daha güçlü delil çıkarsa ben inanabilirim diyen esnek agnostik vardır. Bir de sert mukavemeti sıkı agnostiklik daha çok Tanrı’nın yokluğu üzerine. Bu arkadaş daha çok Tanrı’nın yokluğu üzerinden gidiyor.
Bir bakıma söylemlerine baktığınızda bir kurumsal dine karşı sürekli bir eleştiri üretiyor. Dolayısıyla bir tür ateizm çıkıyor ortaya ama Türkiye’de ateistinde agnostiğin de insanların inandıkları varlıkları nesneleri saygısız saldırgan bir dil kullanmadıkça herkes sözünü söyleme hakkına sahiptir. Burası laik bir sosyal hukuk devletidir. Anayasa’da böyle yazıyor. Durduğum yeri şöyleyim “Senin fikirlerine hiç katılmıyorum ama fikirlerini söylemen için canımı ortaya koyarım’ benim duruşum bu şekilde.
Diamond Tema vakası bize fiilen bir siyasi iktidar müdahalesi gibi değil, Türkiye’de fiili olarak rejimin değiştiğinin müjdecisi. Rejim değişmiş şuanda. Şu anda Türk tipi Osmanlıcı defakto bir şeriat rejimi var. Asrın Tok şeriatı ben savunuyorum derken Adalet Bakanlığı o arkadaşa da soruşturma açması da gerekirdi. Çünkü bu düzende şeriat savunuculuğu fiilen suçtur.
Halkın değerleri kutsallarına dil uzatmaksa sorun. Hz Peygamber ile Tayyip Erdoğan’ı eş tutan söylemeler duyduk. Erdoğan’ı biz gördüğümüzde salavat getiriyoruz diyenleri duyduk. O zaman benim resulüme ve ona getirilen salavata aşağılama yok mu burada. Bunlara hiçbir yaptırım uygulandığını duydunuz mu?
Bu siyasi iktidar döneminde fiilen Türkiye’nin rejimini bir bakıma şeriata evirilen bu dönemde, biz özellikle CİMER ve sosyal medyadaki troll grupları üzerinden bir ahlaksız haysiyetsiz kesim oluştu bu emniyet güçlerinin mitinglerde alın bunu alın bunu içeri der gibi birisi kelam ettiğinde Cemil Hoca bir şey söylediğinde sosyal medyadaki şerefsiz bir grup alın bunu dercesine bir infial yaratıyor. O sanki karşılıklı bir danışıklı dövüş var. Birileri işlemi başlatıyor.
Gelelim Şeriata. Şeriat nedir?. Şeriatın yüzde 79.8’i Mehmet Okuyan’ın Kur’an-ı Kerim’de Maruf kavramı diye bir makalesi var. Şeriatın bütün pratiklerini Kuran üzerinde almış sıralamış ve yüzde 79’u ya aynen ya kısmen Arap örfünden İslam’a dahil edilmiş. Yani Şeriat dediğimiz pratiği toplumsal düzeni organize eden dolayısıyla toplumun güncel hayatını tanzim işlevi gördüğü için dinamik ve değişken olan bu Yapı örftür tamamen Arap örfüdür. Ayrıca background olarak da Yahudi şeriatından muktebestir. Yani orijinal kaynak Yahudiliktir. Musevi şeriatı
Leş, kan domuz eti, Allah’tan başkası adına kesilen kurbanları yemek haram kılan hükümleri Tevrat’ta görebilirsiniz. Peki şeriat din midir? Şeriat İslam Dini değildir. Onun içindir ki Türkiye’de şu anda fiilen şeriat ahkamı uygulanmamasına şeriatçılar da dahil, fiili şeriatın ceza hukuku alanında hiç uygulanmamasına rağmen hiç kimse Müslümanlığından şüphe etmiyor. Şeriat uygulanmıyor ama herkes Müslüman, Şeriat yok ortada ama herkes Müslüman demek ki olabiliyormuş.
Tele1