Home
04 Aralık 2023 ( 12 izlenme )
Reklamlar

İmamoğlu: "2019’da sanki birisinin tapulu malını elinden aldık"


İBB’nin dış kredi ile alacağı 300 yeni metrobüse Cumhurbaşkanlığı’ndan onay çıkmadığı için 2.3 milyar TL’lik öz kaynakla alınan 252 metrobüs aracının teslimatı tamamlandı. İmamoğlu "Bu ihtiras nedir? Sanki 2019’da İBB seçimini kazandığımız o seçimde, birisinin tapulu malını elinden aldık. Yok; bu senin vallahi tapulu malın değil" dedi. 


İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) bağlı kuruluşu İETT, en son 2015 yılından yeni otobüs alınan metrobüs hattına, yaklaşık 2 milyar 378 milyon liralık öz kaynak 252 son model araç aldı. İBB ve İETT’nin üretici firmalarla Eylül 2021’de imzaladığı sözleşmeler kapsamında alımı planlanan toplam 252 otobüsün tamamının İETT envanterlerine girdi. Son parti otobüs teslimatlarının tamamlanması nedeniyle İETT Edirnekapı Garajı’nda tören düzenlendi.

"YÜZDE 4045 FİYAT FARKI OLUŞTU"

Törende konuşan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Cumhurbaşkanlığı onayına takılan 300 metrobüs alımına dikkat çekti. İmamoğlu, şöyle konuştu:

Göreve gelir gelmez ilk etapta tam 300 aracı temin edebileceğimizi ve bu yönde bir kredi teminini de önümüzü açabileceğini öngörmüştük. Çok hızlı, birkaç ayda, çok uygun koşullarda dış finansmanı da sağladık. O dönemdeki döviz kuruyla, bugünkü kurlar arasında yüzde 4045 fiyat farkı oluştu. Ulusal ve uluslararası piyasaların yaratmış olduğu farktan bahsediyorum ve döviz bazında bir farktan bahsediyorum.

Peki ne oldu? 300 araçlık otobüsü, acilen İBB Meclisi’ne taşıdık. Yaşlanmış bir filoyla karşı karşıyaydık. Sağ olsun, o dönemde İBB  Meclisi de bu isteğimize oy birliğiyle oy birliğiyle ‘evet’ dedi. 300 araç alımını gerçekleştireceğimiz, kredisi hazır bir sürecin işletilmemesi adına, bunun imzasını Cumhurbaşkanlığı yerine getirmedi.

"DAHA PAHALIYA ALMAK ZORUNDA KALDIK"

İmamoğlu “Bir imza. Bu imza ne biliyor musunuz? Bir kefalet değil bu, sadece bir onay, bilgi. Başka bir şey değil. Ve bunu imzalatamadık. 300 otobüsü o zaman alsaydık, çoktan o otobüsler şu anda hizmete girmişti. İhtiyacımız bitecek miydi? Bitmeyecekti. Yine alımlarımızı yapacaktık. Bu 252 aracın tamamını kendi yarattığımız öz kaynaklarımızla, paramızla aldık bu zor koşullarda. 252 aracı o gün alsaydık, daha avantajlı alacaktık. Ülkedeki döviz artışı ve bunun gibi birçok enflasyon ve diğer artışlarla ilgili uğradığımız zarar… Şimdi daha pahalıya almak zorunda kaldık” dedi.

"SENİN TAPULU MALIN DEĞİL"

İmamoğlu şöyle devam etti:

Bu bir ülkenin, bir milletin iyi anlaması gereken bir durumdur. Bir hizmet… Allah aşkına, bir tane açıklama yapılmadı buna. Yani bu niçin engellenir? Bu niçin imzalanmaz? Tek bir açıklama yapılmadı. Ne diyelim buna? Bu ihtiras nedir? Bu kıskançlık nedir? Sanki 2019’da İstanbul Büyükşehir Belediyesi seçimini kazandığımız o seçimde, birisinin tapulu malını elinden aldık. Yok; bu senin vallahi tapulu malın değil. 16 milyon insanın, 86 milyon memleketin insanının ortak olduğu bir maldır, bir vatan parçasıdır. Onun için; vallahi senin malın değil. Böyle davranamazsınız. Bunu yaptılar. Birçok olayda yaptılar.

Ama yılmadık, yolumuza devam ettik ve bugün yerli firmaların da bu işe ilgi göstermesiyle, karşılıklı yaptığımız açık ihale süreciyle, verilen en uygun koşullarda fiyatlarla, İstanbul'umuza 132’si 280 yolcu kapasiteli, 120’si de 200 yolcu kapasiteli, Akia ve Otokar marka 252 aracımızı İstanbul'a kazandırdık ve milletimize metrobüs hattında, pırıl pırıl yepyeni otobüslerle yolculuk ve seyahat etme imkanı sağladık. Bu, milletimizin bütçesinin başarısıdır.

BEYAZ YOL VE ELEKTRİKLİ ARAÇ UYGULAMASI

Günde 250 bin kilometre yol yapılan metrobüs hattının büyük bölümünün asfalt sistemini de 21 yıl dayanıklı, çevreci ‘beyaz yol’a dönüştürdüklerini hatırlatan İmamoğlu, Tarihi Yarımada’nın merkezi Fatih’te de bütün kamu araçlarını çok yakın bir zamanda elektrikli araca dönüştüreceklerini açıkladı.

"2024’TE ŞEHİR TARİHİNDEN SİLİNECEKLER"

İETT ve İSKİ gibi kadim kurumların belli çevrelerce bilinçli olarak yıpratılmak istendiğinin altını çizen İmamoğlu, şöyle konuştu:

İETT kurumumuzun çokça yalan ifadelerle, uydurma birtakım haberlerle karalandığını da yaşıyoruz. Otobüs arıza yapmıyor diyebilir miyiz? Yapıyor. Araç, arıza yapar. Ama araçlardaki arıza oranlarının 100 kilometre başı ne kadar düştüğünü sizlere, arkadaşlarım sıklıkla beyan ediyor. Ben de söyleyeyim: Yüzde 40 oranında düşüş sağlanmıştır. Bu, daha da yukarıya çıkacaktır. Bu anlamda şunu da söyleyeyim: Sefer sayılarımız, yolcu sayılarımız artmasına rağmen bu düşüşü sağladık. Daha da etkili çalışacağız. Sırf siyaset olsun diye, sırf Ekrem İmamoğlu'nu karalamak adına, koca koca insanların yalan ifadelerle bu kurumu bir şekilde karalamaya dönük ortaya koydukları propaganda metodunu çok yararsız, faydasız ama bir o kadar da zararlı görüyorum.

Çünkü İETT bizim kurumumuz, İSKİ bizim kurumumuz. Onları büyütelim, eleştirelim, öneride bulunalım. Ama büyütelim, boş yere insanları lekeleyerek politika, siyaset yapmayı kendimize yolculuk olarak görmeyelim. Bu yolculuğu kendisine reva gören insanları, 2019’da, İstanbullular cezalandırdı. 2024’te daimi olarak bu şehrin tarihinden sileceğini düşünüyorum bu aklı ve bu zihniyeti.

"ENGELLEMELER SÜRER YA DA SÜRMEZ"

İmamoğlu, konuşmasını şu sözlerle noktaladı:

İstanbul'umuza layık olacağız. Cumhuriyetimize, demokrasimize layık olacağız. Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılına güçlü eserler bırakmayı, İstanbul'da en güçlü, en karakterli yerel yönetim kabiliyetini ortaya koyarak hem şehrimize layık olmayı hem de ülkemizin motivasyonu gücü olmaya devam edeceğiz. Engellemeler sürer ya da sürmez, bilmiyorum. Sürerse ona göre başarımızı yükseltiriz. Sürmezse, onları da başarımızın bir parçası yapmak, ellerini ayağa kaldırmak ya da tokalaşmaktan da geri durmayız.

Ben memleket adına, millet adına yapılan her işi alkışlamayı kendisine bir gurur vesilesi gören bir Belediye Başkanıyım. O yaptı diye kıskanan değil, tam aksine o yaptı, ona teşekkür etmeyi kendine yakıştıran bir Belediye Başkanıyım. Umarım bu akla, bu mantığa onlar da yaklaşım gösterirler. Yolumuz açık olsun.

Konuşmaların ardından İmamoğlu ve beraberindeki heyet, Cumhuriyetin 100’ncü yılına uygun şekilde kırmızıya boyanan 2 örnek metrobüs önünde anı fotoğrafı çektirdi. Basın mensuplarıyla birlikte kısa bir metrobüs turu yapan İmamoğlu, yolculuk boyunca da kısa bir değerlendirme yaptı. Toplam 252 otobüs, yaklaşık 2 milyar 378 milyon liralık öz kaynakla İstanbulluların hizmetine alınmış oldu.

Sözcü

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Taksim terör saldırısı sonrası kaçan Bilal Hassan’ın kardeşi yakalandı! Yalnızlık nasıl 21. yüzyılın en önemli sağlık sorunlarından biri haline geldi? CHP'li Banu Özdemir'e sosyal medyada çirkin saldırı! Taksimde terör: Firari ile Azez'de yakalanan zanlı saldırı sonrası buluşmuşlar