Home
09 Mart 2022 ( 25 izlenme )
Reklamlar

Kamyoncular kontak kapattı: "Evimize ekmek götüremiyoruz"


Akaryakıta peş peşe gelen zamlarla birlikte, benzin 19 TL’yi, motorin ise 21 TL’ye geçti. Nakliye için anlaşma yaptıklarını ancak anlaşmadan saatler sonra yakıt fiyatlarına zam geldiği için zarar ettiğini belirten Denizli’deki kamyon sürücüleri çareyi kontak kapatmakta buldu.


Akaryakıta peş peşe gelen zamlarla birlikte, benzin 19 TL’yi, motorin ise 21 TL’ye geçti. Nakliye için anlaşma yaptıklarını ancak anlaşmadan saatler sonra yakıt fiyatlarına zam geldiği için zarar ettiğini belirten Denizli’deki kamyon sürücüleri çareyi kontak kapatmakta buldu.

Kamyoncu Osman Türkmen, "1985’ten beri bu iş yaparım. Çok zor durumdayız. Bu son zamlarla tamamen bittik. Evdeki çocuklar da hasır kemirmeyecek ya. Devlet büyüklerinden yardım bekliyorum. Bir ben değil tüm kamyoncu, TIR’cı esnafı yardım bekliyor" dedi.

Akaryakıt fiyatlarına yapılan zam kamyon şoförlerini de çok olumsuz etkiliyor. Akaryakıttaki öngörülemeyen artış sebebiyle 20 gündür kontak kapatan Denizli’deki şoförler geçinemediklerini belirtti. Denizli’de kamyon şoförü olarak çalışan Durmuş Taşkın, "1991 yılından bu tarafa kamyon nakliye sektörü içindeyim. Ama bu yılki kadar ne bir fiyat artışı ne bir mazot artışı hiç görmedim" dedi.

'Hiçbir şeye güç yetmez vaziyete geldi'

Denizli Karayolları Yük Taşıma Kooperatifi Başkanı Tayfun Özen, şunları söyledi:

"Biz kamyoncular pandemiden önce de karın tokluğuna çalışıyorduk. Bu insanların çoluğu çocuğu var, bunlar da insan demedi bunlar da bu vatanın evlatları demedi. Yani sonuçta Türkiye Cumhuriyeti’nin altında yaşayan herkes bizim evladımız bizim insanımız Türktür yani. Bu ulusun insanıdır. Bunu bilmediler. Ne bileyim pandemiden önceki kilometre masrafımız 3,5 lira gibi bitiyordu. Şu anda pandemi girince kilometre masrafımız 10 lira olmuş. Bu 10 lirayı belirttiğimizde 1000 kilometre yola 10 bin lira sadece maliyeti olarak söylüyoruz. Şoför çalıştıran insanlar için bu maliyet 10 bin lira. Müşteriye söylediğimizde 10 lira 11 lira gibi parayı söylediğimizde müşteri çok diyor. Yahu zaten kafa kafaya gidiyor. Kazanç yok. Ne parça, ne lastik hiçbir şeye güç yetmez vaziyete geldi. 15002000 lira olan lastiğin fiyatı 88,5 bin lira. Bunun bandrolü var, kurşunu onu bunu çok masrafları var. Bunu hesap edemeyince 10 lira gibi bir maliyeti alamayınca da batmak zorunda bizim meslektaşlarımız. Büyüklerimize gelince hiçbirinin önlem aldığı da yok.

Bir ‘K’ belgesi diye bir şey çıkardılar. Gerçekten bizi yok etmek için çıkardılar. Bir fedakarlık yapmak için çıkarmadılar. Dediler ki K belgenizi alın kilometre ton misali çalışacaksınız. Taksiciler, minibüsçülük gibi K belgesini satabileceksiniz. Emekli olduğunuzda satacaksınız sıkıntı yaşamayacaksınız. Bunun gibi birçok vaatler verdiler. Ama netice itibariyle ne oluyor aracı almazsan K belgesi ölüyor. K belgesini devredemiyorsun. Yani benzer birçok sıkıntılar oldu. K belgesi gerçekten de birçok insanı batırdı. Bir arabayı çalıştırmakta zorlanan adam ikinci arabayı almak zorunda kaldı. '20 yaş altı araba çalıştıramaz' dediler. İkinci arabayı alan adam da ödeyemedi. Neden yukarıdakiler suçu kendisinde aramıyor? Burada kamyoncu camiası bu mesleği yapan, inşa yapan, taşımayı yapan gece gündüz yollarda olan evladının büyüdüğünü göremeyen anasının babasının öldüğünü göremeyen, cenazesine gidemeyen insanlar mı suçlu? Bu fedakarlığı onlar mı yapıyor?"

'Evimize para götüremez hale geldik'

Taşımacılık sektöründe çalışan bir vatandaş, "Bizim sektör ölü sektör oldu. Biz bu şekilde evimize para bile götüremez hale geldik. Bu böyle giderse biz dahi bu meslekten men olacağız" dedi. Bir başka çalışan ise, "Evimize ekmek dahi götüremiyoruz. Garajlarda, otoparklarda araçlarımız hep yatıyor. 1.5, 2 aydır kontak basamayan arkadaşlarımız çok. devlet seçim zamanları kapı kapı geziyor ama seçim bitti koltuğa oturdular ama hiç kimse bir yerde bulunmuyor. Artık yeter!" dedi.

'Her tarafımız borç'

Durmuş Taşpınar, "1991 yılından bu tarafa kamyon nakliye sektörü içindeyim. Ama bu yılki kadar ne bir fiyat artışı ne bir mazot artışı hiç görmedim ve bu fiyat artışında mazot artışında etkilendiğimizde hiçbir zaman işe gidemiyoruz. Akşam bir fiyat veriyoruz verdiğimiz fiyat sabaha zamlardan alıp götürüyor. Evimize ekmek götüremez olduk. Yol fiyatları, otoban paraları, köprü paraları çok yüksek. Her tarafımız borç" dedi.

'Evdeki çocuklar da hasır kemirmeyecek ya'

Osman Türkmen ise, "1985’ten beri bu iş yaparım. Çok zor durumdayız. Bu son zamlarla tamamen bittik. Evdeki çocuklar da hasır kemirmeyecek ya. Devlet büyüklerinden yardım bekliyorum. Bir ben değil tüm kamyoncu, TIR’cı esnafı yardım bekliyor" dedi.

'20 gündür hiç marş basmadım'

Hasan Kayabaşı, "Denizli nakliyecilerinde TIR’cıyım. Yaklaşık 15 yıldır bu işi yapıyorum. Şu 3 yıldır hiç para kazandığımı söyleyemem, borçlarımı aktar dönder, şu anda onda da tıkalıyım. 20 gündür hiç marş basmadım. Yaklaşık 20 gün oldu. 20 gündür İzmir’den geldim. 20 gündür hiç marş basmadım. Aracım hala yatıyor. Lastik olmuş 8 bin 500 lira. Lastik alma durumumuz yok. Mazot olmuş 25 lira, gidecek nakliye gücümüz yok" diye konuştu.

'Her şey iki katı olmuş'

Mehmet Demir, "Kamyon şoförüyüm. Şu anda kendim 2 aydır yola gitmiyorum. 2 aydır arabam kapalı. Bu yüzden evimizi geçindirmekte zorlanıyoruz, evim kira çocuğum var. Geçim sıkıntılarını birebir yaşıyorum. Öncelikle mazot fiyatlarının, parça fiyatlarının düşürülmesi gerekiyor. Gıda, marketlerde her şey 2 katı olmuş. Bir sefer yola gidip gelmekle bunların hiçbir şeyi çözülmüyor. Çözülmediği gibi de şu anda herkes geçim sıkıntısında açlık ve sefillik içerisinde yaşamaya devam ediyor" dedi.

Kamyoncu Hasan Türkmen de "Şu anda evlerimize ekmek götürecek durumda değiliz. işlerimizi çok kötü devletten yardım bekliyoruz" dedi.

halktv.com.tr

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Bir gecede 10 camiden 100 musluk çalındı! Elektrik şirketi yazılım oyunuyla dolandırdı, faturayı da halka ödetti! O ilçede kutlamalar yasaklandı! Bakan Şimşek'in ağzından verilen "ÖTV ve KDV'de artış olacak" iddiası asılsız çıktı