İmam hatiplere öğrenci başına yılda yalnızca dört kitap okuma hedefi koyan MEB, okullaşma oranının artırılması için ise taşımalı eğitime 2 milyar lira harcanacağını açıkladı
Bir yılda 4 kitap
Öğrencilerin bir yılda okuduğu kitap sayısında 2017 yılında hedefi tutturamayan MEB, çıkarılan yayın ve kültür kitabı gönderilen kurum sayısının 2018’de artırılacağını bildirdi. Öğrenci başına okunan kitap sayısında 3,63 ile en geride olan meslek ve teknik öğretim liseleri için belirlenen hedef 4,50 oldu. Anadolu imam hatip liselerinde yalnızca 4,20 olan öğrenci başına kitap okuma sayısı için 2018’e konulan hedef 4,30’da kaldı. Mesleki ve teknik eğitim veren ortaöğretim kurumlarında kitap okuma etkinlikleri yapılacağını duyuran MEB, bu kapsamda düzenlenecek projelere 122 bin lira kaynak ayırdı.
“Devamsızlık komisyonu”
Özellikle imam hatip ve meslek liselerinde artan devamsızlık problemine ilişkin il müdürlüklerine, “Acil eylem planı oluşturulsun” talimatı gönderen MEB, üç başlıktan oluşan faaliyet tablosu oluşturdu. Meslek liselerinde 20 gün ve üzerinde devamsızlığı olan öğrenci oranının yüzde 40’lara varmasından hareketle, öğrencilerin devamsızlık oranlarının takip edilmesi için komisyon kurulması kararlaştırıldı. Bu çerçevede bütçeden 60 bin lira ayrıldı. Buna karşın meslek lisesi öğrencilerinde yüksek oranda görülen devamsızlığın düşürülmesi hedeflenen oran sadece yüzde 39’la ifade edildi. Türkiye’yi OECD ülkeleri arasında en tepeye taşıyan ve 2017’de önceki yıla oranla yüzde 1,17 artarak 6,21 olan ilkokullardaki 20 gün ve üzeri devamsız öğrencilerin azaltılması için de heyet oluşturulacağı bildirildi. Devamsızlık oranının yüksek olduğu ilk 10 ile saha ziyaretleri gerçekleştirilerek devamsızlık sebeplerinin araştırılacağı belirtildi.
***
MEB Fatih’e doyamadı
MEB, 2018 yılı performans programında, başarısızlığı tescillenmesine rağmen ısrarcı olduğu FATİH projesine de yer verdi. Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın, “Yeni bir ihale sürecine çıkıyoruz. GSM operatörleriyle öğrenci başına 4 dolar gibi bir ücret ile 10 yıllık anlaşma yapacağız” dediği projenin altyapı çalışmalarının tamamlandığı ileri sürüldü. Buna karşın, projenin teknolojik altyapısını geliştirmek için ihtiyaç duyulan ek kaynağın 2.5 milyon TL olduğu bildirildi. Eöğrenme materyalleri hazırlanması için talep edilen ödenek ise 7.5 milyon TL oldu. Başarısızlık öyküsüne dönüşen proje için yalnızca bilgi ve iletişim teknolojisi altyapısı geliştirmek, öğrenci ve öğretmenlere yönelik etkinlikler düzenleyerek bu teknolojileri kullanma yetkinliklerini artırmak amacıyla harcanan tutar 1 milyar 18 milyon lira olarak açıklandı.
https://www.birgun.net/haberdetay/mebinegitimdecigiracanvizyonuimamhatipteogrencibasinayilda4kitap212868.html