Hürriyet yazarı Vahap Munyar bugünkü köşesinde Avrasya Tüneli'ne değindi. Avrasya Tüneli için yaklaşık 25.6 milyon araç garantisi verildiğini
belirten Munyar, bu sayının çok altında kalındığını ve arada oluşan 10
milyonluk araç farkını devletin ödeyeceğini ifade etti. Munyar, Avrasya
Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Başar
Arıoğlu'nun, devletten 123 milyon lira alacaklarını söylediğini
belirtti. Munyar, Arıoğlu'nun, geçen yılki en yüksek günlük geçen araç sayısının 65 bin 927 olduğuna işaret ettiğinden bahsederek, "Belirlenen
günlük geçmesi gereken araç sayısı 68 bin 500. İlk yıl bu rakama
ulaşamadık. Ancak, ilk açılış günlerine göre geçen araç ikiye katlandı.
Geçen yılı günlük ortalama 41 bin araç geçişiyle kapattık" ifadelerini kullandığını belirtti. Vahap Munyar'ın yazısının ilgili kısmı şu şekilde: "Tünelin 2017’yi 15.6 milyon araç geçişi ile geride bıraktığını kaydetti (Başar Arıoğlu): Bize verilen garanti, yıllık 25.6 milyon araca denk geliyor. Bu
durumda geçen yıl 10 milyon araçlık eksik geçiş söz konusu. Bu araçların
bedelini devlet bize ödeyecek. Garanti kapsamında devletten 123 milyon
lira alacağız. Geçen yılki en yüksek günlük geçen araç sayısının 65 bin 927 olduğuna işaret etti: Belirlenen günlük geçmesi gereken araç sayısı 68 bin 500. İlk yıl
bu rakama ulaşamadık. Ancak, ilk açılış günlerine göre geçen araç ikiye
katlandı. Geçen yılı günlük ortalama 41 bin araç geçişiyle kapattık. Bu yıla ortalama günlük 45 bin araç geçişiyle girildiğini vurguladı: Bu yılın sonuna doğru garanti rakamını yakalarız. 2019’dan itibaren
devletin bize fark ödemesi biter. Ayrıca, garantiyi aşan gelirin yüzde
30’unu devlete ödeyeceğiz. Tüneli işletme sürelerinin 25 yıl 28 gün olduğuna değindi: Araçmüşteri garantisi verilen projeler içerisinde, en kısa sürede 'garanti'yi geride bırakacak proje Avrasya Tüneli. Çünkü, şehir içi bir güzergahta. Arıoğlu’na sorduk: Ücreti indirip, geçen araç sayısını artırmayı düşünmüyor musunuz? Topu kreditör bankalara attı: Tek taraflı olarak fiyatla oynayamıyoruz. İndirime devlet sıcak
bakabilir. Ancak, bu proje için kredi alıp, gelir garantisi verdiğimiz
bankalar var. Onların iznini almadan indirim yapamayız. Sonra tünelin kapasitesinin altını çizdi: Tünelin günlük kapasitesi 110 bin dolayında. Fiyatı indirip, aşırı yoğun hale getirmeyi kaldırmaz. Tünel, 'niş' bir ürün gibi. Yani, trafikte asıl işine yarayanlar kullanır. 1.2 milyar liralık tasarruf yanı belki tartışılabilir... Aldığımız en iyi bilgi, bu yıl Avrasya Tüneli için 'garantili ödeme'nin sona ereceğini öğrenmek oldu..." https://odatv.com/avrasyatunelindengecmeyenaraclaricinnekadarodeyecegiz2901181200.html
Elektrik faturalarına yapılan gizli zam ortaya çıktı!37 izlenme
Emekliye yazın bile kömür satmışlar!49 izlenme
Vakıflar Bankası'nın hisseleri neden Hazine ve Maliye Bakanlığı'na devredildi?436 izlenme
Ali Sabancı-Vuslat Doğan Sabancı çiftinin sağlık durumuyla ilgili son gelişme: '9-10 ameliyat daha olması lazım'101 izlenme
İşsizlik rakamları açıklandı! İşsizlik rekor artış gösterdi!51 izlenme
Cemevinin bankadaki parasına haciz! Ödeme tebligatı yapılmadı, karar kısmen bozulsa da ortada kaldı20 izlenme
Çocuk gelin sayısında utandıran birincilik165 izlenme
Toplum nereye böyle ? Tabletindeki oyunu sildi diye çocuğunu çok fena dövdü !668 izlenme
'Gaziyim' diyen vatandaş, boş cüzdanını gösterirken göz yaşlarını tutamadı 'Sokakta kalıyorum, bir liram bile yok!'
Öğretmenler su içmese bile ev alamıyor!
Herkesin Erdoğan'dan beklediği destek paketini Mansur Yavaş açıkladı!
İşte öğrncilerin geldiği yoksulluk durumu: Simit yese yetmez!