İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun, “Milyonlarca vatandaşın kullanacağı İncirliSefaköyBeylikdüzü metrosunun yapımını kimse engelleyemeyecek. Projeler hazır, yatırımcılar hazır, finansmanı hazır. Ama bir imza eksik. NEDEN?” paylaşımı ile tepki gösterdiği proje onay süreci hakkında İstanbul Büyükşehir Belediyesi yazılı açıklama yaptı.
İBB tarafından proje ve finansı hazırlanan, şehrin batı yakasındaki 3,5 milyon kişiye hizmet verecek 18,4 km'lik SefaköyBeylikdüzüTüyap Metrosu'nun Cumhurbaşkanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan onay beklediği belirtilerek “6 raylı sistem hattıyla entegrasyon sağlayacak, metrobüs ve E5 trafiğini rahatlatacak çok önemli proje, 1 yıla yakındır sadece imza bekliyor” denildi.
PROJE REVİZE EDİLDİ, FİNASMAN BULUNDU
İstanbul'un raylı sistem açısından bugüne kadar hiçbir yatırım yapılmamış batı kesimindeki ilk metro hattının güncelliğini yitirmiş proje çalışmalarına, 2019'da hızla başlandığı, metrobüs hattını ve E5 trafiğini rahatlatacak metronun proje ve fizibilite çalışmalarının Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nden (AYGM) gelen talep üzerine revize edildiği anlatıldı. Revize projenin Mart 2021'de yeniden bakanlığa gönderildiği, finansmanın da Mayıs 2021'de Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile İBB arasında Yeşil Şehir Aksiyon Planı mutabakatı ile sağlanarak yatırım bütçesinin hazır hale getirildiği belirtildi.
CUMHURBAŞKANLIĞI İLE GÖRÜŞÜLDÜ
İBB yönetiminin, AYGM'den cevap gelmemesi nedeniyle Kasım 2021'de Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı ile görüşmelerde bulunduğu ancak Cumhurbaşkanlığı'nın AYGM onayı olmadan inceleme ve onay sürecinin başlatılamayacağı bilgisini verdiği aktarıldı. Bu nedenle, tüm proje ve fizibilite çalışmaları hazır olan SefaköyBeylikdüzüTüyap Metrosu'nun 15 Ocak'ta açıklanan kamu yatırım programına dahil edilemediği belirtildi.
METROBÜSÜ VE E5 TRAFİĞİNİ RAHATLATACAK
Açıklamada yer alan bilgilere göre Beylikdüzü – Çobançeşme arasında doğrudan metrobüs aksını takip edecek 18,43 km ve 10 istasyonlu SefaköyBeylikdüzüTüyap Metrosu, bu akstaki metrobüs yolculuğu talebini önemli ölçüde azaltacak.
Hattın, İstanbul'un doğu – batı aksında önemli yolculuk talebini karşılayan YenikapıAtatürk Havalimanı Hafif Metro Hattı ile entegre olmasıyla da Tarihi Yarımada'dan Büyükçekmece ve Beylikdüzü'ne kadar raylı sistem ulaşımı sağlanacak. Böylece, E5 üzerindeki araç trafiği önemli ölçüde azalacak. Yine hattın EsenyurtSaadetdere uzatmasıyla, KabataşMecidiyeköyMahmutbeyEsenyurt Metrosu'na entegrasyon sağlanacak. Bu bölüm de TEM üzerindeki araç yolculuklarını hafifletecek.
İBB, İNCİRLİSEFAKÖY METROSU'NA DA TALİP
İBB, bu süreçte; önceki dönemde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na devredilen İncirliSefaköy Metrosu'nun yeniden belediyeye devri için de Ağustos ve Kasım 2020'de 2 defa Bakanlığa başvuruda bulundu. Bu talepte “İncirliSefaköy Raylı Sistem Hattı'nın Beylikdüzü'ne kadar uzatılarak tek hat olacak şekilde yapılması” belirtildi. Ancak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın bu talebe de olumlu ya da olumsuz bir dönüş yapmadığı ifade edildi.
Sözcü
Erdoğan'ın memleketinde vatandaşlar Devlet Su İşleri'ne isyan etti! "Böyle tasarruf mu olur?"20 izlenme
Hem ekmeğe hem ulaşıma büyük zam geldi!53 izlenme
Öğrenci tarikata emanet11 izlenme
Eski Kara Kuvvetleri Komutanı Aytaç Yalman coronavirüsten hayatını kaybetti!118 izlenme
Bu 67 milyon TL’nin hesabını kim verecek?68 izlenme
Muhafazakar medyada yeni tartışma: Sırada başka cemaatler mi var?89 izlenme
AKP’li vekilden Cumhuriyet için tepki çeken sözler28 izlenme
Elon Musk: Akıllı TV'ler için video uygulaması 'Geliyor'26 izlenme
Cumhuriyeti ve Atatürk'ü hedef almıştı: Kendisini 'Musa Hoca' olarak tanıtan kişinin El Kaide üyeliğinden arandığı ortaya çıktı!
Böcek ailesi soruşturmasında otel sahibi ve çalışanına yakalama kararı!
Padişah torunu Abdülhamid K. Osmanoğlu, sahte diplomasını aldığı gibi e-devlette kontrol etmiş!
Öcalan’ın Meclis’te konuşma ihtimali: Bahçeli’nin çağrısı gerçeğe dönebilir mi?