Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından kamuoyunda ‘Beşli Çete’ olarak bilinen şirketlere yaptırılan Gayrettepeİstanbul Havalimanı metrosunun bir kısmı ocak ayında Erdoğan tarafından açıldı.
Yapımına 2016’da başlanan ve 2018’de açılacağı ifade edilse de açılış tarihi defalarca ertelendiği için beş yıl gecikmeli olarak kullanımına başlanan metro hattı İBB’ye devredilmedi. Metro, Marmaray gibi TCDD tarafından işletiliyor.
BirGün'den İsmail Arı, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) “Metro hattının İBB’ye devredilmeme” nedenini sordu. CİMER’den verilen yanıtta, “Gayrettepeİstanbul Havalimanı Metro Hattı 22 Ocak 2023 tarihinde açılışı yapılarak hizmete alınmıştır. Projenin işletmesi ilgili Cumhurbaşkanlığı Kararı gereğince TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır” denildi. Bu cevapla birlikte metro hattının Erdoğan’ın kararı ile İBB’ye devredilmediği itiraf edilmiş oldu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Gayrettepeİstanbul Havalimanı metrosunun maliyetini önce 8 milyar 64 milyon TL olarak açıklandı. Fakat bakanlık daha sonra Cengiz, Kalyon ve Kolin İnşaat’a yaptırılan hattın bedelini güncelledi. Buna göre 37,5 kilometre uzunluğunda olan 8 duraklı projenin bedeli, 7 milyar 472 milyon TL arttı ve 15 milyar 536 milyon TL’ye yükseldi.
Tarımda üretici enflasyonu Ocak'ta yüzde 57,85 oldu27 izlenme
Doktor Ekrem Karakaya'nın öldürülmesi ile ilgili harekete geçen trollerin maskesi düştü!72 izlenme
Hükümet umutları bir bir söndürdü: Önce ÖTV indirimi sonra EYT kararı hayal kırıklığı yarattı92 izlenme
CHP'den Yılmaz Tunç'a yanıt: Önünde iki seçenek var...9 izlenme
MHP'nin '9 bölge 81 il' afişlerine tepki yağıyor7 izlenme
Sedat Peker kendisini sorgulayan polisi saygıyla uğurladı: İki twit paylaştı geri çekmedi34 izlenme
Vatandaştan sokak röportajında İslam Tv muhabirine tepki! "Tekbir değil, tedbir, tedbir..."55 izlenme
Dış ticaret açığı Mayıs'ta rekor kırdı!30 izlenme