Home
19 Şubat 2022 ( 40 izlenme )
Reklamlar

1915 Çanakkale Köprüsü daha açılmadan müteahhitler paralarına para kattı!


26 Şubat cumartesi günü hizmete girecek olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde müteahhitlere fazladan bir yıl işletme hakkı verildi. Ayrıca projenin erken tamamlanması akıllara "1915 Çanakkale Köprüsü'nde müteahhitlere fazladan 380 Milyon Euro mu aktarılacak?" sorusunu getirdi.

Yapımı süresince sık sık tartışmalara neden olan 1915 Çanakkale Köprüsü 26 Şubat cumartesi günü hizmete açılıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, köprünün açılışı öncesi açıklamalarda bulundu. 

Köprünün işletme hakkına ilişkin bilgi veren Karaismailoğlu, "2034'te burası tamamen devletin olacak. Tüm bakımlarını yapıp teslim edecek. O noktaya kadar işletmeye aittir. Firma burayı işletecek kullanıcılardan alacak önemli kısmını gelir olarak, kalanı devlet karşılayacak. Sonrasında 2034'te devlete verecek." ifadelerini kullandı.

Yeniçağ'da yer alan habere göre, Çanakkale Köprüsü'nün yapım dahil toplam işletme süresi 16 yıl 2 ay 12 gün olarak belirlenmiş ve bu süre sonunda işletmesi devlete devredileceği bildirilmişti. Buna göre, yapımına 18 Mart 2017 yapımına başlanan projenin 30 Mayıs 2033'te devlete bırakılması gerekiyordu. Ancak Karaismailoğlu'nun açıklamasına göre; şirket köprüyü fazladan 1 yıl işletecek.

Sık sık tartışmalarla gündeme gelen Çanakkale köprüsünde sona gelindi. 26 Şubat cumartesi günü hizmete girecek Köprü Sözleşmeye göre Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi 16 Eylül 2023 yılında devreye alınması planlanıyordu. İşletmeci şirket projeyi 6.5 ay erken bitirdi. Bu da şirketin kasasına fazladan 135 Milyon Euro'nun girmesi demek. Yani işletmeci müteaahhitlere fazladan verilen sürenin toplam karşılığı 380 Milyon Euro'ya çıkıyor.. Tabii ki bu rakam Eurozone enflasyonuyla birlikte daha da artacak.

Bakan Karaismailoğlu'nun açıklamalarından öne çıkan başlıklar şöyle:
 
Türkiye Cumhuriyeti'nin en önemli işlerinden biri. En büyük gurur veren projelerden biri. Bunun Çanakkale'de olması ayrı önemli. Ülkemize 100 yıllar boyu hizmet edecek projede yer almak çok büyük bir gurur. Önümüzdeki hafta dünyanın hizmetine sunmak gurur verici.

Kamu özel işbirliği ile yaptık. Devletin kasasından bir kuruş çıkmadı. İki boğaz arasında geçiş yok. Yapılması gerekiyordu. Devlet olarak 2.545 milyar euro hazırlayacak bütçemiz yok kısa sürede.

Altyapı açığımı tamamlamam gerekiyordu. Bunun sebebiyle yapişletdevret, kamu özel işbirliği projeleri. Bunun finans modelidir. Yapım süresi ve işletme süresi vardır. Kamu açısından uygun projeyi seçiyoruz. İşletme süresi içindeki işletme maliyetleri de yüklenici tarafından yapılıyor.

Avrasya Tüneli de aynı şekilde yapıldı... 1.250 milyon dolarlık projedir. Geçen sene geçiş sayıları eksik olanları 450 milyon lira verdik. Devlet verseydi hem 1.250 milyon dolar çıkacak hem de her yıl 500 milyon lira işletme maliyeti olacaktı.

BAKAN: 2034 YILINDA DEVLETE TESLİM EDİLECEK

2034'te burası tamamen devletin olacak. Tüm bakımlarını yapıp teslim edecek. O noktaya kadar işletmeye aittir. Firma burayı işletecek kullanıcılardan alacak önemli kısmını gelir olarak, kalanı devlet karşılayacak. Sonrasında 2034'te devlete verecek.

2033'DE DEVLETE TESLİM ETMESİ GEREKİYORDU

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi'nin temel atma töreni Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla 18 Mart 2017'de Çanakkale'de gerçekleştirildi. 
 
Sözleşme göre, projenin yapım dahil toplam süresi 16 yıl 2 ay 12 gün olup, bu süre sonunda 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devredilecek.

Buna göre 1915 Çanakkale Köprüsü'nün 2033 yılının Mayıs ayında devlete teslim edilmesi gerekiyor.

Bakan Karaismailoğlu ise teslimin 2034 yılında olacağını açıkladı. 

MÜTEAHHİTLERE FAZLADAN 380 MİLYON EURO MU AKTARILACAK?

Hazine, 1915 Çanakkale Köprüsü için günlük 45 bin araç geçişi garanti ediyor.

1915 Çanakkale Köprüsü geçiş ücreti 15 euro + KDV. Küçük bir hesap yapalım: 45 bin araç garantisi demek şirkete günlük 675 bin Euro + KDV ödemeyi garanti etmek demektir. Bunu da 365 günle çarptığımızda 246 Milyon 375 Bin Euro'luk fazladan bir ödeme ortaya çıkıyor.

Ayrıca sözleşmeye göre Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi 16 Eylül 2023 yılında devreye alınması planlanıyordu. İşletmeci şirket projeyi 6.5 ay erken bitirdi. Bu da şirketin kasasına fazladan 135 Milyon Euro'nun girmesi demek. Yani işletmeci müteaahhitlere fazladan verilen sürenin toplam karşılığı 380 Milyon Euro'ya çıkıyor.. Tabii ki bu rakam Eurozone enflasyonuyla birlikte daha da artacak.

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

17 yıldır sata sata bugünlere geldik! İktidar medyası da isyan etti! Hükümete yakın isimlerden Erdoğan'a ağır eleştiriler! KPSS'de Türkiye birincisi olup yine de atanamayınca isyan etti! Bakan Özer: Eğitim kurumlarını güvenli hale getirmek için en ufak taviz vermiyoruz