Sözcü'de yer alan habere göre, AKP iktidarı bir büyük ihaleyi daha özel olarak seçtiği müteahhide verdi. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 2 milyar 253 milyon 701 bin TL yaklaşık maliyet belirlediği karayolu yapım ihalesinde rekabete imkan sağlayan “açık” usül tercih edilmedi.
İhale, deprem gibi olağanüstü haller için, yasanın istisna olarak öngördüğü hallerde, vatandaşın mağduriyetini önlemek için düşünülen “21b Pazarlık” usulüyle yapıldı. İstisna maddesinin sağladığı imkanla, ihale için duyuru ilanına çıkılmadı.
İhale, Kamu İhale Kurumu kayıtlarına bugün girdi. 20 Kasım 2022 günü düzenlendiği anlaşılan ihale, tüm süreçler tamamlandıktan ve sözleşme ve yer tesliminin ardından, ihaleden 40 gün sonra kamuoyuna duyurulmuş oldu.
İhale, kapalı kapılar ardında, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Ankara Yücetepe’de bulunan Yapım ve Danışmanlık İhaleleri Şubesi Müdürlüğü’nde, Program ve İzleme Dairesi Başkanlığı İhale Salonu’nda gerçekleşti.
İhaleye 6 firma çağrıldı. Özel olarak davet edilen Asmin Taahhüt Yapı, Solis Yapı İş Ortaklığı’na 2 milyar 24 milyon liraya verildi.
İKMAL (TAMAMLAMA) İHALESİ
Tam adı, “Yozgat – Sorgun – Akdağmadeni – 16 Bl. Hd. Yolu km: 114+600
215+600 İle Akdağmadeni Şehir Geçişi km: 0+0004+100 ve
Akdağmadeni Çevre Yolu km: 0+000 – 4+246,50 Arası İkmal
Yapım İşi” olan ihalenin sözleşmesi 23 Aralık’ta imzalandı. Buna göre 7 Ocak’ta başlayacak yapım çalışmaları 3 Kasım 2023’te sona erecek.