Anasayfa1
01 Şubat 2021 ( 42 izlenme )
Reklamlar

Avrasya Tüneli sözleşmesinde büyük kuşku!


İyi Parti Yerel Yönetimler Başkan Danışmanı Dr. Suat Sarı, Avrasya Tüneli’ne bugün yapılan zammın, sözleşmede işleten şirket adına avantaj sağlayan bir değişiklik yapıldığına dair kuşku doğurduğunu açıkladı.






Avrasya Tüneli geciş bedeli bugünden itibaren 10 lira zamlandı. Ocak ayının sonu itibarıyla 36.40 lira olan otomobil tek yön geçiş ücreti 46 liraya çıktı. Ancak rakamın sözleşmede öngörülenin üzerinde olduğu yönünde iddialar var.

Avrasya Tüneli'nin geçiş ücretleri her yıl sözleşmedeki şartlara göre yeniden belirleniyor.

Kamuoyuna  4 dolar olarak açıklansa da araç başı geçiş ücreti, sözleşmeye göre araç başı 4.60 dolar olarak tespit edilen ücrete, ABD'deki enflasyon artışı ve yüzde 8 KDV eklenerek belirleniyor.

Avrasya Tüneli işletmesiyle ilgili gelişmeleri yakından takip eden İYİ Parti Yerel Yönetimler Başkan Danışmanı, İBB Meclis Üyesi Dr. Suat Sarı, Avrasya Tüneli geçiş ücretlerine bugün yapılan zammın, sözleşmede değişiklik yapıldığı kuşkusu doğurduğunu ileri sürdü.

Sarı, “Yapılan zam ile tünel otomobil geçiş ücreti vergiler dahil 46 TL karşılığı 6.28 dolar olmaktadır…Önceki geçiş ücreti  6,11 dolardı” dedi.

CEVAPSIZ SORULAR

Konuyu açıklığa kavuşturmak için ilgili kurumlara yaptığı başvuruların sonuçsuz kaldığını kaydeden Dr. Suat Sarı cevaplanması gereken soruları şöyle sıraladı:

  • 2007 yılında sözleşmede  geçiş ücreti 2.54 dolar+KDV iken  2012 yılında 3 dolar+KDV,  2017 yılında 4 dolar+KDV  ve 2019 yılında 4.60 dolar+KDV'ye çıkarıldığı doğru mudur?
  • 2019 yerel seçimleri sebebi ile önce ilan edilen ve sonra iptal edilen tünel geçiş ücretleri 2 yıl boyunca sözleşmeye aykırı olarak sabit tutulmuştur.  Zam yapılmayan bu dönem için işletmeciye, işletme sözleşmesi süresi bitimi 2041 yılından, 2047 yılına revize edilmiş midir?

Suat Sarı'nın konuyla ilgili sorularına CİMER'den olumsuz yanıt verildi.

Dr. Suat Sarı'nın Avrasya Tüneli'yle ilgili diğer tespitleri şöyle: 

“DÜNYAYA GÖRE 10 KAT FAZLA ÖDÜYORUZ”

“Ülkelerin milli gelirine oranlandığında Avrasya Köprüsü'nden ortalama 10 kat daha fazla ücret ödeyerek geçiyoruz.”

“KARAYOLLARI'NA DEVREDİLMELİ”

“Ulaştırma Bakanı bir an evvel ATAŞ ile orutup anlaşmalı ve işletmeyi Karayolları Genel Müdürlüğü üzerine almalıdır.”

İNDİRİM UYGULANMALI

Dünyadaki su altı yol tünellerinin birçoğunda uygulanan aşağıdaki teşvik edici geçiş ücretleri uygulanmalıdır.  Aynı gün tüneli gidiş geliş olarak kullanan araçlara hafta sonu geçişler ve gece geçişlerine yoğun olmayan saatlerde indirimli tarife uygulanmalıdır. Kredi kartı ile haftalık, aylık taksitli ödeme imkanı sağlanmalıdır.

https://www.sozcu.com.tr/2021/ekonomi/avrasyatunelisozlesmesindekikusku6237980/

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Mutlaka izleyiniz ! İlahiyatçı Hakan Zafer yobazlığın gerçek yüzünü anlatıyor... Konda'dan 'Z kuşağı' araştırması Yok böyle rota! Zonguldak Çaycuma Havaalanı’ndan İstanbul'a uçmak 4246 Km! Son ankette çarpıcı sonuçlar! Cumhur İttifakı'nda çarpıcı düşüş!