Home
04 Temmuz 2021 ( 28 izlenme )
Reklamlar

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası, Kanal İstanbul için finansman desteğini çekti!


Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın (EBRD) HalkalıKapıkule demiryolu hattının Kanal İstanbul üzerinden geçen alandan finansman desteğini çektiği belirtildi.


Sözcü gazetesi yazarı Çiğdem Toker, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın HalkalıKapıkule demiryolu hattında Kanal İstanbul bölgesi içinde yer alan ‘HalkalıIspartakule’ kesiminden finansman desteğini çektiğini iddia etti.

Sözcü yazarı Çiğdem Toker, dünkü “Kanal İstanbul ve EBRD gerçeği” başlıklı yazısında EBRD’nin projeye finansman desteği vermemesinin ayrıntılarını yazdı.

EBRD’nin Türkiye sayfasından “HalkalıKapıkule demiryolu hattı 1. etap (ÇerkezköyKapıkule) ve 2. etap olmak üzere 2 bölümden (HalkalıIspartakule ve IspartakuleÇerkezköy) oluşmaktadır. Faz 1 (inşaat aşamasında olan) ve Faz 2'nin HalkalıIspartakule kesimi, banka tarafından finanse edilen projenin bir parçası olmayacaktır” alıntısını aktaran Toker, “Yani diyor ki Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası, ‘HalkalıIspartakule kesiminin finansmanına ben katılmıyorum’ ” diye yazdı.

Toker şöyle devam etti:

Acaba neden?

EBRD'nin finansman sağlamayacağı kısım, önceki yazımda “Kanal İstanbul geçişi” adıyla, pazarlık usulüyle ihalesini duyurduğum kesim oluyor. Ulaştırma Bakanlığı'nın 3.5 milyar TL yaklaşık maliyetle, 28 Haziran'da çıktığı “davetli” ihalede, Gülermak+Yapı ve Yapı+Taşyapı ortaklığınca verilen 3.1 milyar TL'lik teklif, şimdilik en uygun teklif görünüyor.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, EBRD'nin Kanal İstanbul geçişi nedeniyle HalkalıIspartakule desteğini çektiğini söyledi. Daha doğrusu, bütün finansman desteği kesilmesin diye Ulaştırma Bakanlığı'nın projeyi Kanal İstanbul geçişi kısmını ayırarak böldüğünü ifade ediyor. Akın, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Düşünebiliyor musunuz, bir Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesi 66.8 kilometrelik ayrı bir hat ve 8.1 kilometrelik Kanal İstanbul geçişi olarak ikiye bölündü. Sonuçta yalnızca 8.1 kilometre uzunluğundaki hattaki Kanal İstanbul geçişi için apar topar sizin de yazdığınız gibi kapalı bir ihale yapıldı. Bu aslında iktidarın Kanal İstanbul'a para bulamadığının açık bir göstergesi.”

Akın, belli ilkeleri olan uluslararası finans kuruluşlarının Kanal İstanbul geçişini finanse etmek istemediğini vurguluyor. Kamu kaynakları açısından çarpıcı bir diğer not da bu YHT projesi 2020 yılı yatırım programında 3.1 milyar liraymış. 2021'de 7 milyar TL'ye çıkmış. Akın, son ihale de dahil edildiğinde maliyetin 10 milyarın üzerine çıktığı anlamına geldiğini belirterek, “Kanal İstanbul'un kağıt üzerindeki varlığı bile bütün kamu projelerini nasıl olumsuz etkiliyor” diyor.

https://www.aykiri.com.tr/avrupaimarvekalkinmabankasikanalistanbulicinfinansmandesteginicekti/12668/

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Ayhan Bora Kaplan davası: Tutuklu emniyet görevlilerinin dinlenilmesi talepleri reddedildi Merkez Bankası, faiz yüzdesi Konusunda Sürpriz Yaratmadı! BİM'de satılan ürün tartışma yarattı ‘Kan stokları bitme seviyesine geldi’