Türkiye bugün yaşanan orman yangınlarına müdahale etmede zorlanan bir ülke haline geldi.
Ülkenin dört bir yanında yaşanan orman yangınları ormanlarımızı yok ederken, yangına en etkili müdahalede bulunabilen yangın söndürme uçakları ise yurt dışından yardıma geldi.
Bugün Türk Hava Kurumu uçakları hangarlarda bekletilerek kullanılmazken ve uçak konusunda dışarı bağımlıyken 1950'li yıllarda durum farklıydı.
Emekli Amiral Türker Ertürk, "Durum buydu" diyerek sosyal medya hesabından Danimarka'ya ihraç edilen ilk Türk uçağını paylaştı.
4 Aralık 1951'de uçabilir sertifikasını alan THK5A bu süreçte TCTHK AY tesciline sahip olarak uçuşlarını gerçekleştirdi.
7 Haziran 1952'de Danimarka tesciline kabul edilerek OYACK tescilini alan uçak, ihracatı yapılan ilk Türk uçağı unvanına kavuşmuştur.
Danimarka'da ambulans, posta uçağı olarak kullanılan THK5A bir defaya mahsus olarak mahkum nakli amacıyla da kullanılmıştır.
MENDERES DÖNEMİNDE KAPATILDIĞININ İSPATI
Bu tarihler uçak fabrikalarının ne zaman kapatıldığına ilişkin tartışmalara da noktayı koyuyor.
Uçak fabrikalarının CHP döneminde kapatıldığını söyleyenlere cevaben, Adnan Menderes döneminde bile Türkiye'nin yurt dışına uçak göndermeye devam ettiği görülüyor.