Home
03 Ekim 2021 ( 19 izlenme )
Reklamlar

Çamlıca Camii metro inşaatı ihalesi Erdoğan'ın arkadaşına verildi, maliyet 250 milyon euroya yükseldi!


Ulaştırma Bakanlığı'nın AltunizadeÇamlıca Camii Metro Hattı ihalesi, Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Erdoğan'ın imam hatipten arkadaşı Hasan Gürsoy'un şirketine verildi. Çamlıca Camii de yine Gürsoy'un şirketine yaptırılmıştı.


Milyonlarca liraya inşa edilen ve boş kalan Çamlıca Camiii’ni doldurmak için yaptırılmak istenen AltunizadeÇamlıca Camiii Metro Hattı Projesi’nin ihalesinin yandaşa verildiği açığa çıktı.

Metro hattı, Çamlıca Camii’ni de inşa eden Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın imam hatip arkadaşına yaptırılacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) yürüttüğü metro projelerinin dışında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından da magakentin bazı noktalarında metro çalışmaları yürütülüyor. Bakanlığın yürüttüğü metro projelerinden biri olan AltunizadeÇamlıca Camii Metro Hattı Projesi’nin ise AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın arkadaşı Hasan Gürsoy’a ait olan Güryapı Taahhüt Şirketi’ne yaptırılacağı öğrenildi.

4 KİLOMETRE VE 4 DURAK

Metro hattı ihalesinin sonucu Kamu İhale Bülteni’nde açıklanmadan ve Ulaştırma Bakanlığı tarafından duyurulmadan önce Güryapı Taahhüt Şirketi tarafından duyuruldu. Öte yandan ihaleyi aldığını açıklayan Güryapı Taahhüt Şirketi’nin daha önce bir metro projesi yapmadığı da biliniyor.

Şirketin internet sitesinden yer alan açıklamada, metro projesinin çalışmalarına başlandığı duyurularak şu ifadelere yer verildi:

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı işbirliğiyle hayata geçirilecek olan proje AltunizadeBosna Bulvarı Raylı Sistem Hattı, ÜsküdarÜmraniyeÇekmeköy Metro ve Metrobüs Hatlarını Çamlıca Camii ve Bosna Bulvarı’na bağlayan yaklaşık 4 kilometre uzunlukta ve üzerinde dört adet istasyon bulunan bir raylı toplu taşıma sistemidir.

Boş kalan Çamlıca Camii'ni doldurabilmek amacıyla İBB’den alınıp Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na devredilen AltunizadeÇamlıca Camii Metro Hattı Projesi’nin israf yol açacağı da tartışılmıştı. Bir hatta metro yapılabilmesi için saatte en az 32 bin yolcuya ihtiyaç olduğu halde Çamlıca hattındaki yolcu sayısının pik saatte bile 3 binde kaldığı, kamu kaynaklarının boşa harcanmaması için İBB'nin bu projeyi rafa kaldırdığı ifade edilmişti.

Çamlıca Cami'ne yolcu taşıyacak raylı sistem başlangıçta AltunizadeFerah TepesiÇamlıca Camii şeklinde üç duraktan oluşacak şekilde planlandı. İBB, raylı sistemin bu haliyle 192 milyon avroya mal olacağını hesapladı. Ancak Ulaştırma Bakanlığı İBB'den 3 duraklı hatta Çamlıca Kulesi'nin de eklenerek revize edilmesini istedi. Böylece maliyet 250 milyon avroya yükseldi. Projede açkapa tekniğinin uygulanacak olması nedeniyle maliyetin yüksek olduğu belirtildi. İBB, projenin faydamaliyet hesabını yaptırdı. Teknik çalışmalarda hattın kamu yararına değil zararına yol açacağı bilgisi verildi.

RESTORASYON İHALELERİ VE KÖŞK İNŞAATLARI

Hasan Gürsoy’un şirketleri, Cumhurbaşkanlığı Huber Köşkü, Süleymaniye Cami, Galatasaray Üniversitesi, Arkeoloji Müzesi ve Topkapı Sarayı'nın restorasyon işlerini de yaptı. Ayrıca, Ahlat Köşkü ve Çamlıca Camii gibi milyonlarca liralık projelerin yapımını da üstlenen Gürsoy’un şirketleri, Bilal Erdoğan'ın yöneticisi olduğu Okçular Vakfı tarafından kullanılan Okçular Tekkesi’nin restorasyonunu da yaptı.


https://www.krttv.com.tr/gundem/camlicacamiimetroinsaatiihalesierdoganinarkadasinah95598.html

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

İstanbul Belediyesi'ni neden vermek istemediklerini İmamoğlu çarpıcı bilgilerle anlatıyor ! Ulaştırma Bakanı, depremin yıl dönümünde Cibuti'ye gidip meydan açılışı yaptı! PES artık! Türk bayrağını çağ dışı amaçları için kullandılar! Genç gurbetçi yalancı gurbetçileri rezil etti! 'Buraya gelen Almancıların hiç konuşma hakkı yok. Madem konuşacaklar o zaman gelsinler burada yaşasınlar'