Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde meydana gelen tren kazasında 24 kişinin hayatını kaybetmesiyle ilgili birçok soru işareti gündemdeki yerini koruyor. CHP PM Üyesi ve Türkiye Sakatlar Konfederasyonu Hukuk Genel Sekreteri Turan Hançerli, “Olayın üzerinden 48 saat geçmeden hattın hizmete açılması için yapılan işlemlerin tamamının olay yerindeki tüm delilleri yok ettiği gösteriyor” dedi.
Hançerli ‘Deliller nasıl örtbas edildi?’ sorusuna şöyle yanı veriyor; “Olay pazar akşamı oldu. İnsanlar pazartesi olay yerine giremiyorlardı. Pazartesi tamirat çalışmalarının yapılması ve hatta yolun salı günü seferlerin başlaması tüm delillerin yok edildiğinin kanıtı. Yani kazanın üzerinden 48 saat geçmeden deliller yok edildi.”
Hançerli keşif tutanaklarına ilişkin gözlemlerine şöyle devam etti; “Gece saat bir buçukta Devlet Demiryolları’nın vincinin olay yerine ulaştığı ve ulaşmasına rağmen o vinçle kurtarma işlemi yapamadıklarını ve vinci geri gönderdiklerini keşif tutanağından da görebiliyoruz. Burada ilginç bir durum var. Kazadan hemen sonra İstanbul’dan iki tane profesör bilirkişi Çorlu’ya getirilmiş oluyor. Yani kurtarma işlemleri hala bitmeden… İki profesörün dışındaki 3 bilirkişi de savcılığın listesinde var. Ama diğer 2 bilirkişi yok. Bu iki kişi Pamukova kazasının bilirkişileri. O iki kişi Devlet Demiryolları’nı kurtaran bilirkişiler. Kusuru sadece hıza bağlayıp gerekli hız kurallarına uymayan makinistlere yıkan bilirkişiler. Bu iki bilirkişinin hakkında birkaç şey daha var. Bunların kurduğu bir dernek var. Ulaştırma Bakanlığı ve Devlet Demiryolları ile ilişkileri var. Ticari ilişkileri de var.”
KAZAYLA İLGİLİ SORU İŞARETLERİ
Olay yerinde keşif tutanağını bilirkişiler Hakan Bulut, Engin Bıçakçı, Bedri Duman ve profesörler Bekir Sıddık Binboğa ile Mustafa Karaşahin hazırladı. Hançerli, bu 5 kişilik heyetin görev ve sorumluluklarının olduğunu söyleyerek kazaya ilişkin soru işaretlerini şöyle sıraladı: “Savcıların görevlerinden bir tanesi de sorunları bulması. Elbette zamanında oraya gitmesi görev ve sorumlulukları arasında. Bilirkişi heyetini de yanına almış olması inceleme yapmış olması tabii ki önemli ama o seçilen iki kişinin daha önceki ilişkileri bir tereddüt bir soru işareti yaratıyor. Karartmanın olması, yayın yasağının olması, oraya girişlerin engellenmesi ve hızlı bir şekilde yolun tamir edilip yeniden açılması yeni bir incelemeye farklı bir incelemeye olanak vermeden kapatılmış olması anlamına geliyor. Bir avukat olarak o keşifte biz de olmalıydık. Delillerin toplanması ve gerekli kayıtların alınmasına eşlik ederdik. Bunun önü kesildi. Mağdurların oradaki delilerin iyi toplanmasının önü kapatılmış oldu. Bu normal değil.”
KEŞİF RAPORU NE DİYOR?
Bilirkişiler Hakan Bulut, Engin Bıçakçı, Bedri Duman ve profesörler Bekir Sıddık Binboğa ile Mustafa Karaşahin’in hazırladığı olay yeri keşif tutanağında yaralı ve ölülerin olay yerinden kaldırıldıktan sonra yaşananlar şöyle anlatıldı; “Saat 23.41 itibarıyla tren lokomotifi ve raydan çıkan devrilmemiş seyir istikametine göre 1’nci vagonun bölgeden kurtarılarak ray üzerine oturtulmaya çalışıldığı, 00.46 itibarıyla lokomotif ve 1’nci vagon Çorlu İstasyonu’na götürüldü. 01.45’te Çorlu İstasyonu’nda hazır bekleyen vinçli trenin bölgeye hareket ettiği, 02.08 itibarıyla bölgeye gelindiği, 2’nci vagonun kaldırılmaya çalışıldığı 03.36 itibariyle ve iş makineleriyle gerekli destekler verildiği bu vagonun altında 8 kişinin cenazeleri Çorlu Devlet Hastanesi’ne sevkleri sağlandı.”
http://www.yenicaggazetesi.com.tr/chpcorludakidelilleryokedildi199828h.htm