Home
02 Aralık 2022 ( 23 izlenme )
Reklamlar

Dolar yakıp, iPhone kıran AKP’lilerin hedefinde bu kez BİM var


BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç, zincir marketlere yönelik siyasilerin eleştirilerine verdiği yanıt AKP ve MHP'lileri kızdırdı. Sosyal medyadan kampanya başlatan Cumhur İttifakı seçmeni boykot çağrısı yapmaya başladı. Öte yandan, BİM hisseleri borsada sabah açılış seansında sert değer kaybetti.


“Bizi terörist ilan edenlere, maaşlı televizyon yorumcularına, depo basıp yağları halka dağıtırım diyen iş bilmez yöneticilere, FETÖ örgütü ile ile bizi tehdit eden parti liderlerine söyleyeceklerimiz var” diyen ve BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç’ın perakende sektörüne yönelik bu suçlamaları yapanlara “Bre ahlaksızlar, bre densizler. Sizlere bundan sonra sizin tonunuzda cevap vereceğim, bilesiniz” sözleri Cumhur İttifakı yöneticilerini ve seçmenini kızdırdı.

AKP ve MHP’ye oy verenler sosyal medya hesaplarından yaptıkları paylaşımda BİM için boykot çağrısı yaptı.

Aynı zamanda Gıda Perakendecileri Derneği Başkanı olan BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç önceki gün yaptığı açıklamada ağır ifadeler kullanmıştı.

Aykaç’ın açıklamalarının Erdoğan’ın kasım ayı sonunda Katar ziyareti sonrasında zincir marketlere yönelik yaptığı Erdoğan, “Para cezası demek ki bunları ıslah etmiyor. Para cezasının dışında atılacak adımları da ilk kabine toplantımızda inşallah masaya yatırırız ve oradan da bunların üzerine ayrıca gideriz. Değişik öneriler var. Bütün mesele yaptırımın çok daha ağır olması. Bu bunlara ürkütücü gelebilir. Bunu halletmek lazım” açıklamasından sonra gelmesi dikkat çekmişti.

Dolar yakıp, iPhone kıran AKP’lilerin hedefinde bu kez BİM var

ÇOK SERT İFADELER

“Sürekli zam yapan zincir marketlerin FETÖ'yle irtibat ve ilişkisinin titizlikle araştırılması gerektiğine inanıyoruz” diyen MHP Genel Başkanı Bahçeli'ye de isim vermeden yanıt veren Aykaç, “Bizi terörist ilan edenlere, maaşlı televizyon yorumcularına, depo basıp yağları halka dağıtırım diyen iş bilmez yöneticilere, FETÖ örgütü ile ile bizi tehdit eden parti liderlerine söyleyeceklerimiz var” diyen Aykaç, şöyle dedi:

“Bu ülkenin güzel insanları sizlerin yalanlarına hiçbir şekilde itibar etmediler. Üç harfliler diye bizleri farklı yere koymaya çalışan ve Müslüman olduğunu iddia eden bu insanlara söyleyeceklerimiz var. Lütfen aynaya baksınlar, kendilerini göreceklerdir. Bunların hepsinde art niyet ve algı yönetimi vardır. Tüketicilerimiz bunlara hiçbir zaman karşılık vermemiştir.”

‘EŞEKTEN DÜŞENLERİZ, SÖYLEYECEK ÇOK SÖZÜMÜZ VAR'

PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği'nin 7. Private Label Zirvesi’nde konuşan Aykaç'ın, perakendecilerin içinde bulunduğu sıkıntılı durumu anlatmak için Nasrettin Hoca fıkrasından örnek vermesi dikkat çekti:

“Hani Hoca Nasrettin eşekten düşmüş, iyileşme süreci uzayınca ‘bana eşekten düşmüş birini getirin de o nasıl iyileşmiş ben de o tedaviyi uygulayayım' diyor ya… Biz bu manada eşekten düşenleriz. Dolayısıyla söyleyecek çok sözümüz var bu konularda.”

‘BRE AHLAKSIZLAR, BRE DENSİZLER! HESAP KİTAP DA BİLMİYORSUNUZ'

Aykaç, perakende sektörüne yönelik bu suçlamaları yapanlara “Bre ahlaksızlar, bre densizler” diye seslenerek “Sizlere bundan sonra sizin tonunuzda cevap vereceğim, bilesiniz” dedi.

Ekim ayında TÜFE'nin yüzde 85,51, ÜFE'nin ise yüzde 157,69 olduğunu anımsatan Aykaç, “Organize perakende sektörüne yakıştırmalarının tamamını misliyle kendilerine iade ediyoruz. Siz hesap kitap da bilmiyorsunuz, yayına çıkalım doğrusunu söyleyelim diyoruz, bizi yayına da almıyorsunuz” diye konuştu.

“Organize perakendede kar edenlerin en yükseğinin ettiği kar yüzde 4’tür. Onu tamamını da verseniz enflasyon aşağı gelmez” diyen Aykaç, şöyle devam etti:

‘NEREDE 1'E ALIP 3'E SATMAK, NEREDE ÖYLE BİR ÜRÜN?'

“Bunu bile bile 1’alıp 3’e satıyorlar, 4’e satıyorlar diyecek kadar alçalan gazetecilere, oda başkanlarına diyorum ki, bu algı operasyonunuzun vatandaşta karşılığı yoktur.

Bizim masraf yapımızı iyi kontrol etmekten gelen bir farkımız vardır. Brüt kar marjımız yüzde 17,5’tir. Yani 100’e aldığımız bir malı 117,5’e satıyoruz. Nerede bu 1’e alıp 3 katına satmak? Nerede öyle bir ürün?

Bu gazetecileri himaye edenlere, perde gerisinde bizi hedef gösterenlere, ‘başaramayacaksınız’ diyorum. Bizim ülkeyi yönetenlerle sorunumuz yok. Olmasına da müsaade etmeyeceğiz. Biz bu ülkenin temel taşlarıyız, bunları yerinden oynatmaya da kimsenin gücü yetmez.

Bize bakarak ya bir tuğla da ben koyayım bu binanın temel taşına demeyen, bir tane dikili ağacı olmayan insanlar sizlere ve bizlere bu yakıştırmayı yapıyorlar. Bre ahlaksızlar, bre densizler sizlere bundan sonra sizin tonunuzda cevap vereceğim bilesiniz.”

‘TARLADA 0 TL OLAN ÜRÜN MARKETE GELENE KADAR 7,5 TL OLUYOR'

Türkiye’de 55 milyon tondan fazla sebze ve meyve üretimi gerçekleştirildiğini, bunun yaklaşık yüzde 3035 arasındaki kısmının ise fire olarak ayrılıp, geriye kalan 35 ila 37 milyon tonun yüzde 15’ini perakendecilerin sattığı bilgisini veren Aykaç, “Geriye kalan yüzde 85’i manavlar, pazarlar, ev dışı kanallar vb.de satılıyor” dedi.

“Soruyorum, bu durumda yüzde 15’lik piyasasını oluşturduğu sebze ve meyveyle enflasyonun sebebi biz olabilir miyiz” diyen Aykaç, “Bu yanlış algıyı hep beraber ortadan kaldırmamız lazım” diye konuştu.

“Domatesi tarladan 0 liraya yani hiç para vermeden alsak bile onun markete gelmesi 7,5 liradır” diyen Aykaç, şöyle devam etti:

‘ASIL MESELE PLANSIZ ÜRETİM VE DIŞA BAĞIMLILIK'

“Çünkü bu marketin bir çalışma maliyeti vardır. Dükkân kirası var, elektrik masrafı var, personel masrafı var, iletişim masrafı var. Tüm bunları alt alta koyduğunuzda domatesin fiyatı bu noktalara gelecektir.

Bizi bunun sorumlusuymuş gibi göstermeye çalışanlar var. Bu yanlış algıdan bu ülkeyi kurtarmak zorundayız. Asıl mesele plansız üretim, girdi maliyetlerinin yüksek olması, birçok konuda dışa bağımlılığın azaltılamaması”.

'10 SENEDE BİR GELİŞME OLMAZ MI?'

“Planlı üretim yapmamız gerek. Bunu söylemekten yoruldum” diyen Aykaç, “Bunları 15 yıl önce bir konferansta da demiştim. 10 yılda bir gelişme olmaz mı? Var ama çok yetersiz. Bir sene patatesimiz çok, diğer sene patatesimiz yok. Bu plansız üretimdir” ifadelerine yer verdi.

‘ÖYLE BÜYÜK MARJLI YERLER VARSA SÖYLE, YATIRIM YAPALIM'

Aykaç, marketlerin üreticiden ucuza alıp fahiş fiyattan sattıklarını söyleyen tüketici derneklerine de çıkıştı.

“Tüketici Hakları Derneği Başkanı televizyonda açıklama yapıp ‘halktan 100'e alıp, 400'e satıyorlar' diyor” diyen Aykaç, “Kendisinin mail adresini buldum, mail attım. Dedim ki ‘bizi iki ile üç ile uğraştırma, öyle büyük marjlı yerler varsa söyle, yatırım yapalım'.”

BAHÇELİ ‘FETÖ'YLE İRTİBATLARI ARAŞTIRILSIN' DEMİŞTİ

Bahçeli, TBMM'de partisinin grup toplantısında önemli açıklamalarda bulunmuş; ‘Zincir marketlerde gün aşırı yapılan zamların toplumsal ve ekonomik huzurumuza tahammülsüzlük olduğu kanaatindeyiz” demişti.

“Ticaret Bakanlığımızın fırsatçıların üzerine kararlılıkla gideceğinden, keyfi ve hatta sinsi bir plan dahilinde fiyat etiketlerini şişirenlerden adli ve idari manada hesap soracağından kuşku duymuyoruz. Vatandaşlarımızın kesesine dokunan kim olursa olsun karşısındayız” diyen Bahçeli, şöyle devam etmişti:

“Sürekli zam yapan zincir marketlerin FETÖ'yle irtibat ve ilişkisinin titizlikle araştırılması gerektiğine de inanıyoruz. Milletimizin sırtına zam kamburu yerleştirmek isteyenler her yerde bizi karşılarında bulacaktır.

Bu açgözlülere müsamaha gösterilmemelidir. Ekmeğimizden çalan, sofralarımızın tadını kaçıran, mutfaklarımıza karabasan gibi çöken kim varsa iki yakasından tutmak devletin asli vazifesidir, bu vazife de bihakkın yerine getirilecektir.”

Sözcü

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

İBB Meclisi'nde AKP'lilere verilen milyonlarca liralık usulsüz bursla ilgili gerçeği Tarık Balyalı kalem kalem açıkladı! Tosuncuk'un Çiftlik Bank öncesi vukuatı ortaya çıktı AKP'den tarikatlara 'kurban' kıyağı! 15 günde 144 doktor ‘gitmek’ için başvurdu