Home
10 Haziran 2018 ( 147 izlenme )
Reklamlar

Financial Times: AKP ve Erdoğan için en zoru olacak

İngiltere'nin saygın ekonomi ve siyaset gazetelerinden Financial Times, 24 Haziran erken seçimlerini analiz etti.


Türkiye’de nefesler tutuldu ve herkes 24 Haziran erken seçimlerini bekliyor… Seçim tarihi yaklaşırken uluslararası kamuoyu da Türkiye ile ilgili haber ve analizlerinin sayısını artırdı. Bunun son örneği İngiltere’nin çok okunan gazetelerinden Financial Times’tan geldi. Ekonomi ve siyasi analizleriyle bilinen gazete 24 Haziran seçimleri ile ilgili Ankara’da görüşmeler yaptı ve Laura Pitel imzalı haberde AKP’li bazı görevliler isim vermeden açıklamalarda bulundu.

Ankara’da gözlem yapan Financial Times muhabirine konuşan ve İyi Parti’nin broşürlerini dağıtan Hamza Gürsoy isimli bir vatandaş, “Rakibiz ama yan yana çalışıyoruz. Erdoğan’la savaşmak için bir araya geldik” yorumunu yaparken gazeteye konuşan AKP’li yetkililerin açıklamalarına geniş yer verildi. Seçimlerden dolayı AKP üyeleri arasında bir endişe olduğunu söyleyen bir hükümet görevlisi, “Herkes endişeli. 24 Haziran bugüne kadarki en zor seçim olacak” dediği belirtilirken, Financial Times, analist ve seçim anketlerine göre AKP’nin meclisten çoğunluğu kaybetme ihtimalinin olduğunu ve ilk kez cumhurbaşkanlığı seçimlerinin ikinci tura kalacağını aktardı.

“HEP AYNI ŞEYİ SÖYLÜYORUZ: KÖPRÜ YAPTIK, HAVAALANI YAPIYORUZ”

Gazete özellikle ekonomik durumunda AKP içerisinde endişe yarattığı belirtilirken, geçen yıl yapılan referandum sonrasında Erdoğan ve Bahçeli’nin erken seçim kararı sonrasında parti içinde seçim kampanyasının sönük geçtiğine dair şikayetler geldiği belirtildi. Bir yetkili, 15 Temmuz kanlı darbe girişimi sırasında hayatını kaybeden reklamcı Erol Olçok’un yeteneklerine ihtiyaçları olduğunu söylerken, “İnsanlar bu sefer o kadar heyecanlı değil, ne biz ne de seçmenimiz. Daha önce söylediğimiz şeyleri söylüyoruz: Yeni bir köprü yaptık, yeni bir havaalanı yapıyoruz. Güzel sloganımız yok, güzel şarkımız yok” ifadesini kullanıyor.

Financial Times gazetesi muhabiri, partilerin seçime ittifak içinde girmelerinin de muhalefet için önemli bir adım olduğunu aktarırken, “3 muhalefet partisi olağandışı bir birlik gösterisi yaptı. Dördüncü parti HDP paktın dışında ama rakiplerinden destek alıyor” yorumunu yaptı. Gazete İyi Parti’nin Google reklamlarına da geniş yer ayırdı. Financial Times’ın analizinde, “Ana akım medyada çok az zaman bulabilen İyi Parti, Google reklamları aracılığıyla sosyal medyada şöhret oldu” yorumu yapıldı.

http://www.yurtgazetesi.com.tr/gundem/financialtimesakpveerdoganicinenzoruolacakh96767.html

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Fakirsen müftü nikâhı! Bir rakı grubuna daha zam! İstanbul Üniversitesi İliç'teki maden faciasına ilişkin ön inceleme raporunu açıkladı: 20 milyon 160 bin metreküplük bir kütle kaymış Hakan Bayrakçı, Ahmet Hakan'ın program öncesi soruları verdiğini ağzından kaçırdı! 'Programdan önce böyle bir soru yoktu'