Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, SP Konya Milletvekili Abdulkadir Karaduman’ın soru önergesine yanıt verdi. İstanbul Havalimanı’nın 6 Nisan 2019’da açılmasının ardından Atatürk Havalanı’ndan ticari uçuşlar durdulmuştu. Erken taşınma nedeniyle Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) ile Atatürk Havalimanı’nı işleten TAV arasında 3 Ocak 2021’e kadar geçerliliği olan kira sözleşmesi de sonlandırıldı. Şirket, sözleşmenin erken sona ermesi nedeniyle uğrayacağı kâr kayıplarını, yani zararını talep etti. DHMİ, şirkete 389 milyon Avro tazminat ödedi. Bakanın verdiği yanıt ise zararı tespit etmek için de ayrıca hizmet alım ihalesine çıkıldığını ortaya koydu.
Cumhuriyet’ten Mustafa Çakır’ın haberine göre; SP’li Karaduman’ın sorularına yanıt veren Bakan Turhan, İstanbul Havalimanı’nda ticari yolcu taşımacılığına bütünüyle başlandığı tarihte Atatürk Havalimanı’nın tarifeli ve tarifesiz iç ve dış hat ticari yolcu taşımacılığına yönelik seferlere kapatılmasının İstanbul Havalimanı büyüklüğündeki bir projenin fizibilitesi için zorunluluk olduğunu savundu. Yanıtta, “İstanbul Havalimanı’nın 7 Nisan 2019 tarihi itibarıyla tam kapasite hizmete verilmesi ile birlikte Atatürk Havalimanı’nın ticari yolcu trafiğine kapatılması ve kira sözleşmesinin süresinden önce sonlandırılması neticesinde kâr kayıplarının tespitine ilişkin olarak finansal ve hukuki hizmet alımı için ihaleye çıkılmış ve ihale sonucunda uluslararası bağımsız denetim firması tarafından gerekli çalışmalar yapılmıştır” denildi.
Denetim firmasına ne kadar ödeme yapıldığı ise yanıtta yer almadı.
https://www.abcgazetesi.com/havalimanindazararustunezarar77554