Temeli 18 Mart'ta atılan ve 2022'de bitmesi öngörülen 1915 Çanakkale Köprüsü'nü yapişletdevret modeliyle inşa edecek ve işletecek olan Daelim (Kore) Limak SK (Kore) Yapı Merkezi ortak girişim grubuna 30 bin araç geçiş garantisi verildi. Eğer 30 bin araç geçmezse, bu para geçmeyenlerin vergilerinden alınıp patronların kasalarına aktarılacak. Köprüden geçiş ücreti de 15 avro + KDV (80 TL) olarak belirlendi.
2 MİLYAR 265 MİLYON EURO KREDİ FİNANSMANI SAĞLANDI
18 Mart'ta kule temel atma ve kazık çakma töreni gerçekleştirilen 1915 Çanakkale Köprüsü'ne, 10 farklı ülkeden 2 milyar 265 milyon avro kredi finansmanı sağlandı. DaelimLimakSKYapı Merkezi Ortak Girişimi tarafından kurulan şirketin tam adı Çanakkale Otoyolu ve Köprüsü İşletme Yatırım A.Ş. oldu.
Firma köprüyü, tamamlandıktan sonra 11 yıl boyunca işletecek. Devlet, firmaya 30 bin araç geçiş garantisi verdi. Eğer 30 bin araç geçmezse, kalan para köprüden geçmeyenlerin vergilerinden alınarak patronların kasasına aktarılacak.
80 TL ÜCRET!
Dünyanın hem en uzun açıklıklı hem de en yüksek kuleli köprüsünü yapacaklarını hatırlatan Limak Yatırım yönetim kurulu başkanı Ebru Özdemir, "30 bin araç garantisi var. Bu sayıya ulaşmak çok uzun sürmeyebilir. Geçiş ücreti ise 15 avro + KDV (bugünkü kurlarla 80 TL) olacak. Projeyi Mart 2022'de bitirmeyi planlıyoruz. Yapişletdevret modelinin ruhuna da uygun olarak projeyi erken bitireceğiz" diye konuştu.
Projede bin işçi olduğunu belirten Özdemir, "Muhtemelen bu sayı 10 binlere kadar çıkacak" şeklinde konuştu.
http://www.abcgazetesi.com/hedeftutmazsakoprudengecsenizdegecmesenizdeparaalacaklar82824h.htm