İktidarın hatalı politikaları nedeniyle halkın hayat pahalılığıyla boğuştuğu Türkiye’de, fahiş fiyatlara karşı geçtiğimiz hafta sosyal medyada bir kampanya başlatıldı. “Fırsatçılığa son vermek için herkesi katılmaya davet ediyoruz” denilerek yapılan çağrıda vatandaşların 2021 Nisan’da kafe ve restoranlara gidilmemesi istendi. Sosyal medyada yayınlanan boykot çağrısına dair afişte “Küçülmüş porsiyonlar, kalitesi düşmüş içerikler ile bize sunulan fahiş fiyatlı yemeğe boykot!” ifadeleri kullanıldı. ‘#fahişyemeğeboykot’ etiketiyle gündem olan kampanyaya ünlü isimler de destek verdi.
Çağrının kim tarafından yapıldığı bilinmezken, Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın da canlı yayında “Kim fahiş fiyat uyguluyorsa vatandaşın onu boykot etmesi gerekir. Hem bize şikayet edebilir hem de alışveriş yapmayarak o işletmeyi cezalandırmak mümkün” açıklamasını yapması dikkat çekti.
YANDAŞ MEDYA DA SAHİP ÇIKMIŞTI
‘Boykot’ kampanyasına iktidar medyası da sahip çıktı. Çağrıyı manşetine taşıyan Hürriyet gazetesi ‘Kurabiye çıkan boykot’, Sabah gazetesi ise ‘Fahiş fiyata sivil boykot’ başlığını kullandı.
BAŞARISIZ OLDU
Tüm desteğe rağmen boykot başarısız oldu. İstanbul’un Bağdat Caddesi, Beşiktaş, Taksim, Nişantaşı gibi popüler yerlerinde 2021 Nisan’da kafelerin dolup taştığı gözlemlendi.
Kaynak: TELE1