Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından kamuoyunda ‘Beşli Çete’ olarak bilinen şirketlere yaptırılan Gayrettepeİstanbul Havalimanı metrosunun bir kısmı ocak ayında Erdoğan tarafından açıldı.
Yapımına 2016’da başlanan ve 2018’de açılacağı ifade edilse de açılış tarihi defalarca ertelendiği için beş yıl gecikmeli olarak kullanımına başlanan metro hattı İBB’ye devredilmedi. Metro, Marmaray gibi TCDD tarafından işletiliyor.
BirGün'den İsmail Arı, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) “Metro hattının İBB’ye devredilmeme” nedenini sordu. CİMER’den verilen yanıtta, “Gayrettepeİstanbul Havalimanı Metro Hattı 22 Ocak 2023 tarihinde açılışı yapılarak hizmete alınmıştır. Projenin işletmesi ilgili Cumhurbaşkanlığı Kararı gereğince TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır” denildi. Bu cevapla birlikte metro hattının Erdoğan’ın kararı ile İBB’ye devredilmediği itiraf edilmiş oldu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Gayrettepeİstanbul Havalimanı metrosunun maliyetini önce 8 milyar 64 milyon TL olarak açıklandı. Fakat bakanlık daha sonra Cengiz, Kalyon ve Kolin İnşaat’a yaptırılan hattın bedelini güncelledi. Buna göre 37,5 kilometre uzunluğunda olan 8 duraklı projenin bedeli, 7 milyar 472 milyon TL arttı ve 15 milyar 536 milyon TL’ye yükseldi.
Asgari ücrette mucize bekleyenlere kötü haber: "O model Türkiye'de sökmez"3 izlenme
İBB'ye 19 Mart operasyonları 100. gününde! Ekonomide ağır hasar süreci sürüyor12 izlenme
Finlandiyalı öğretmenler, eğitim sistemlerinin bu kadar başarılı olmasının nedenini anlatmış372 izlenme
Kuzey Kore'de Toplu Ölümler Yaşanıyor25 izlenme
Asgari ücrete ara zam geliyor mu?35 izlenme
Depremin olduğu an! Sesini dinleyin gökyüzüne bakın82 izlenme
Tank Palet fabrikasının ardından Bor Karbür tesisi de Ethem Sancak’a!778 izlenme
Ukrayna'da sivil yerleşim alanına gizlenen Rus zırhlıları imha edildi!82 izlenme