Home
10 Şubat 2020 ( 85 izlenme )
Reklamlar

İşte Sabiha Gökçen Havalimanı'nda ikinci pistin gecikmesinin gerekçesi!


İki pistli Sabiha Gökçen 2021’de


Sabiha Gökçen'de ikinci pistin inşaat işinin taşeronluğunun İGA'nın da ortaklarından Cengiz ve Kolin'in de ortakları arasında bulunduğu A K A İnşaat'a verildiğinin ortaya çıkması gündem oldu. Sözcü Gazetesi yazarı Çiğdem Toker ise bugünkü yazısında piste dair yeni bilgiler veriyor. Toker'in yazısının ilgili bölümüne göre pistin bitirilmeme gerekçesi olarak BOTAŞ'ın boru hattının yerinin değiştirilmesi ve E5 bağlantı yolundaki tünel hasarı gösterilmiş. İkinci pistin 2021 yılında devreye alınması bekleniyor.




Sozcu.com.tr'nin geçen hafta Sabiha Gökçen'in ikinci pistini inşa eden taşeron şirketin İstanbul Havalimanı'nı da işleten Cengiz ve Kolin ortaklığını da içeren A K A İnşaat tarafından yapıldığını ortaya çıkarması gündem oldu.

Olay Meclis'te de gündem olurken Sözcü Gazetesi yazarı Çiğdem Toker bugünkü yazsının bir bölümünü Sabiha Gökçen'deki ikinci piste ayırdı. Toker’in yazısında yer alan bilgilere göre pistin neden geciktiğine gerekçe olarak BOTAŞ’ın boru hattının yerinin değiştirilmesi ve E5 bağlantı yolundaki tüneldeki hasar gösterilmiş. Pistin resmi açılış tarihinin ise 2021’de olması bekleniyor.

İşte Toker'in yazısının ilgili bölümü:

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda üç canı hayattan koparan uçak kazasının ardından ikinci pist tartışılıyor. Yeni bilgilere geçmeden: Son yazımda ikinci pist için, 2014’te ve 2016’da yapılmış iki ihaleyi ayrıntılı işleyerek DHMİ’ye soru yönelttik. Aynı gün sozcu.com.tr de yayımlanan Emre Deveci ve Can Mumay imzalı haberde, ikinci pist müteahhidi Makyol İnşaat’ın, AKA İnşaat ile taşeron sözleşmesi yaptığı, şirketin Makyol’un yanı sıra Cengiz ile Kalyon’dan oluştuğu bilgileri yer aldı.

14 ay taahhüdü verilmesine karşın 43 aydır bitmeyen Sabiha Gökçen’deki ikinci piste dair yeni gelişmeler şöyle: Sabiha Gökçen’in iki pistle aynı anda çalışması 2021’den önce gerçekleşemeyecek. Meğerse, DHMİ’nin 26 Aralık 2019 tarihli yazısıyla Makyol, sözleşmesini “KMC Sabiha Gökçen Adi Ortaklığı”na devretmiş. Ne kadar ilginçtir ki (!) KMC de tıpkı  taşeron AKA İnşaat gibi Kalyon, Makyol ve Cengiz’den oluşuyor.

Ulaştırma Bakan Yardımcısı ile DHMİ Genel Müdürü’ne bir sunum yapılmış. Buna göre 2. Pist imalatı Kasım 2020’de tamamlanıp operasyona açılacakmış. 2. Pistin açılması, 1. Pistin bakıma alınması demek. Onun da 34 ay süreceği tahmin ediliyormuş. Mart 2021’de bütün imalatların bitirilerek iki pistli operasyona geçileceği taahhüdü verilmiş.

İNANDIRICI MI?


Pistin bitmesindeki gecikmeye gerekçe olarak, BOTAŞ’ın boru hattının yerinin değiştirilmesi ve E5 bağlantı yolundaki tüneldeki hasar gösterilmiş. Size ne kadar inandırıcı geldi bilmiyorum ama (başlangıç tarihi 2014 olarak alınırsa) sadece bir pistin 7 yılda hizmete açılmasının nedenleri bunlarla sınırla olamaz.

Rakip konumdaki Cengiz ile Kalyon’u, Sabiha Gökçen pistine dahil eden gerekçeler her ne ise bu pistteki gecikmeleri de orada aramak daha mantıklı görünüyor.

https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/ikipistlisabihagokcen2021de5616077/

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

44.5 milyar liralık yeni kara delik! HES'lere karşı mücadele etmişti... Metin Lokumcu'yu şimdi anladınız mı? Vatandaştan ‘Nebati’ yorumu: "Devamlı konuşuyor ama hiçbir yaraya merhem olmuyor" Enflasyonu küçültüp zammı budadılar