KONKORDATONUN BAŞARI İHTİMALİ YOK
Konkordato davasında atanan komiser heyetinin ilk raporunda konkordatonun çok geç yapıldığı şirketin kısa sürede kara geçmesi ve konkordatonun başarıya ulaşmasının ihtimali olmadığını belirtilmişti. İkinci raporda da komiser heyeti, şirketin kurtulmasının imkanı olmadığı yönünde görüş bildirmişti.
KAYITLI 12 BİN 455 OTOMOBİLİ VAR
Komiser heyetinin atadığı bilirkişi de Fleetcorp’un kayıtlarına göre değişik marka, model ve kilotmetrede 12 bin 455 otomobilinin bulunduğunu belirten bilirkişi, bin 836’sının firmanın kullanımında olduğunu belirlemişti. Firmanın kullanımında olmayan 10 bin 619 otomobilin nerede ve ne durumda olduğunun bilinmediğini belirten bilirkişi firmada kayıtlı gözüken 12 bin 455 otomobilin piyasa değerinin bir milyar 361 milyon TL olduğunu bildirmişti.
İFLAS KARARI ALACAKLILARIN ALEYHİNE OLUR
Duruşmada söz alan Fleetcorp AŞ’nin avukatı geçici komiser heyetinin hazırladığı ek raporun tümden yanlış olduğunu belirterek, “Halen araçların sayısını öğrenememişlerdir. 14 bin 888 araç olduğunu söylememize rağmen heyet daha az araç olduğunu belirtip kıymet takdirini az yapmıştır” dedi. Fleetcorp AŞ’nin 2001’den beri piyasada olan bir şirket olduğunu belirten avukat, “Aylık 10 milyon TL geliri olan şirketi komiserler 2 milyon geliri var gibi göstermiştir. Şirketin marka değeri borcunun üstündedir. Şirkete iflas kararının verilmesi alacaklıların lehine değildir” dedi.
KURTULMASI İMKANSIZ
Dün yapılan duruşmada davanın bittiğini açıklayan mahkeme, Fleetcorp AŞ’ye tanınan geçici mühleti kaldırarak, geçici komiser heyetinin görevine son verdiğini, verdiği tüm tedbir kararlarını kaldırdığını açıkladı. Mahkeme, Fleetcorp AŞ’nin 16.14 itibariyle iflas ettiğini belirterek iflas masasına bildirilmesine karar verdi. Mahkeme iflas kararını açıklarken, Fleetcorp AŞ’nin borca batık olduğunu, konkordatonun başarıya ulaşmasının mümkün olmadığını belirtti.
170 GALERİCİ MAĞDUR
Firma konkordato istemeden önce elindeki araçlardan bin 500’e yakınını galericilere satmış, ancak devir işlemleri yapılmamıştı. Bu nedenle araçları değerinden aşağıya alan galericilerin aldığı otomobillerin halen firmanın malı gözükmesi sebebiyle 170 galericinin büyük zarar ettiği belirlenmişti.
https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/sondakikaturkiyeninenbuyukotomobilkiralamasirketifleetcorpuniflasinakararverildi2723194/