Yap- işlet- Devret modeli ile yapılan Osmangazi Köprüsü, geçtiğimiz günlerde Hazine'nin yaptığı 569 milyon dolarlık garanti ödemesi ile gündeme gelmişti. Osmangazi bu kez vatandaşın cebini doğrudan sarsan maliyeti ile gündemde.
Bugünden itibaren geçerli olmak üzere; zamlanan otoyol ve köprü ücretlerinden nasibini alan Osmangazi Köprüsü ve İzmir Otoyolu yola çıkacakları bir kez daha düşündürecek.
MALİYETİ DUDAK UÇUKLATTI
Ağustos 2024’te zamlanan otoyol ve köprü geçiş ücretlerine yüzde 43.93 oranında bir artış daha yapıldı.
Zamlı tarife ile Osmangazi Köprüsü İzmir yönü geçiş ücreti 795 lira, İstanbul yönü ise 1045 lira oldu. Bursa - İzmir yolu ise ücret 920 lira olarak belirlendi.
İstanbul - İzmir yönündeki seyahatlerde Osmangazi köprü gişesinde sadece köprü ücreti, sonrasında çıkılan otoyol çıkış gişesinde ise kat edilen otoyol kısmına ait otoyol ücreti tahsil ediliyor. İzmir - İstanbul yönündeki seyahatlerde ise Osmangazi köprü gişesinde hem köprü ücreti, hem de giriş noktasına göre hesaplanan otoyol kısmına ait ücret birlikte tahsil ediliyor.
İSTANBUL'DAN İZMİR'E GİDEBİLENE AŞK OLSUN
Trafik şartlarına göre süresi değişiklik gösterse de 3 buçuk saat ile 4 saatlik sürede tamamlanan Osmangazi Köprüsü-İzmir rotası 419 kilometrelik bir yolu tamamlatıyor.
İstanbul'dan yola çıkıp İzmir'e giden vatandaşlar için zaman açısından avantaj sağlayan yolun maliyeti son zamlardan sonra düşündürücü hale geldi. Artan akaryakıt maliyetleri, zamlı köprü ve otoyollar derken İstanbullu için İzmir yolu külfet olmaya başladı.
İşletmeci şirketin hesaplamasına göre Osmangazi'den İzmir'e giderken sadece otoban ve köprü ücretlerinin toplamı 1.965 lira tutuyor. Uzun yolda 100 kilometrede 6 litre yakan ortalama bir dizel aracın akaryakıt maliyetini de 1.130 lira olarak eklediğimizde 3.095 lira toplam yol maliyeti tutuyor.
Sadece Osmangazi giriş ve İzmir çıkış olacak şekilde hesaplanan yola şehir içinde harcanan yakıt ve kullanılırsa otoban ücreti de eklenirse yol maliyeti "İstanbul'dan İzmir'e gidebilene aşk olsun" dedirtiyor.