Home
21 Kasım 2022 ( 14 izlenme )
Reklamlar

Paraları Türk lirasını 7 ye katladı! Bulgarlardan sonra onlarda sınır şehrine akın etmeye başladılar.

Gürcistan sınırındaki Artvin Kemalpaşa semtine alışveriş için gelen Gürcüler, pazar ve pazarlarda yoğunluk sağlıyor. Gürcistan para birimi larin, Türk lirası karşısında 7 kat değer kazandığı için Gürcüler, ilçeden poşetlerle alışveriş yapıyor.

Türk lirasının değer kaybetmesi nedeniyle başta Gürcüler olmak üzere Ruslar ve Ukraynalılar bir süredir Kemalpaşa'ya alışveriş yapmaya geliyor. Yoğunluk restoran, nakliye ve gıda sektörlerinde çalışan esnafın yüzünü güldürürken, en çok da zincir marketler kazandırıyor.

"BURADA DAHA ÇOK ALIŞVERİŞ YAPIYORUZ"
Kemalpaşa taksi şoförü Kubilay Veziroğlu, “Gürcülerin parası 100 lari, bugünkü Türk parasıyla 670 lira. Bu da Gürcülerin parasını değerli kılıyor. Gördüğünüz gibi alışverişlerinin çoğunu buradan yapıyorlar. Alışverişlerini genellikle zeytinyağı, zeytin, turşu ve un gibi bir çok şey için yaparlar. "Bir mutfakta ne gerekiyorsa. Bugün eskiye göre biraz daha az. Yoğunluk hep böyle oldu özellikle son yıllarda. Para birimimizin değer kaybetmesi ve Gürcistan'ın değer kazanması nedeniyle bu yoğunluk devam ediyor.” dedi.

"UCUZ OLDUĞU İÇİN GELİYORUZ BURADAN ALIYORUZ"
Gürcistan vatandaşı Maya, “Gürcistan'dan alışveriş yapmak için geldim. Ucuz olduğu için buraya geldim. Siz bizden ucuz diye satın alıyoruz. Paranızın değeri düştü. yağ vb. Burada kıyafet, yiyecek ve benzeri şeyler alıyoruz.” Ucuz olduğu için buraya geliyoruz. ucuza alıyoruz. Her hafta buraya geliyoruz. dedi.

"MÜŞTERİLERİMİZİN YÜZDE 99'U GÜRCİSTANDAN GELİYOR"
Kemalpaşa'da tekstil işiyle uğraşan esnaf Mehmet Karamahmutoğlu, “CumartesiPazar ve tatil günleri olduğu için şu an yoğunuz. Tabii burada yoğunluk artıyor çünkü Gürcistan'da hafta sonu olması normal çünkü sınır kapısındayız. Müşterilerimizin yüzde 90'ı, hatta yüzde 99'u Gürcü diyebilirim. Gürcülerin buraya gelmelerinin sebebi paralarının değerli olmasıdır. Paramızın değer kaybetmesinden dolayı fiyatlarımız Gürcülere cazip gelmektedir. Gürcüler yemek için geliyor. Siz de bizden satın alın. Ama Kemalpaşa'ya gelen Gürcülerin yüzde 70'i, 80'i gıda alışverişi için geliyor"

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Bilal Erdoğan'dan Meral Akşener'e yanıt: Kendimizi zor tutuyoruz 9 milyon emekliye zam şoku Erdoğan'ın “üst fiyat belirleyeceğiz” sözlerine rağmen maske satışları başladı Maltepe’de oy sayımına 2 kurulla tekrar başlandı!