Home
25 Ekim 2022 ( 30 izlenme )
Reklamlar

Sabiha Gökçen’de bir ilk: Cumhurbaşkanlığı ilk kez tarih verdi


Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pistinin 2023 yılında biteceği Cumhurbaşkanlığı Programı'nda ilk kez yer aldı. Pist, rakip konumdaki, muhalefetin "5'li çete" dediği, İstanbul Havalimanı'nı (İGA) işleten müteahhitler tarafından inşaa ediliyor. Pist çeşitli gerekçelerle 14 yıldır bitirilmiyor.


SÖZCÜ, muhalefetin “5’li çete” dediği müteahhitler tarafından inşa edilen İstanbul Havalimanı (İGA) için, AKP iktidarının Atatürk Havalimanı’nı kapatma garantisi verdiğini belgeriyle ortaya çıkarmıştı.

En önemli rakibi Atatürk Havalimanı’nı böylece devre dışı bırakan İGA, ikinci büyük rakibinin kapasite artırmasını da engelliyordu. İGA’yı işleten müteahhitler tarafından inşa edilen ve kapasitenin katlanmasını sağlayacak Sabiha Gökçen Havalimanı ikinci pisti inşaatı yaklaşık 14 yıldır bitirilmiyordu.

Geçtiğimiz yıl, 2022 Yılı Cumhurbaşkanlığı Programı’nda pistin yüzde 50’sinin tamamlanması hedeflenmişti. Aradan geçen 14 yıl sonunda ilk defa 2023 Yılı Cumhurbaşkanlığı Programı’nda pistin yüzde 100 bitirileceği duyuruldu.

Programın “hedef” başlıklı bölümünde,  İGA ve Sabiha Gökçen havalimanlarının uluslararası bir hava kargo, bakımonarım ve aktarma merkezi olmasının sağlanacağı kaydedildi.

İki havalimanı arasında demiryolu bağlantısı yapılarak bu havalimanlarının ulusal demiryolu güzergahına entegrasyonunun sağlanacağı vurgulandı.

Bu hedef doğrultusunda yürütülecek faaliyetler ve projeler başlığı altında da şu ifadelere yer verildi:

İKİ HAVALİMANI ARASI DEMİRYOLU HATTI İHALESİ

  • “GebzeSabiha GökçenYavuz Sultan Selim Köprüsüİstanbul HavalimanıHalkalı Yüksek Standartlı Demiryolu projesine dış finansman sağlanarak yapım ihalesi açılacaktır.”

YÜZDE 100 FİZİKİ GERÇEKLEŞME 

  • “Sabiha Gökçen Havalimanı ikinci pist mütemmimleri işinde yüzde 100 fiziki gerçekleşme sağlanacaktır.”

.

14 YILDIR SÜRÜYOR

İkinci pist projesi, 13 yılı aşkın süredir gündemde ama bir türlü bitirilemiyor. 31 Ekim 2009 günü o dönem Sabiha Gökçen Havalimanı'nı işleten LİMAK'ın Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “İkinci pist için start verildi” diyerek çalışmaların başladığını açıkladı. Ancak 5 yıl sonra açılabilen ilk ihale 720 milyon liraya YSE'ye verildi. Pist 2017'de bitecekti.

2016'da yeni ihale açıldı. Bu defa yaklaşık maliyet 1 milyar 397 milyon TL olarak hesaplandı. İhale MAKYOL'a verildi. iş 2019'da bitecekti.

İş bitmedi ama işi yapan şirket kimlik değiştirdi. KMC Sabiha Gökçen Havalimanı Adi Ortaklığı oldu. Makyol'un yanına kamuoyunun yakından tanıdığı Kalyon ve Cengiz de eklendi.

Üç firma, Sabiha Gökçen'in tek rakibi İstanbul Havalimanı'nı işleten İGA'nın ortaklarıydı. Sabiha Gökçen'in kapasitesini katlayacak ikinci pistin bitmemesinin asıl nedeni olarak inşaatın rakip firmalar tarafından yapılması gösteriliyor.

MALİYET KATLANIYOR

Pist inşaatı bitmiyor ama ihale üstüne ihaleler devam ediyor. Yılan hikayesi sürerken inşaatta meydana gelen çatlaklar ve çökmelerin maliyeti de vatandaşın sırtına yükleniyor. Son olarak geçtiğimiz yıl Ağustos ayında “Sabiha Gökçen Havalimanı TEM Bağlantı Yolu Tünelinin Güçlendirilmesi ve İlave İmalatların Yapılması işi” ihale edildi. Yaklaşık maliyet ise tam 842 milyon 239 bin lira olarak hesaplandı…

İkinci pistin ne zaman biteceği merak ediliyor.

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

AKP’de istifalar sürüyor! Kayseri ile Kastamonu arasında makarna bizim tartışması sürerken, pastırma tescilli ilimiz Sivas oldu. Karadeniz'de Çıkan Gaz Mayıs Ayında Evlerde de Kullanılacak Kazdığı kuyuya düştü! Kızını istismar eden babayı kameralar ele verdi