Yeniçağ gazetesinden Halil Yatar’ın haberine göre; Burdur’daki Salda Gölü’nde yüklenici firmaya ait iş makinesi ve kamyonların beyaz kuma zarar vermesinin ardından geriye iş makinelerinin kazdığı derin çukur ve lastik izleri kaldı. Kazının ardından alanda 1 metrelik kot farkı oluştu.
Burdur’un Yeşilova ilçesi sınırlarında bulunan ve turkuaz renkli suyu, beyaz kumsalı nedeniyle ‘Türkiye’nin Maldivleri’ olarak anılan Salda Gölü’ne yapılması planlanan Millet Bahçesi projesini yürüten yüklenici firmaya ait iş makinesi ve kamyonlar, bir kaç gün önce alandaki kumsalı tahrip etti.
Kepçeyle kazılıp kamyonlarla sahilden alınarak 5 kilometre uzağa götürülen kumlar, sosyal medyada gündem olunca Çevre ve Şehircilik Bakanlığı harekete geçerek inceleme başlatmıştı. Yüklenici firma yetkilileri hakkında soruşturma başlatılırken, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ) yetkilileri de önceki gün alana gelerek zarar tespiti için kot incelemesi yaptı.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürü Mehmet Ali Kahraman, Bakan Kurum’un talimatı üzerine Salda Gölü’ne gelerek incelemelerde bulunmuş, “Alandaki tüm faaliyetleri durdurduk. Gerekli idari tahkikat ve soruşturmaları başlattık. Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulunduk. Çevre Kanunu kapsamında bir cezai durum söz konusu. Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu kapsamında suç duyurusu söz konusudur. İhmali olan personelle ilgili idari işlem yapacağız” demişti.
Salda Gölü’ne yapılması planlanan Millet Bahçesi’nin yüklenici firmasına ait kamyonların taşıdığı beyaz kumların akıbeti herkesce merak edilir oldu. Bu konuda inşaatın durdurulup firmaya ceza kesilmesinin yeterli olmadığı belirtilerek: ”Bu talanın baş sorumlusu olan müteahhitle ilgili açıklama var mı?” Salda’daki doğa katliamını yansıtan fotoğraflarda, hazine değerindeki kumlarının da kamyonlara yüklendiği görüldü. Nereye götürüşdü” soruları soruldu. Gazeteci Melih Aşık’ta dünkü köşe yazısında : ”Bu talanın baş sorumlusu müteahhittir. Onunla ilgili açıklama var mı? Hayır. En büyük merakımız… Göl kenarında bir başka yere nakledildiği söylenen kumlar aslında nereye gitti? Gölün bir başka kıyısına taşındığı yolundaki ifadeler bize hiç inandırıcı gelmedi.Bu kumlar kimi lüks villaların havuz başlarına taşınıyor olmasın?” dedi.
CHP Burdur Milletvekili Mehmet Göker, “İnsanların koruna salgını nedeniyle yanyana gelmemelerini fırsat bilen iktidar bir yandan Kanal İstanbul için ihaleler yapıyor diğer yandan da dünyanın 5. Türkiye’nin 1. Temiz gölü olan Salda Gölü’ne göz diktiler. Bu bir fırsatçılıktır” dedi. Normalde kumsalın özelliğini yitirmemesi için araç girişinin yasak olduğu ve ayakkabıyla dahi basılmaması gereken alandan geriye iş makinesi ve kamyonların lastik izleri kaldı. Alınan kumlar nedeniyle 1 metrelik kot farkının oluştuğu dikkati çekti.
Burdur’un Yeşilova ilçesinin kuzeybatısında, ilçe merkezine 4 km uzaklıkta yer alan ve Türkiye’nin Maldivleri olarak bilinen Salda Gölü, uzağındaki ormanla kaplı tepeler, kayalıklı araziler ve küçük alüvyonal ovalarla çevrili,hafif uzun tektonik bir göl.184 metreyle ülkemizin en derin ikinci gölü olan Salda, İskoçya’nın Glasgow Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mike Russel’ın, Salda Gölü üzerinden yaptığı 4 yıllık araştırmaya göre, dünya üzerinde Marsın özelliklerini taşıyan iki yerden biri. Yapılan araştırmaya göre, gölde bulunan magnezyum yüklü beyaz kayalar Mars’ta da bulunmakta.
https://abcgazetesi.com/saldagolununbeyazkumucalindipekikumlarnerede99356