CHP İzmir Milletvekili Atila Sertel, kamu bankalarının reklam bütçesi gibi Toplu Konut İdaresi’nin (TOKİ) reklam bütçesinin de yandaş gazete ve televizyonlara gittiğini öne sürdü.
Sertel, "2019 yılında 8 milyon 622 bin lira, 2020’de ise 9 milyon 208 bin liralık reklam ve tanıtım harcaması yapan TOKİ’nin reklam bütçesinden, gerçekleri yazan gazete ve televizyonlar yararlandırılmadı" dedi.
TBMM KİT Komisyonu Üyesi Atila Sertel, TOK'nin reklam bütçesinin yandaş basın kuruluşlarına aktarıldığını iddia ederek, "Gerçekten zulüm döneminin en koyusunu yaşıyoruz. Zulüm yapıyorlar, haksızlık yapıyorlar. Devletin parasını yandaşlara peşkeş çekiyorlar. Ama gerçekleri söyleyenlerin yanında asla olmadılar ve olmayacaklar” dedi.
Kamu bankaları gibi diğer kamu iktisadi teşebbüslerin (KİT) de iktidar yanlısı kuruluşları desteklediğini söyleyen Sertel, açıklamasında şunları kaydetti:
“Tek adam döneminde KİT’ler yandaş medyaya para yağdırırken gerçekleri dile getiren, en çok satan gazeteler ve en çok izlenen televizyonlar ise sürekli ceza yağmuruna tutuluyor. KİT’lerden bir kuruş reklam geliri olmayan gazete ve televizyonlara halkımız gerekli yanıtı verecek.
Bankalardan sonra TOKİ de KİT Komisyonu’na gönderdiği raporda yandaş medyaya reklam verdiğini, gerçekleri yazan ve aktaran gazete ve televizyonları ise görmediğini açık açık itiraf etti. TOKİ, reklam ve tanıtım giderlerine 2019 yılında 8 milyon 622 bin TL, 2020 yılında ise 9 milyon 208 bin TL para harcamış.
TOKİ 2019 yılında gazete ve televizyonlara 2 milyon liralık reklam vermiş. 2020’de ise 1 milyon 200 bin liralık reklam vermiş. Reklam verdiği kuruluşlar arasında Sözcü yok, Yeniçağ Gazetesi, Cumhuriyet, Birgün, Korkusuz, Evrensel ve Karar gazeteleri yok. Televizyon kanallarında ise FOX TV yok, Halk TV, TELE 1, KRT, TV 5 gibi kanallar yok.
Bu kanallar, en çok izlenen kanallar olmasına rağmen TOKİ’den bir kuruşluk dahi reklam alamamış. Bu kanallara zaten RTÜK tarafından ceza yağdırılıyor. Yandaşa ise oluk oluk para akıtılıyor. Bu kanallar devletten sadece ceza görürken yandaş kanallar ise ‘Yağma Hasan’ın Böreği’ gibi para sağlıyor. Gazeteler de Basın İlan Kurumu tarafından ilan kesme cezalarıyla cezalandırılırken devletten bir kuruş reklam alamıyorlar.” (ANKA)