Home
18 Ekim 2019 ( 168 izlenme )
Reklamlar

Türkiye, Barış Pınarı Harekâtı'na odaklandı, onlar ihale dağıttı!


2020 bütçesi TBMM'ye gönderilmeden bir gün önce ilan edilmeden iki ihale birden yapılması tepki çekti. İhalelerden biri ise eski AKP’li vekilin şirketine gitti.



Sözcü gazetesi yazarı Çiğdem Toker, “Milyarlık ‘davet’lere her koşulda devam” başlıklı yazısında, “2020 bütçesi TBMM'ye gönderilmeden sadece bir gün önce yine ilan edilmeden iki ihale yapıldığını öğrendim” diyerek ayrıntıları yazdı.
 
“Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 16 Ekim'de pazarlık usulüyle yaptığı iki ihaleye ilişkin bilgileri buradan paylaşacağım” diyen Toker, şöyle devam etti:

“İlki: Giresun AyrımıDereliŞebinkarahisar Suşehri Ayrımı (Eğribel Tüneli ile bağlantı yolları dahil)

Karayolları yedi şirketi davet etmiş. Yaklaşık maliyet 450 milyon 931 bin 480 TL olarak belirlenmiş.

En uygun teklif, ikinci turda Mön İnşaat / ASL İnşaat ortaklığınca verilmiş: 360 milyon 112 bin 500 TL. Ortaklıktaki ASL, eski AKP Rize Milletvekili Abdülkadir Kart'ın şirketi. Bu köşenin okurları ASL şirketinin geçtiğimiz ay, TCDD'nin Gaziantep'teki Gaziray aç kapa tüneli için yaptığı ihalesini Kalyon ile birlikte aldıklarını anımsar. Yine pazarlık usulüyle yani ilansız, halka duyurulmadan gerçekleştirilen ihalede 976 milyon 48 bin 600 TL teklif verdiler.

Davet edilen diğer firmalar, Özaltın, Limak, Mapa, İntekar, Kolin, Çelikler.”

MİLYARLIK İHALE KALYON İŞTİRAKİNE 

Çiğdem Toker, “Karayolları'nın iki gün önce yine pazarlık usulüyle yaptığı ikinci ihale: ErzurumAşkale ayrımı İspir Devlet yolu Kırık Tüneli ve Bağlantı yolları” diyerek ayrıntıları şöyle aktardı:

“Bu ihalenin yaklaşık maliyeti ise: 1 milyar 287 milyon 959 bin 700 TL.

İlan edilmeden 6 firma davet ediliyor: ASL, Cengiz, Kolin, Makyol, Limak ve RSY İnşaat şirketleri. En uygun teklifi 1 milyar 17 milyon 986 bin TL ile RSY İnşaat vermiş görünüyor. RSY İnşaat, “yabancı” değil. Kalyon Grubu'nun bir şirketi. 2013 yılında 50 bin TL sermaye ile kurulan şirketin sahibi, medya patronu unvanı da bulunan Ömer Faruk Kalyoncu. Yeni nesil karayolu ihalelerine alışıldığı üzere doğrudan Kalyon İnşaat yerine RSY İnşaat'ın davet edilmesinin bilmediğimiz bir nedeni vardır mutlaka.
 
Ama görünen o ki, ihalelerinde pazarlık usulü tercih edilen milyarlık yol projeleri, Fırat'ın doğusuna askeri harekatın en sıcak günlerinde bile önceliğini ve önemini muhafaza etmekte.”

http://www.krttv.com.tr/gundem/turkiyebarispinariharekatinaodaklandionlarihaleh16926.html

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Erdoğan geleneği bozmadı, yine Anıtkabir'deki 23 Nisan törenine katılmadı! Ruhsar Pekcan'ın dezenfektan skandalına alkol fiyatlı savunma! Gökova Körfezi’nde, 12 bin 544 hektarlık alanın imara açıldığı öne sürüldü! Kaymakamlığın Beyoğlu Belediyesi'ne engeline yurttaş isyan etti: "Bu ayrımcılık nereye kadar? Seçim yine gelecek yine aynı şeyi yapacağız daha büyüğünü yapacağız"