Tarihi Osmanlı dönemine dayanan ancak Cumhuriyet dönemiyle birlikte ülke sathında ağları geliştirilen TCDD’nin satılması için patronlardan “acele edin” çağrısı geldi. Çağrıyı yapan isim İstanbul Sanayi Odası (İSO) Başkanı Erdal Bahçıvan oldu.
İSO Meclisi’nin temmuz ayı olağan toplantısında konuşan Bahçıvan, “Kaliteli bir deniz ve demiryolu taşımacılığını, Bakanlığın en önemli konusu olarak görüyoruz. Demiryolu taşımacılığının gelişmesi için Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının özelleştirilme sürecinin bir an önce tamamlanması gerekiyor. Raylı ulaşım, ülkelerin gelişmişlik düzeyi açısından çok önemli bir gösterge. Yalnızca ihracatta değil yurt içi yolcu ve yük taşımacılığında da raylı ulaşımın payı mutlaka artırılmalıdır” şeklinde konuştu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turan’ın da konuk olduğu toplantıda Bahçıvan, özellikle OSB’lerin demiryollarıyla entegre olması ve demiryoluliman bağlantısının kurulması, otomotiv sanayimiz başta olmak üzere tüm sektörler için çok önemli olduğuna dikkat çekti ve “Bu sayede sektörlerimiz önemli maliyet avantajı kazanıp rekabet güçlerini artıracak” dedi.
İSO Başkanı Erdal Bahçıvan nezdinde sermaye sınıfı TCDD’nin özelleştirilmesi için sabırsızlansa da, AKP 163 yıllık birikimi bulunan kurumun özelleştirme sürecini zaten 6 yıl önce başlatmıştı. TCDD altyapısında, 2013 yılında demiryolu ulaşımının serbestleştirilmesi ve ardından TCDD Taşımacılık A.Ş.’nin kurulmasıyla özel sektörün kendi lokomotif ve vagonlarıyla taşıma yapmasının önü açılmıştı.
Tasfiye politikalarını 17 yıl içerisinde tek tek hayata geçirerek kamuya ait sayısız kurum ve kuruluşu sermayenin eline teslim eden AKP’nin TCDD’yi piyasaya açma hamlesinde önemli bir halkayı da TCDD limanlarının özelleştirilmesi olmuştu. Demiryoludenizyolu bağlantısı açısından önem taşıyan Mersin, Samsun, İskenderun, Bandırma, Derince limanları geçtiğimiz yıllarda özelleştirildi.
https://gazetemanifesto.com/2019/yagmasirasi163yillikbirikimdetcddbiranoncesatilsindediler282113/