Prototipi İtalya’dan getirilen yerli otomobil, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Gebze’deki katılımı ile tanıtıldı. Yerli otomobilin tasarımının İtalya merkezli Pininfarina şirketine ait olduğu iddiaları gündeme gelmişti.
Yerli otomobilin de tasarımcısı olduğu iddia edilen Pininfarina şirketinin 2017’de çizmiş olduğu Hybrid Kinetic K750 modeli ile Türkiye’nin yerli otomobili arasındaki benzerlik dikkat çekiyordu. TOGG tasarım ile ilgili bilgiyi resmi olarak açıklamasa da kamuoyunda bu görüş hakim. The Pininfarina'nın "K350 Concept Is A 400HP AllElectric SUV" diyerek 2018 yılında Hong Kong otomobil fuarında tanıttığı otomobile daha çok benzediği hatta birebir aynı olduğu iddia edildi.
'2018 YILINDA HONH KONG FUARINDA TANITILMIŞ'
Gazeteci Nevşin Mengü Twitter hesabından, "Pininfarina yerli otomuzu 2018 yılında Hong Kong otomobil fuarında tanıtmış. Togg’un aracını Devrim arabasına benzetmek bu durumda Devrim’e haksızlık oluyor" diyerek o haberle ilgili bilgileri paylaştı.
Nevşin Mengü'nün paylaştığı linkte 2018 yılında araçla ilgili şu bilgiler yer alıyor:
Pininfarina, Hong Kong merkezli elektrikli otomobil üreticisi Hybrid Kinetic Group ile ortaklaşa tasarım yapmak ve EV ve hibrid konseptlerini tanıtmak için son birkaç yıldır çok çalışıyor. Zaten H600 ve H500 konseptlerini ortaya çıkardı. Bu yılki Pekin Otomobil Fuarı'nda Pininfarina, tamamen elektrikli bir araç olan K350 SUV konseptini sunuyor. Bir teaser gördük, ancak şimdi SUV'nin tasarımına içten dışa tam olarak bakıyoruz.
Pininfarina, neredeyse tüm konseptlerinde akan uyumlu bir tasarım yaratma konusunda dikkat çekici bir iş çıkardı. K350'de, dikey çubuklarla dolu HK’nin imza ızgarası var, ince yarıklı farları akıyor ve birbirine bağlıyor. Alt fasya bile bu hafta Pekin'de çıkacak olan H500 modeline benziyor. Tavan çizgisi, kenardan kenara uzanan geniş bir arka lamba ayarına sahip olan arka amaca doğru akar. Konsept, vücut çizgisi aşağıya doğru arka tekerleğin üzerinde yukarı doğru tekme ve arka lambalara geri dönmeden önce neredeyse tavan çizgisini karşılayacak şekilde sağlam görünüyor.
İçeride, tasarım vahşi bir şey değil. Ön koltuklar sadece orta konsola bağlı olarak yüzüyor gibi görünüyor. Arka koltuklar, orta kol dayanağına tutturulmuş gerçek koltuk minderleri ile iki parçalı işler. Koltuk arkalıkları da araca bağlıdır. Tıpkı ön koltuklarda olduğu gibi, rears dijital bir orta konsol ekranı alır. Gösterge tablosu, gösterge panelinin ve bilgieğlence ekranının gizlenmesini sağlar, her ikisi de tire genişliğini çalıştıran bir ekran gibi görünür.
Gücün, SUV'u 4.7 saniyede saatte sıfır ila 62 mil (saatte 100 kilometre) gönderebilen 403 beygir gücünde (300 kilowatt) bir elektrik motorundan geldiği söyleniyor. Azami hızın 250 km / s olduğu söyleniyor. Menzilde spesifikasyon verilmedi.
Pininfarina şüphesiz kendini meşgul ediyor. Hybrid Kinetic Group da dahil olmak üzere birçok farklı firma ile sözleşme yaparken, şirket 2020'de gelmek üzere kendi elektrikli süper arabası üzerinde çalışıyor. Eğer şirket muhtemelen yapacak diğer firmalarla çalışmaya devam ederse, Pininfarina'yı daha çok görmek için.
Araçla ilgili şu fotoğraflar paylaşıldı:
http://www.krttv.com.tr/gundem/yerliotomobildebuyukskandalh23162.html