Eski İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Kadir Topbaş döneminde 2008 yılında rekabet ortamı oluşturulmadan ve adrese teslim şekilde Holladan’nın APTS adlı firmasından 65 milyon euro bedelle alınan metrobüsler kimi hurdalıkta çürüyor, kimisi günde bir kez sefere çıkıyor.
BirGün'de yer alan habere göre, körüklü otobüs fiyatının tam 4 katı pahalıya, tanesi 1 milyon 260 bin euro bedelle alınan metrobüslerin Beylikdüzü ila Zincirlikuyu arasında hizmet vereceği ifade edildi. Ancak muhalefetin ve bilim insanlarının bu araçların İstanbul’un fiziki koşullarına uygun olmadıklarını dile getirmesine rağmen alınan araçlar, sık sık arıza vermeye başladı. Ardından söz konusu araçlar, kısa bir için Avcılar ila Cevizlibağ arasında çalıştırıldı; ilave ekipmanlar takılsa da sonuç değişmedi.
ZARAR BÜYÜK
İBB Meclisi’nin CHP’li Üyesi Hakkı Sağlam’ın aktardığı bilgilere, 50 araçtan 15’i şu an sefer yapıyor. Ancak Sağlam’a göre bu seferler göstermelik… Alınan otobüslerle kamu kaynaklarının ziyan edildiğine dikkat çeken CHP’li Sağlam, şunları söyledi: “Bu mallar ayıplı mallar, süresinden sonra telim edildi, Türkiye şartlarına uygun değil diyerek dava açmıştık. Bizden sonra da İETT, ilgili firma hakkında dava açtı. ‘Orijinal yedek parçaları verilmiyor’, ‘süresinde teslim edilmedi’, ‘Zamanında kullanmadım’ diyerek. Biz 2009’da, İETT 2011 yılında dava açtı. Dava açtıklarında, İETT, ‘30 milyon zararım var’ dedi. Bu çok önemli bir rakam… İlk bilirkişi raporu 2012 yılında verildi. İstanbul Üniversitesi Mühendislik bölümü hocalarınca hazırlanan ilk bilirkişi raporunda zararın 198 milyon olduğu söylenmişti. Eğer o gün o para tahsil edilmiş olsaydı, 10 milyon dolar yapıyordu. Bugün 5’inci defa bilirkişi raporu isteniyor. Ve 17 milyon lira hâlâ geçerli, bugün 17 milyon alınsa 3 milyon küsur dolar yapıyor… Bu açından da zarar büyük… APTS firması da battı, bu alacağın tahsil edilmesi mümkün değil.”
SEFERLER GÖSTERMELİK
Sağlam, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu otobüsler alındıktan hemen sonra ilave sistemler yüklenerek güçlendirildi, kullanılmaya çalışıldı ama yine kullanılamadı. Bunların bir tanesi yandı, 3 tanesi ise hiç kullanılamaz halde. Geri kalanları sabah ve akşam saatlerinde karşılıklı birer servis yapıyor, tekrar garaja çekiliyor. Şu anda garajda duruyor ama sabah akşam çalışıyorlar. Sadece bir kısmı sefere çıkıyor. Çalışan araç 4 değil, daha fazla. Ama önemli olan kaç saat çalıştığı, her saat çalışmıyor da sadece sabahleyin şeklen servis veriliyorsa burada bir sorun vardır.”
https://www.yenicaggazetesi.com.tr/65milyoneurolukmetrobuslerhurdaliktacuruyor237369h.htm
Çayırhan’da 4 bin kişi evsiz kalabilir19 izlenme
İktidar içinden bile tepki var! 71 yıldır büyük hizmetler veren kritik kurum kimlere satılıyor?38 izlenme
Bolton’dan kritik Erdoğan iddiası: “Trump’tan Halbank soruşturma sürecini sonlandırmasını istedi”69 izlenme
Zam protestosunda 'hükümet istifa' sesleri!43 izlenme
Havalimanı ihalesinde garip işler!45 izlenme
Sinan Ateş davasında gergin anlar: Özel'e hakaret etti, salondan çıkarıldı25 izlenme
Banu Özdemir'in tutuklanmasına yapılan itiraz reddedildi: 'Hukuksuzluğa devam'45 izlenme
Financial Times'tan erken seçim yorumu: 16 Nisan referandumu nedeniyle kaygı var318 izlenme
Türk Yıldızları’nın Kırklareli'deki gösterisi nefes kesti
Türkiye'den ekonomik kriz manzaraları! Her geçen gün yoksullaşan halk, ucuz ekmek için gün ağarmadan kuyruğa giriyor!
Konya'daki resmi törende skandal: Çanakkale Zaferi'nde Atatürk'ü anmadılar!
İliç'te maden işçileri ve yakınları konuştu: "301 madenci öldü ne oldu? Adam tekme yedi. Böyle benim gibi konuşuyor diye tekme yedi, belki ben de şimdi tekme yiyeceğim"