CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, iktidarın yapişletdevret kapsamında araç geçiş garantisi verdiği ancak 17 günlük tam kapanmada boş kalan köprü ve otoyollara ödenecek garanti bedellerini açıklayamadığını belirterek “17 günün faturası 100 milyonlarca lirayı buluyor. Tam kapanma yandaşlar için tam kıyak dönemi oldu” dedi.
Covid19 salgını nedeniyle ülke genelinde 29 Nisan 17 Mayıs 2021 arasında uygulanan 17 günlük tam kapanmada, şehirlerarası yolculuklar da yasaklanmıştı. Bu dönemde yapişletdevret modeliyle inşa edilen köprü ve otoyollar da boş kalmasına karşın verilen araç geçiş garantileri işlemeye devam etmişti. CHP’li Ahmet Akın, CİMER’e başvurarak kapanma dönemine ilişkin verilerin kamuoyuna açıklanmasını talep etti. Akın, kapanmada araç geçiş ve gelir garantisi verilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli ve Kuzey Marmara Otoyolu’nun kullanıma açılan kesimlerinden kaç araç geçtiğinin açıklanmasını istedi. Akın, “Kısıtlama döneminde salgın mücbir sebep sayılarak vatandaşın parasının boş kalan otoyol ve köprülere ödenmemesiyle ilgili bir düzenleme yapılacak mıdır” sorusunu da yöneltti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı; Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) üzerinden verdiği yanıtta, tam kapanma döneminin yaşandığı 29 Nisan 17 Mayıs tarihleriyle ilgili hiçbir bilgi açıklamadı. KGM’nin yanıtında, “Yapişletdevret projelerinde tüm iş ve işlemler mevzuata uygun olarak uygulama sözleşmelerinde yer alan hükümler çerçevesinde yürütülmektedir” ifadeleri yer aldı.
Yanıta tepki gösteren CHP’li Akın, tam kapanma döneminde şehirlerarası yolculukların da kısıtlandığına, sadece izin alan araçların seyahat etmelerine olanak tanındığına dikkat çekerek “Bu kapsamda otoyollar ve köprüler de boş kaldı. Garanti verilen yol ve köprüler 17 gün boyunca kısmen boş kalmalarına karşın iktidar bu döneme ilişkin verileri gizlemeyi tercih ediyor” diye konuştu.
İktidarın dini bayramlarda bile ücretsiz geçiş hakkı vermediği garantili otoyol ve köprülerin 17 günlük garanti maliyetlerine dikkat çeken Akın, şunları söyledi: “Normal dönemde bile verilen garantilerin tutmadığı köprüler tam kapanma döneminde neredeyse tamamen boş kaldı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü için günlük 135 bin araç geçiş garantisi; Osmangazi Köprüsü için de günlük 40 bin geçiş garantisi verilmiş durumda. Yavuz Sultan Selim Köprüsü için araç başına ‘3 dolar+KDV’; Osmangazi Köprüsü için de ‘35 dolar+KDV’ tutarında garanti gelir bedeli bulunuyor. Buna göre 17 günlük garanti bedeli Yavuz Sultan Selim için yaklaşık 8 milyon 125 bin dolar; Osmangazi için ise 28 milyon 85 bin dolar. İki köprünün güncel kura göre 17 günlük garanti tutarı neredeyse 313 milyon lira. Yalnızca iki köprü için tutar buysa garanti verilen tüm otoyollarla bu ek yük daha da artacak. Başka bir deyişle tam kapanma dönemi yandaşlar için tam kıyağa dönüştü.”
https://www.cumhuriyet.com.tr/haber/chpliakinacikladikopruveotoyollaramilyonlarcaliraodenecek1853879
AFP: "İmamoğlu eylemleri ülkeyi ikiye böldü"20 izlenme
İmamoğlu'ndan cezaevi nakillerine tepki17 izlenme
'Çav Bella' davasında CHP'li Banu Özdemir hakkında ikinci kez beraat kararı verildi!24 izlenme
AKP'li ilçe başkanı, istifa eden kadının babasını darp etti: 'Yakamdan tutarak zorla depoya çekti'20 izlenme
Danıştay’dan tartışmalı 'Kartalkaya' kararı: Bakan Yardımcısı için soruşturma izni yok8 izlenme
CHP'li Göker: Salda Gölü'ndeki çalışmalar durduruldu, suç duyurusunda bulunacağız75 izlenme
O tasarruf dedikçe devlet harcamalarında büyük artış10 izlenme
İstanbul Belediye Şehir Tiyatroları'ndan ihraç edilen sanatçılar, görevlerine geri döndü!87 izlenme
Sağlık Bakan Yardımcısından Yoğun Bakımlardaki Yoğunluğa Tuhaf Savunma!
Bakan Koca açıkladı: 16.910 yeni vaka tespit edildi, 22.858 kişi sağlığına kavuşurken, 171 kişi hayatını kaybetti!
Adı istihbarat oyunlarına karışmıştı: MİT, Fransız Lafarge şirketinin çimento tesisini vurdu!
İşte Bekir Coşkun'un Sözcü'de yayınlanan son yazısı: Asıl 'telef' olan insanın vicdanıdır