Cumhuriyet Halk Partisi Ankara Milletvekili Dr. Murat Emir, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’a, “Dördüncü koridor” projesi kapsamında Avrupa Birliği’nin, Türkiye’ye KapıkuleHalkalı tren hattının yenilenmesi için 680 milyon Euro hibe kaynak tahsis ettiği iddialarını sordu ve konuyu Meclis gündemine taşıdı.
Milletvekili Emir önergesinin gerekçesinde, dördüncü koridor projesiyle, Almanya’nın Dresden şehrinden başlayıp, Macaristan, Çek Cumhuriyeti ve Bulgaristan’ı geçerek, İstanbul’a Kapıkule’den giriş yapıp Halkalı’da son bulacak tren hatlarının yenilemesinin öngörüldüğünü, bu kapsamda Avrupa ülkelerinin, 23 bin tonluk yük taşıyan tren katarlarını, saatte 200 kilometre hıza ulaşacakları altyapıyı hazırladığını dile getirmiştir.
Ankara Milletvekili Murat Emir, önergesinde şu soruları yöneltmiştir:
‘Dördüncü koridor’ projesi kapsamında Avrupa Birliği’nin, Türkiye’ye KapıkuleHalkalı tren hattının yenilenmesi için 680 milyon Euro hibe kaynak tahsis ettiği dile getirilmektedir. Bu iddia doğru mudur?
Doğruysa bu hibe, tarafımıza ne zaman yapılmıştır? Hibe yapıldığı tarihten itibaren, ilgili tren hattında, AB’nin dördüncü koridor kalitesine ulaştıracak proje ve fizibilite çalışmaları yapılmış mıdır? Proje, ön ihale ve ihale aşamasına getirilmiş midir?
Böyle bir proje varsa ne aşamadadır? Eğer ilgili kapsamda bir proje halen yapılmamışsa, bu zamana kadar neden beklenmiştir? Yapılan hibe nereye harcanmıştır?
YAPILAN HİBE NEREYE HARCANMIŞTIR
Murat Emir, bu konu için yaptığı değerlendirmede şöyle dedi:
“08.07.2018 tarihinde yaşadığımız tren kazası sonrası 24 vatandaşımız hayatını kaybetti, 338 yaralımız var. AKP iktidarı ve Bakanlık sözcüleri kazanın, rayların altındaki toprağın, yoğun yağış sonrası boşalması sonucu gerçekleştiğini belirtmiştir. AKP’nin bu tür olaylarda her zamanki tavrının ‘sorumluluğu en alt birimdeki personellere ve doğa olaylarına yükleme’ anlayışı olduğu bilinmektedir. Bu tren hattının yenilenmesi için Avrupa Birliği’nin Türkiye’ye 680 milyon Euro hibe kaynak gönderdiği ancak AKP hükümetlerinin bu kaynağı KapıkuleHalkalı hattının yenilenmesi için harcamak bir yana, bu proje için bir fizibilite çalışması, ön ihale ve ihale aşamalarına bile gelinmediği anlaşılmaktadır. Bu durumda, gerçekleşen kazayı sadece doğal afet sonucuna bağlamak çok sağlıklı sonuçlar doğurmayacağı gibi, başkaca oluşacak kazalara davetiye çıkartmaktan başka bir işe yaramayacaktır. KapıkuleHalkalı tren hattının altyapısı için hibe edilen kaynak, rayların yenilenmesi için harcansaydı, bu kaza gerçekleşmeyecekti. O halde bu kazadan kimler sorumludur? Hayatını kaybeden ve yaralanan vatandaşlarımızın vebali kimin veya kimlerin üzerindendir? Bu sorunun yanıtını, yukarıdaki bilgiler ışığında kamuoyunun takdirine bırakıyorum.”
https://odatv.com/faciayadair680milyoneuroiddiasi12071814.html
Beyoğlu'nda 28 Kasım'da açılacak olan Madame Tussauds müzesindeki balmumu Atatürk heykeli, sanki canlı gibi !327 izlenme
Varlık Fonu 3 bankayı kurtarmak için 2026'da "borçsuz" olarak devlete geçecek olan Türk Telekom'u satın alıyor!86 izlenme
KKTC'de sandıktan Tufan Erhürman çıktı, zaferi Kufi ile kutladılar9 izlenme
AKP’den ‘lebalep’ seçim mitingi!51 izlenme
Herhangi bir talep, başvuru veya parti üyesi olmadıkları halde "sandık kurulu seçmen üyesi" olarak görevlendirilenler var!61 izlenme
MSB'den Eurofighter açıklaması: Alınacak 20 uçağın maliyeti ne kadar?6 izlenme
Malatya'da Atatürk büstüne saldırı! "Sevap olduğunu düşünerek kırmaya karar verdik"47 izlenme
Bir türlü bitmiyorlar! Pakistanlı sapık, havuzdaki kadınları videoya kaydederek sosyal medyada yayınladı!78 izlenme
Alkollü araç kullanarak bir çocuğun ölümüne neden olan Kaymakam tahliye edildi!
Manavgat Belediyesi soruşturmasında 7 tutuklama
Benzine zam gelince çiftçi eski yönteme döndü! Tırpanın devri bitti mi? "Tırpan devri nereye bitecek mazot pahalı"
Resmi Gazete'de bugün yayımlandı: Tütün ve alkollü içki satış belgelerinde yeni yıl zammı!