ABD merkezli finans ajansı Bloomberg’in bildirdiğine göre, şirketlerin ortaklıktan çekilme kararında corona virüsü pandemisinin havayolu sektörü üzerindeki olumsuz etkisi nedeniyle beklenen kârların gecikmesi etkili oldu.
Konuyla ilgili bilgi veren bir kaynak, Limak Yatırım Holding ve Mapa İnşaat’ın, İGA Havalimanı İşletmeleri’ndeki yüzde 20’lik hisselerini satacağını açıkladı. Satış işlemlerinin sonrasında İGA’da Kalyon İnşaat yüzde 55, Cengiz İnşaat yizde 45 hisseye sahip olacak.
Kaynak ayrıca, satış sonrasında Limak'ın Türkiye'de enerji ve altyapı yatırımlarına ağırlık vermeyi amaçladığını belirtti. Haberde, işlemlerin tamamlanması için Rekabet Kurumu’nun onayının beklendiği bildirildi. Limak, Kalyon ve Cengiz konu ile ilgili yorum yapmayı reddederken Mapa İnşaat, yorum taleplerine henüz yanıt vermedi.
Anlaşması 2013’te imzalanan tartışmalı havalimanı 5 ortakla hayata geçirilmiş ve 2018’de açılmıştı. Sonrasında ise Kolin inşaat 2019’da hisselerini satarak ortaklıktan çıkmıştı. Ancak o tarihten bu yana havalimanında işler beklenildiği gibi gitmedi.
Corona virüsü pandemisi nedeniyle bu hedefler büyük darbe aldı. On yıl sonra yılda 200 milyon yolcuya çıkması planlanan havalimanının şu anda yıllık 90 milyon yolcusu bulunuyor.
Havalimanı işletmecileri, projenin 25 yıllık işletme ömrü boyunca hükümete yıllık kira bedeli olarak 22,2 milyar avro ödeyecekti.
ABD merkezli finans ajansı Bloomberg’in bildirdiğine göre, şirketlerin ortaklıktan çekilme kararında corona virüsü pandemisinin havayolu sektörü üzerindeki olumsuz etkisi nedeniyle beklenen kârların gecikmesi etkili oldu.
Konuyla ilgili bilgi veren bir kaynak, Limak Yatırım Holding ve Mapa İnşaat’ın, İGA Havalimanı İşletmeleri’ndeki yüzde 20’lik hisselerini satacağını açıkladı. Satış işlemlerinin sonrasında İGA’da Kalyon İnşaat yüzde 55, Cengiz İnşaat yizde 45 hisseye sahip olacak.
Kaynak ayrıca, satış sonrasında Limak'ın Türkiye'de enerji ve altyapı yatırımlarına ağırlık vermeyi amaçladığını belirtti. Haberde, işlemlerin tamamlanması için Rekabet Kurumu’nun onayının beklendiği bildirildi. Limak, Kalyon ve Cengiz konu ile ilgili yorum yapmayı reddederken Mapa İnşaat, yorum taleplerine henüz yanıt vermedi.
Anlaşması 2013’te imzalanan tartışmalı havalimanı 5 ortakla hayata geçirilmiş ve 2018’de açılmıştı. Sonrasında ise Kolin inşaat 2019’da hisselerini satarak ortaklıktan çıkmıştı. Ancak o tarihten bu yana havalimanında işler beklenildiği gibi gitmedi.
Corona virüsü pandemisi nedeniyle bu hedefler büyük darbe aldı. On yıl sonra yılda 200 milyon yolcuya çıkması planlanan havalimanının şu anda yıllık 90 milyon yolcusu bulunuyor.
Havalimanı işletmecileri, projenin 25 yıllık işletme ömrü boyunca hükümete yıllık kira bedeli olarak 22,2 milyar avro ödeyecekti.
'İmamoğlu dosyası henüz kapanmadı'56 izlenme
Kahvaltılık fiyatlara gelen zam el yaktı!91 izlenme
Arap ülkelerinden biri ‘laik devlet’ yönetimine geçiyor!131 izlenme
AKP'li belediye yine bildiğimiz gibi: İhale bu sefer de yabancıya gitmedi!34 izlenme
Benzer olay farklı karar31 izlenme
'Kapanma partisi' için okul müdüründen rezil savunma!305 izlenme
İstanbul yetmedi Ankara da devreye girdi! Özel'e bir soruşturma daha15 izlenme
Türkiye sınırındalar! Esad'ın askerleri Suriye'yi işgal eden bölücü terör örgütü PKK/PYD/YPG'ye yardıma geldi.29 izlenme
Dünya bu görüntüleri konuşuyor 'Muhammed Ali'nin cenazesinde Erdoğan'ı ittiler'
Güllü'nün kızının WhatsApp mesajları ortalığı karıştırdı
Özgür Özel'den cumhurbaşkanına 'düello' çağrısı: "Eğer İmamoğlu suçlu çıkarsa siyaseti bırakıyorum. Haklı çıktığı takdirde sen de bırakacak mısın?"
İsrail ordusu Mısır karakolunu vurdu!