Home
11 Ağustos 2020 ( 31 izlenme )
Reklamlar

AKP iktidarında milyarlarca lira hayali projelere gitti!


AKP iktidarında milyarlarca lira harcanan projelerle kamu kaynakları hoyratça tüketildi. Milyonlarca liraya yaptırılan havaalanları boş kaldı, dikilen fidanlar kurudu, 1.6 milyar TL harcanan projede borular patlarken, Formula 1 pisti otoparka dönüştü.



İktidarın harcadığı kamu kaynakları dudak uçuklattı. Milyarlarca lira, ölü yatırımlarla çöpe atıldı. Havaalanları uçak inmediği gerekçesiyle boş kalırken milyonlarca liraya yaptırılan Formula 1 pisti otoparka dönüştü.

AKP’nin 200 milyon dolar harcayarak aldığı 11 milyon fidan kurudu, 1 milyar 600 bin TL’lik KKTC Su Temini Projesi’nde ise beş yıl geçmeden borular patladı.“Zorunlu ihtiyaç” denilerek 18 milyar TL’ye satın alınan, uluslararası krize neden olan S400 hava savunma sistemlerinin ülkeye getirilmesinin üzerinden aylar geçmesine rağmen aktive edilmedi.

205 MİLYON DOLAR HARCANDI

AKP’nin hayali projelerinden bazıları şöyle:

Dünyanın en büyük spor organizasyonlarından biri olan Formula 1’e yedi kez ev sahipliği yapan Kurtköy’deki İstanbul Park Pisti için 205 milyon dolar harcandı. 2005 yılında Türkiye’nin tanıtımına büyük katkı yapacağı belirtilerek açılan Formula 1 pisti, İstanbul’un 2012’de F1 takviminden çıkarılmasının ardından oto kiralama şirketinin otoparkı haline dönüştü.

YOLCU GARANTİSİ VERDİLER

Yapişletdevret modeliyle yapılan ve yolcu garantisi verilen Kütahya’daki Zafer Havalimanı’nın yolcu trafiği tahmini şaştı. Müteahhit firmaya 2020 yılı için 1 milyon 279 bin yolcu garantisinin verildiği havalimanından yılın ilk dört ayında uçanların sayısı 14 bin 256’da kaldı. 8 yılda 40 milyon avroya ulaşan yolcu garantisi ödemeleri 2044 yılına kadar devam edecek.

5 AYDIR UÇAK İNMİYOR

Balıkesir’in ikinci havalimanı olan ve 60 milyon gibi astronomik bir rakama yapımı biten Merkez Havalimanı’na beş aydır uçak inmiyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 60 milyon TL’lik havalimanındaki seferlerin firmaların inisiyatifinde olduğunu ifade etti.

SU PROJESİNDE PATLAK

AKP iktidarının “Asrın projesi” diye nitelendirdiği ve “Su sıkıntısı çeken KKTC’nin 50 yıllık su ihtiyacını karşılayacağı” belirtilen ‘KKTC Su Temin Projesi’ndeki patlayan boruların faturası şimdilik 34 milyon TL olarak açıklandı. Toplam maliyeti 1 milyar 600 milyon TL’yi bulan projede hasarın meydana geldiği kısım AKP’ye yakınlığıyla bilinen Kalyon İnşaat’ın da içerisinde yer aldığı bir iş ortaklığı tarafından milyonlarca liraya yapıldı.

MİLYONLUK FİDANLAR KURUDU

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, 2019 yılında “11’inci ayın 11’inde, saat 11’de, 11 milyon fidan dikilecek” çağrısıyla dikilen fidanların kuruduğunu söyledi. Meclis’e konuyla ilgili önerge veren Gürer, kampanya kapsamında 200 milyon TL masraf edildiğini belirtti.

28 YILDIR TAMAMLANAMADI

Ankara’da projesi 1992 yılında kabul edilen temeli 1995 yılında atılabilen Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Konser Salonu 28 yıldır tamamlanmadı. Projenin başlamasının ardından geçen 28 yıllık sürede 5 Cumhurbaşkanı, 9 Başbakan,11 Kültür Bakanı, 13 Turizm Bakanı, 16 Bayındırlık ve İskan Bakanı ve 6 Çevre ve Şehircilik Bakanı değişti. Yapımı yılan hikâyesine dönüşen konser salonu için 2017 yılında yeniden ihaleye çıktı. 2013 yılında resmi ağızlardan yapılan “50 milyon lira lazım” açıklamasına karşın dört yıl sonra 328 milyonluk ikinci ihale yapıldı.

YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ

Yavuz Sultan Selim (YSS) Köprüsü’nün, IC İçtaş ve Astaldi konsorsiyumu olan ICA işletiyor. Devlet, bu işletmeye yılda 49 milyon 275 bin aracın geçeceğini garanti ediyor. Bu sayının altında kalındığında geçmeyen araçlar 3 dolar + KDV tutarında garanti ödemelerinin hazineden tahsil ediyor.

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ

Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay firmalarının oluşturduğu Otoyol A.Ş. tarafından işletilen Osmangazi Köprüsü’nün de tıpkı YSS köprüsü gibi dolara endeksli araç geçiş garantileri bulunuyor. Köprü için yılda 14 milyon 600 bin araç geçiş garantisi bulunuyor. (3 yılda 43 milyon 800 bin) Ancak Temmuz 2016 Temmuz 2019 arasında Osmangazi Köprüsünü kullanan araç sayısı 22 milyonda kaldı.

AVRASYA TÜNELİ

Türkiye’den Yapı Merkezi Holding ve Güney Kore’den SKE&C tarafından oluşturulan ATAŞ konsorsiyumunun işlettiği tünele yıllık 25 milyon 125 bin araç geçiş garantisi verilmiş durumda. Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan’ın ifadesine göre 2018’de tünelden geçen araç sayısı 17 milyonda kaldı. Böylece geçmeyen 8 milyon araç için ATAŞ konsorsiyumuna 2018 yılında 155 milyon lira ödeme yapıldı.

İZMİRBURSA OTOYOLU

İzmir ile Bursa’yı bağlayan otoyolun işletmecisi Osmangazi Köprüsü’nü de işleten Otoyol AŞ. Otoyol için 4 ayrı garanti bulunuyor. İzmir Edremit için 8 milyon 395 bin araç Edremit Orhangazi arası için 6 milyon 205 bin araç, OrhangaziGebze için yıllık 14 milyon 600 bin araç, OrhangaziBursa arası için 12 milyon 775 bin araç geçişi için garanti verilmiş durumda. Sözleşme gereği garanti ödemeleri 2035 yılı temmuz ayına kadar hazineden ödenecek. Otoyol 2020 yılında açıldığı için önceki dönemlerde kaç aracın geçtiği bilinmiyor.

ŞEHİR HASTANELERİ

Erdoğan’ın şehir hastanelerine “14 yıllık hayalim, aşık olduğum proje” diyerek kefil oldu ve 2018 ile 2019’da birbiri ardına açılan şehir hastanelerinin diğer çılgın projeler gibi kısa sürede bütçeye maliyeti teşhir oldu. 2019 sonu itibariyle hizmet veren şehir hastanelerinin 25 yıllık maliyeti 142 milyar doları geçiyor. Bu tutar 800 hastanenin inşaatını finanse edebilecek büyüklükte. 


http://www.krttv.com.tr/gundem/akpiktidarindamilyarlarcalirahayaliprojeleregittih43428.html

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Yeni Şafak’tan ayrılan Özlem Albayrak: ‘Gazetecilik değil, holiganlık yapmanız bekleniyor’ Pasaport ücreti için rekor zam gelebilir! Yeniden değerleme oranı belli oldu AKP sağ olsun bugünleri de gördük: Elden 6 taksitle 10kg deterjan kuyruğu Muharrem İnce'den İş Bankası tepkisi: Bu kafa, bankadaki paranıza da çökebilir