Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 31 Mart 2019 tarihindeki yerel seçimlerden önce, “Ramazan Bayramı’nda açılacak” dediği AnkaraSivas Yüksek Hızlı Tren Hattı projesi öngörülen maliyetini 12’ye katladı. İktidarın, 2007 yılında yatırım programına aldığı, 2008 yılında ise temelini attığı proje, aradan geçen 13 yıla karşın halen tamamlanamadı.
BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre, Cumhurbaşkanlığı 2009 Yılı Yatırım Programı’na göre, projeye 2009 yılında 2 milyar 91 milyon 583 bin TL ödenek ayrıldı. Programda, 455 kilometre uzunluğunda olan yüksek standartlı demiryolu projesinin bitiş yılı 2011 olarak belirtildi.
İLK GÜNCELLEME 2011’DE
Projenin maliyetinde 2018 yılında ise adeta sıçrama yaşandı. Cumhurbaşkanlığı 2018 Yılı Yatırım Programı’na göre, projede maliyet 9 milyar 749 milyon TL’ye kadar yükseltildi. Projenin 2019 yılında tamamlanacağı bildirildi. 2019 yılında da hayata geçirilemedi. İktidarın seçim vaadi olarak kullandığı projede 2019 yılında yapılan güncelleme ile maliyet 13 milyar 172 milyon TL olarak hesaplandı. Projenin tamamlanma yılı bu kez de 2020 yılı olarak belirlendi.
ÖNGÖRÜSÜZLÜK
Öngörüsüzlüğün damgasını vurduğu projenin maliyeti 2020, 2021 ve 2022 yıllarında da artmaya devam etti. Tamamlanma tarihi 2024 yılına kadar ertelenen projedeki 20202022 döneminde yaşanan maliyet artışı yıllara göre şöyle sıralandı:
•2020: 16 milyar 456 milyon 54 bin TL
•2021: 18 milyar 105 milyon 310 bin TL
•2022: 24 milyar 946 milyon 378 bin TL