Home
31 Mayıs 2020 ( 58 izlenme )
Reklamlar

Bitmeyen projedeki tünel 8’inci kez göçtü!


AnkaraSivas Yüksek Hızlı Tren projesindeki Esmebaşı Tüneli’nde sekizinci kez göçük meydana geldi. Açılan ihaleyle milletin sırtına 76.4 milyon liralık ek yük bindi.




Yapımına 2008 yılında başlanan AnkaraSivas Yüksek Hızlı Tren Projesi'ndeki Esmebaşı Tüneli'nde sekizinci kez göçük meydana geldi. Şans eseri işçilerden ölen ya da yaralanan olmadı. TCDD, 30 Nisan'da “göçük inşaatı ve tamamlanması işi” ihalesi açtı. 6 firma özel olarak davet edildi. 28 Mayıs'ta sonuç ilanı açıklandı. İhale, tünel konusunda deneyimli B. Ergünler firmasına verildi.

Daha önceki 7 göçüğün nasıl tazmin edildiği kamuoyuna yansımadı. Bu göçükler için açılmış bir ihale de görünmüyor. Ancak sadece 3 Mart'ta meydana gelen göçük için gerçekleştirilen ihaleyle milletin sırtına 76 milyon 446 bin liralık ek yük bindi.

İHMAL VE YANLIŞLIKLAR

Önlenemez doğal bir vaka ihtimalini göz ardı etmeyen uzmanlar, fay hattındaki tünel projesinin hazırlık aşamasından başlayarak ihmal ya da yanlışlıklar yapılmış olabileceğine işaret ediyor. Türkiye'de, özellikle kamu projelerinde, ağırlıklı olarak siyasi nedenlerle bu tür yüksek nitelikli işlerde dahi hazırlık sürecinin olması gerekenden çok daha kısa tutulduğunun altı çiziliyor. Bu nedenle bazı detayların atlanabildiğine işaret eden uzmanlar, bu durumda bile projeyi uygulayan yüklenici müteahhit firmanın gördüğü yanlış ve eksikleri idareye bildirmesi gerektiğini vurguluyor.

VALİ DETAYLARI VERDİ 

Sivas Valisi Salih Ayhan, 27 Mayıs'ta göçüğün yaşandığı tünelde incelemelerde bulundu. Ayhan'ın açıklamaları durumu netleştirdi: “AnkaraSivas YHT hattının 318'inci kilometresinde toplam uzunluğu 1422 metre olan Eşmebaşı'ndaki tünelde bugüne kadar 8 adet göçük meydana geldi. En son 3 Mart 2020 tarihinde gerçekleşen olayda toplam 102 metrelik göçük olduğu görüldü. Göçüklerin oluştuğu bölgedeki zayıf bölümleri güçlendirmek için 2 bin farklı noktadan 17 bin ton çimento enjekte ediliyor. Bu sene bilet kesilmesi için bayramda dahi çalışan işçilerimize en kalbi teşekkürlerimizi ilettik.”

12 yıldır bitmeyen proje
AnkaraSivas Yüksek Hızlı Tren Projesi 2004 yılında gündeme geldi. İlk ihale 2008'de yapıldı. Bugüne kadar en az 17 ayrı ihale yapıldı. İlk etabı YerköySivas ihalesinde en düşük teklifi 839 milyon dolar ile kamuoyunun yakından tanıdığı CengizLimakKolinChina Major konsorsiyumu vermişti. Göçük ihalesinden önceki “YerköySivas (km 174+000 km 461+000) arası güvenlik tünelleri inşaatı yapım işi” ihalesi 25 Aralık 2019'da yapıldı. 21b pazarlık usulü ile ilana çıkılmadan, özel olarak davet edilen şirketlerle kapalı kapılar ardında gerçekleştirilen ihale, yine adı sıkça duyulan müteahhitler Özaltın ve Özkar'a 734 milyon 161 bin liraya verildi. 2018 yılında Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan toplam maliyeti 9 milyar lira olarak açıklamıştı.

https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/bitmeyenproje8incikezgoctu5846116/

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Karantinada olması gerekirken pazar yerinde yakalandı! TBMM Başkanı Şentop’un Tekirdağ ziyaretindeki konvoyunu gören vatandaşın tepkisi 'Bre… bu ne be!' Taciz suçlamasıyla yargılanan Mehmet Ali Erbil, 4 ay 15 gün hapis cezasına çarptırıldı. Sedat Peker'den yeni iddialar: 'Yatırım yapacaklar'