Anasayfa1
20 Temmuz 2024 ( 10 izlenme )
Reklamlar

Bu nasıl bir hesap? Devlet yapsaydı 22 milyar dolar, müteahhit yaptığı için 59 milyar dolar: Zarar 1 trilyon 221 milyar!


Yavuzyılmaz, “Devlet yapsa 22 milyar dolara tutacaktı. Yandaşa yapıldığı için 59 milyar dolar. Aradaki fark 37 milyar dolar, yani 1 trilyon 221 milyar lira” dedi.


CHP Genel Başkan Yardımcısı Deniz Yavuzyılmaz, AKP’nin yapişletdevret projeleriyle yandaş şirketleri zengin ettiğini, devletin 37 milyar dolar zararının olduğunu belirtti. Saadet Partisi’nin TBMM’de Hazine garantili projelerin maliyetinin araştırılması önergesinin gündemin önüne alınması önerisi görüşülürken söz alan Yavuzyılmaz, 8 otoyolu projesini tek tek sayarak maliyet hesabını açıkladı. Yavuzyılmaz şöyle konuştu:

GUİNNES’E GİRECEĞİZ

“Kütahya’daki Zafer Havalimanı’na 658 bin 866 yolcu garantisi verildi ancak 15 bin 439 kişi geldi, hata payı yüzde 97.6 oldu. Ulaştırma eski Bakanı Cahit Turan’ın Kuzey Marmara Otoyolu işletmesinin CEO’luğuna getirildiğini tespit ettik. Bakanlığı döneminde aynı işletmeye 1 milyar 338 milyon araç geçiş garantisi verdiğini belgeledik. Türkiye’deki bütün otomobiller bu yoldan 87 kez geçse, dünyadaki 1 milyar 250 milyon adet otomobilin tümü geçse bile garanti sayısı tutmuyor. Bu iki proje ile Guinness Rekorlar Kitabına gireceğiz, az kaldı. AKP’nin tercih ettiği yapişletdevret modeliyle yapılan 8 karayolu projesi, Osmangazi Köprüsü’nün bulunduğu İzmirİstanbul Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun 3 etabı, Avrasya Tüneli, MenemenÇandarlıAliağa projesi, AnkaraNiğde Otoyolu ve Çanakkale Köprüsü’nü içeren Malkara Otoyolu... Devlet öz kaynağıyla yapsaydı 22 milyar dolar ödeyecekti. Ancak yandaş müteahhitlerle yapıldığı için kasadan en az 59 milyar dolar çıkacak. Fark 37 milyar dolar. Yani 1 trilyon 221 milyar lira.”

Osmangazi Köprüsü dahil Gebzeİzmir Otoyolu

6.3 milyar $’a maloldu. 2036’ya kadar 22.8 milyar $ ÖDENECEK

Yavuz Sultan Selim Köprüsü dahil OdayeriPaşaköy Otoyolu

3.4 milyar $’a maloldu. 2027’ye kadar 7.9 milyar $ ÖDENECEK

Avrasya Tüneli

1.2 milyar $’a maloldu. 2042’ye kadar 2.5 milyar $ ÖDENECEK

1915 Çanakkale Köprüsü dahil ÇanakkaleMalkara Otoyolu

3.1 milyar Euro’ya maloldu. 2034’e kadar 4.7 milyar Euro ÖDENECEK

MenemenAliağaÇandarlı Otoyolu

445 milyon Euro’ya maloldu. 2030’a kadar 965 milyon Euro ÖDENECEK

AnkaraNiğde Otoyolu

1.4 milyar Euro’ya maloldu. 2035’e kadar 7.1 milyar Euro ÖDENECEK

Kuzey Marmara KurtköyAkyazı Otoyolu

3.6 milyar $’a maloldu. 2029’a kadar 7.5 milyar $ ÖDENECEK

Kuzey Marmara KınalıOdayeri Otoyolu

2 milyar $’a maloldu. 2030’a kadar 4.9 milyar $ ÖDENECEK

Sözcü

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Türkiye uçacaktı zorunlu iniş yaptı İYİ Parti'den çok konuşulacak iddia! Vali olarak atandılar Torpilli atamada vites büyüttüler Konut ve sanayide büyük doğalgaz zammı!