Home
29 Mayıs 2021 ( 21 izlenme )
Reklamlar

Demiryollarının yıllık faaliyet raporu ortaya çıktı! Ne denetim var ne de bakım...


Demiryollarında bakım ve onarım işlemleri hakkında tartışmalar sürüyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2020 Yılı Faaliyet Raporu’nda, demiryollarındaki denetim faaliyetlerinin yapılmadığı ortaya çıktı.



Koronavirüs salgını sürecinde, “lebaleb” kongreler, toplu açılış törenleri ve kısıtlamasız cenaze törenleri düzenleyen iktidar, sıra halkın can güvenliği için yapılması gereken denetimlere gelince, “uzaktan” çalışma modeline geçti.

Birgün'den Hüseyin Şimşek'in haberine göre; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2020 Yılı Faaliyet Raporu’nda, demiryollarındaki denetim faaliyetlerinin yapılmadığı ortaya çıktı. Bu durumu Meclis gündemine taşıyan CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, yazılı soru önergesi vererek, demiryollarındaki bakım faaliyetlerinin ne durumda olduğunu sordu.

TAŞERONA EMANET

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından verilen yanıta göre, denetimlerin gerçekleştirilemediği demiryollarında, bakım işlemlerinin kontrolü de uzaktan yetkilendirilmiş kalite belgelendirme kurumlarına havale edildi.

Yanıtta, şu ifadeler yer aldı:

“Bakanlığımız personeli tarafından 2020 yılı içinde yapılması planlanan denetimler, Covid19 salgını mücbir sebebine yönelik tedbirler nedeniyle gerçekleştirilememiş olmakla birlikte, bakımdan sorumlu birimlerin rutin denetimleri ise ‘uzaktan’ belgelendirme kurumları tarafından yapılmıştır. Belgelendirme kurumları tarafından yapılan söz konusu denetimler ise bu nedenle faaliyet raporuna dahil edilmemiştir.”

OLASI KAZALARA DAVETİYE

CHP’li Akın, Türkiye’de son dönemde demiryollarında yaşanan ölümlü kazaların hafızalarda tazeliğini koruduğuna işaret ederek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Ulaştırma Bakanlığı’nın sorumluluğunda olan denetim faaliyetlerinin yapılmaması, bakım denetimlerinin ise belgelendirme kurumlarına havale edilmesi, akıllarda soru işaretlerine neden oluyor. Ulaştırma Bakanlığı’nın kendi personeli yerine uzaktan yetkilendirdiği kurumlar tarafından yaptığı denetimlerin ne kadar sağlıklı olduğu da bilinmiyor. Denetimlerin tam ve sağlıklı olarak yapılmaması, maalesef yeni kazalara davetiye çıkarıyor.”

BÜYÜK RİSK BARINDIRIYOR

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Sekreteri İsmail Özdemir ise uzaktan yetkilendirilen denetim kuruluşlarının bakım hizmetlerine hâkim olmadığını söyledi. Bu uygulamanın büyük riskler barındırdığını söyleyen Özdemir, “Taşeronlaşma artık hat safhada. Uzaktan bakım denetimi de bu taşeronlaşmanın bir sonucudur. Denetimi yapan taşeron kuruluşların bu yönde bir tecrübesi bulunmuyor. Kurumun yetişmiş personeli ile bir şirketten alınan hizmet aynı olamaz. Her zaman daha verimsiz bir bakım gerçekleştiriyorlar” dedi.

KAZALAR HÂLÂ HAFIZALARDA

• 2004’te İstanbulAnkara seferini yapan hızlandırılmış tren, Sakarya’nınPamukova ilçesi yakınlarındaki Mekece Köyü mevkiinde raydan çıkarak devrildi, 41 yolcu öldü.

• 2017’de Ankara Kırıkkale hattında ilaçlama yapan trenin vagonu devrildi.Vagonun altında kalan işçilerden biri yaşamını yitirdi, 3 işçi yaralandı.

• 2018’de Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde, yolcu treninin devrilmesi sonucu 25 kişihayatını kaybetti, 318 kişi yaralandı.

• 2018’de AnkaraKonya seferini yapan yüksek hızlı tren ve aynı güzergâhta yolkontrolü yapan bir kılavuz tren, Marşandiz İstasyonu’nda çarpıştı. 6’sı yolcu,3’ü makinist 9 kişi hayatını kaybetti.


http://www.krttv.com.tr/gundem/demiryollarininyillikfaaliyetraporuortayaciktih79008.html

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Metin Akpınar ve Müjdat Gezen’e destek yağıyor! TCDD'den 15 Temmuz afişi skandalı! Çalıntı mı? Sağlık Bakanı vakalardan sonra aşı bedellerini de gizledi! Seçim bitti, TOGG gitti! Yeni bakan kırmızı plakayı Mercedes’e taktı