Bankacılığın evrileceği yönde açık bankacılık ve platform bankacılığı gibi yeni platformların önemine ilgi çeken Garanti BBVA Müşteri Çözümleri ve Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu, suni zekanın veri nedeniyle hayatımıza daha çok girdiği, daha birleşik çözümlerin oluştuğu bir devreye girildiğini ve burayı da çok önemsediklerini söyledi. Bloomberg HT televizyonunda Sefer Yüksel’in hazırlayıp tanıttığı Finansal Teknoloji programına misafir olan Evlioğlu, açık bankacılığın verinin müşteri adına demokratikleşmesi adına mühim bir ilerleme olduğunun altını çizdi. “Müşterilerimiz istedikleri kurumla, istedikleri şekilde bilgilerini bir yerde birleşik ederek çalışabilecek” diyen Evlioğlu şu şekilde devam etti: “Müşterilerimiz amacıyla değişik yaratıcı çözümler sunabilmek ve ekosistemin de zenginleşmesi ve ilerlemesi adına mühim bir platform sağlayacak. Ben bilhassa kurumsal müşterilere yönelik çok değişik çözümlerin önümüzdeki dönemde açık bankacılık ile hayata geçeceğini düşünüyorum.”
‘Bankalar olarak hizmet modellerimizi gözden geçirmemiz gerekiyor’
Mobil bankacılığın geleceğine de değinen Evlioğlu, bankacılığın müşterinin finansal hayat koçu olma misyonuna doğru evrileceğini düşündüğünü belirtti. Evlioğlu, başka prosedürlerin dijital platformlardan basitçe müşterilerin yapabilecekleri prosedürler durumuna yaklaştığını altını çizen Evlioğlu, en büyük değişimin bu alanda olmasını beklediğini kaydetti. Evlioğlu, “Öte yandan bizim bankalar olarak hizmet modellerimizi gözden geçirmemiz gerekiyor ki, hepimiz de bunu yapıyoruz. Biz de yoğun olarak burada çalışıyoruz. Çünkü artık, hiç şubemize gelmemiş, dijital yollardan bizim müşterimiz olmuş, milyonlarca müşterimiz var. Bu müşterilerimize nasıl bir hizmet modeli sağlayacağız, nerede nasıl destek olacağız konusu ile ilgili esasen bir yol planımız vardı ama bu, dijitalleşmenin yükselmesi ile sıksık değişen, ilerleyen bir konu” dedi.
‘Satışların yüzde 85’i dijital kanallardan gerçekleşiyor’
Garanti BBVA’nın 11 milyonun üstünde aktif mobil müşterisi olduğunu ifade eden Evlioğlu, ürün sayısı olarak satışlarının yüzde 85’inin dijital kanallardan gerçekleştiği söyledi. Dijital platformlardaki prosedür adetlerinin son iki yılda aşağı yukarı iki kat arttığını kaydeden Evlioğlu, önümüzdeki dönemde bu trendin artarak devam etmesini beklediklerini belirtti. Banka olarak 25 senedir dijitale kesintisiz yatırım yaptıklarının altını çizen Evlioğlu, “Özellikle mobil etrafındaki dijital bizim amacıyla çok çok mühim ve bu alana yatırımlara devam edeceğiz” dedi.
‘Her ay 4 milyon müşterimiz mobilden finansal sağlığını denetliyor
Finansal sıhhat ile müşterilerine finansal koçluk gerçekleştirmek istediklerinin altını çizen Evlioğlu, bu hususta destek isteyen müşterilerine değişik önerilerle yardımcı olduklarını ifade etti. Bunun da mobil bankacılık ile çok örtüştüğünü bildiren Evlioğlu, “Bu desteği sağlayabilmek amacıyla elinizde birtakım bilgiler olmalı ki müşterilerinize gereksinim duydukları desteği sağlayabilesiniz. Finansal sıhhat ile gerçekleştirmek istediğimiz de müşterilerimizin hem kısa hem de uzun dönemli ön göremedikleri grup harcamaları amacıyla sistemli bir düzende finansal yönetimlerini yapabilmelerine destek olmak. Burada kişiselleştirme çok mühim. O yüzden veri çok mühim. Çünkü her bireyin geliri gideri, gereksinimleri değişiktir.Yaptığımız incelemelerde herkes gelirlerini çok net biliyor ama giderlerini sorduğumuzda aynı süratte cevap alamıyoruz. O amaçla giderlerimizi yönetmek biraz daha zor. Müşterilerimizin tasarruf yapabilecekleri alanları belirleyip kişiselleştirilmiş tasarruf planları sunuyoruz” dedi. Aylık 4 milyon müşterilerinin mobil bankacılık uygulamasında finansal sıhhat seksiyonuna girip baktığını ve buradaki önerilere yönelik aksiyon aldığını ifade eden Evlioğlu, “Yolun çok başında olmamıza karşın bu alanda bu rakam son derece mühim. Bu da işaret ediyor ki, bu alanda aslında bir gereksinim var. Biz değişik çözümleri buraya entegre ettikçe de daha çok müşterimizin etkileşime girdiği,aksiyon aldığı bir alan olmaya devam edecek” diye konuştu.