Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Başkanı Şemsi Bayraktar, Ramazan'ın son günlerinde, üretici ve market fiyat farkının 5.3 kata kadar ulaştığına dikkat çekerek, kuru incirin 5.3 kat, salatalığın 5.1 kat, elmanın 4.5 kat, maydanoz, kuru soğan ve nohudun 3.9 kat fazlaya tüketiciye satıldığını ifade etti.
Marketlerde yüksek fiyatlarla karşılaşan tüketicilerin, fiyat artışından üreticileri sorumlu tuttuğuna dikkat çeken Bayraktar, “Üreticilerimiz değil aracılar kazanıyor. Aracıların insaflı olmasını, üreticilerimizin emeğine saygı göstermesini bekliyoruz” diye konuştu.

21 ÜRÜN ZAMLANDI
TZOB tarafından hazırlanan verilere göre, Ramazan sonunda markette 21, üreticide 9 üründe fiyat artışı, markette 10, üreticide 8 üründe fiyat düşüşü yaşandı.
Markette 5, üreticide 11 ürünün fiyatı değişmezken, Ramazan sonunda fiyatı en fazla artan ürün markette ve üreticide havuç, fiyatı en fazla düşen ürün ise markette sivri biber ve üreticide kuru soğan oldu.
Öte yandan, corona virüsüyle mücadele kapsamında uygulanan sokağa çıkma kısıtlamasının fiyat düşüşünde etkili olduğu belirtildi.
Vurgunda geri adım atıldı28 izlenme
Bozuk cihaz kavgasında kan döküldü! Öfkeli kişi genç kadını boynundan vurdu19 izlenme
Erdoğan'a New York'ta çifte şok: Önce ABD polisi tarafından konvoyu durduruldu sonra trafiğe takıldı19 izlenme
İBB'nin yurt projesini AKP engelledi!38 izlenme
AFAD'dan yangın mağdurlarına skandal dayatma! İşte imzalattırılmak istenen boş senet!39 izlenme
Ucuz şeker kuyruğu bitmiyor!51 izlenme
Mustafa Kemal Atatürk’ün Nutuk’ta anlattığı tarihi maçın perde arkası gün yüzüne çıkıyor50 izlenme
Atatürk demeyen Kahraman’ın 3 bin kişilik iftarına boykot!1026 izlenme