Haber, Eğlence, Siyaset, Eğitim
23 Mayıs 2020 ( 6 izlenme )
Reklamlar

Marketler tarlaya 5 kat fark attı!


Corona virüsü salgınına denk gelen Ramazan ayı gıda talebinde büyük sıçramalar yaratırken, marketteki fiyatlar üretici fiyatlarını 5’e katladı.




Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Başkanı Şemsi Bayraktar, Ramazan'ın son günlerinde, üretici ve market fiyat farkının 5.3 kata kadar ulaştığına dikkat çekerek, kuru incirin 5.3 kat, salatalığın 5.1 kat, elmanın 4.5 kat, maydanoz, kuru soğan ve nohudun 3.9 kat fazlaya tüketiciye satıldığını ifade etti.

Marketlerde yüksek fiyatlarla karşılaşan tüketicilerin, fiyat artışından üreticileri sorumlu tuttuğuna dikkat çeken Bayraktar, “Üreticilerimiz değil aracılar kazanıyor. Aracıların insaflı olmasını, üreticilerimizin emeğine saygı göstermesini bekliyoruz” diye konuştu.

21 ÜRÜN ZAMLANDI

TZOB tarafından hazırlanan verilere göre, Ramazan sonunda markette 21, üreticide 9 üründe fiyat artışı, markette 10, üreticide 8 üründe fiyat düşüşü yaşandı.

Markette 5, üreticide 11 ürünün fiyatı değişmezken, Ramazan sonunda fiyatı en fazla artan ürün markette ve üreticide havuç, fiyatı en fazla düşen ürün ise markette sivri biber ve üreticide kuru soğan oldu.

Öte yandan, corona virüsüyle mücadele kapsamında uygulanan sokağa çıkma kısıtlamasının fiyat düşüşünde etkili olduğu belirtildi.

https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/marketler-tarlaya-5-kat-fark-atti-5831582/?fbclid=IwAR1ITSwTIrtLcv4mcPUxkoTxVq9KwDVLak6IOm3QHUijm9J1sfZM7mfTK08

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

MEB'den 10 Kasım etkinliğindeki okul müdürleri hakkında karar Yine Atatürk heykeli yine provokasyon! Malazgirt anmasına 3 yılda tam 46 milyon lira harcadılar! Kırklareli Vize AKP İlçe Başkanı, belgesi olan seyyar satıcıya saldırıyor 'Ben satamazsın deyince satamazsın !'