Haber, Eğlence, Siyaset, Eğitim
28 Ağustos 2018 ( 70 izlenme )
Reklamlar

Metal işçilerine patron baskısı kayda alındı: 15-20 dakika içinde sendikadan istifa ettin ettin, etmedin...

Demir-çelik sektörünün önce gelen firmalarından Yolbulan Demir Sanayi ve Ticaret A.Ş’de yönetiminin sarı sendikayla işbirliği içinde BMİS üyesi işçilere karşı baskısı yapılan görüşmelerin kayıt altına alınmasıyla ortaya çıktı.


Karabük’te bulunan Yolbulan Demir Çelik Fabrikası’nda patronun Birleşik Metal-İş Sendikası’nda (BMİS) örgütlenen işçilere karşı  tahammülsüzlüğü, işçilerle yapılan görüşmelerde kayıt altına alındı.

Metal işçilerinin ya sendikasız ya da patronların güdümündeki sarı sendikanın esareti altında düşük ücretlerle ve yoğun sömürü koşulları altında çalışmaya zorlandığı fabrikada geleceksiz ve güvencesiz çalışma hayatından kurtulmanın yollarını arayan işçiler, firmadaki idarecilerin açıkça işten atmakla tehdidinde bulunduğu zorbalığıyla karşılaştı.

Yolbulan işçilerinin tamamına yakınının BMİS’e üye olmasının ardından sendika, işyerinde yasanın aradığı çoğunluğu sağlayarak Kurban Bayramı arefesinde, 20 Ağustos 2018 tarihinde, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na yetki tespiti başvurusunda bulundu.

“İSTİFA ETMEZSEN HAKKINI HELAL ET”

Ancak sendikanın işyerinde örgütlendiğini öğrenen patron ise önce üç üye işçiyi işten çıkardı, ardından da diğer işçilere sendikadan istifa etmeleri için baskı uygulamaya başladı. İşçilere işbirlikçi Çelik-İş’e geçmemeleri halinde işten atılacaklarını tehdidini savuran firma yönetiminin açık hukuksuzluğunu gözler önüne seren skandalın kaydı BMİS’in yaptığı açıklamada paylaşıldı.

Paylaşılan kayıtta firma idarecisinin BMİS üyesi işçiye “15-20 dakika içerisinden sendikadan istifa ettin ettin. Etmedin benim sana diyecek birşeyim kalmadı. Hakkını helal et. O sendikanın buraya girme şansı yok zaten yüzde 80 heralde Çelik-İş aldı. Ben seni kaybetmemek için diyorum, sen bilirsin… Birleşik Metal’e üye olan herkes işten atılacak.” dediği belirtildi.

BMİS: PEŞİNİ BIRAKMAYACAĞIZ

Skandala ilişkin BMİS’in yaptığı açıklamada, “Sendikaya üye olmak işçilerin Anayasal hakkıdır. Yolbulan Demir’de sarı sendika ve Yolbulan işverenleri birlikte suç işlemektedir” denilirken, bu yasadışı tutuma sessiz kalınmayacağın altı çizildi ve “İşçi düşmanlarının işbirlikçilerinin suçunun peşini de bırakmayacağız” denildi.

İşte BMİS’in açıklamasında paylaştığı ve firma yöneticilerinin görüşmelerde savurduğu tehditler:

YOLBULAN DEMİR, SES KAYIT – 1

İdareci: Sen o sendikaya üye oldun mu?

Üye işçi: Oldum abi.

İdareci: Tamam. Vazgeçme şansın varsa bu akşam vazgeç. Valla bak kendiniz bilirsiniz.

Üye işçi: Ya abi bu saatten sonra bu belli bir şey yani.

İdareci: Çoğunluğunuz da dönmüş birkaç kişi kalmış. İsterse dön yani sadece bu akşam yani yarın akşam öyle bir şansın yok.

Üye işçi: Bu saatten sonra çok zor abi.

İdareci: Sen bilirsin… İşten çıkartılacaksınız.

Üye işçi: Abi göze aldım. Yapacak bir şey yok artık bu saatten sonra.

İdareci: Sen bilirsin kardeş.

Üye işçi: Yani bu kadar kişi içerisinde benim dönmem hata olur yani.

İdareci: Zaten o kadar kişi dediğiniz kişilerin çoğu döndü.

Üye işçi: Gittiği yere kadar, yapacak bir şey yok bu saatten sonra.

İdareci: Ben seni sevdiğimden diyorum seni kaybetmemek için diyorum yani. Olan işçiye olur zengine hiçbirşey olmaz yani.

Üye işçi: Kim ne söylerse söylesin abi dönmeyecem abi ne olursa olsun dönmeyecem.

İdareci: Sen bilirsin kardeş…

YOLBULAN DEMİR, SES KAYIT– 2

İdareci: 15-20 dakika içerisinden sendikadan istifa ettin ettin. Etmedin benim sana diyecek birşeyim kalmadı. Hakkını helal et.

Üye işçi: Abi hakkım helal olsun da ben niye sendikadan istifa ediyorum? Bu kadar kişiyi bırakamam ben.

İdareci: Bak şöyle bir şey söyleyeyim. O sendikanın buraya girme şansı yok zaten yüzden 80 heralde Çelik-İş aldı. Ben seni kaybetmemek için diyorum, sen bilirsin… Birleşik Metal’e üye olan herkes işten atılacak.

YOLBULAN DEMİR, SES KAYIT– 3

İdareci: Üye oldunuz mu sendikaya

Üye işçi: Ben oldum abi.

İdareci: Yani işinizden olacaksanız da onun için diyorum. Keşke olmasaydın ya.

Üye işçi: İşimizden olursak ta tazminatımızı verirler, kovarlar bizi ne yapalım artık ok yaydan çıktı.

İdareci: Öyle olacak zaten de. Gerek yoktu. Keşke sen çalışsaydın yani. Onun için söylüyorum. Bu işlerde sadece işçi kaybeder.

Üye işçi: Abi işçi kaybetmez ya. İlk önce işçi kazanacak inşallah. Abi bizi çok ezdiler ya, sen bize kaç kere söyledin hakkınızı arayın hakkınızı arayın diye. Biz de hakkımızı arıyoruz abi.

Çelik-İş sendikasına üye olsaydınız üzülmezdim dediniz. Çelik-İş’in özgeçmişine baktım, onlar Yolbulan’la arkadaş abi. Bizim hakkımızı aramaz ki.

Yolbulan grubundaki sendika düşmanlığına karşı işçilerin öfkesi, geçtiğimiz nisan ayında ölen 88 yaşındaki patron Mutullah Yolbulan’ın cenazesinde böyle ortaya çıkmıştı:

http://gazetemanifesto.com/2018/metal-iscilerine-patron-baskisi-kayda-alindi-15-20-dakika-icinde-sendikadan-istifa-ettin-ettin-etmedin-200868/

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Erdoğan'a yakın inşaatçıya haciz 'Kamera kapatılınca Erdoğan'a, anasına, avradına, kızına sövüyor' Şehit askerimiz Afrin'e giderken kameralara bakın neler demişti... Abdüllatif Şener 'Bunu yazın birtarafa, İsrail Kudüs'ü Başkent yapacak ve RTE rol gereği bağıracaktır !'