Home
27 Aralık 2022 ( 7 izlenme )
Reklamlar

Netflix: Türkiye'ye küresel ilgi katlanarak artıyor

Netflix: Türkiye'ye küresel ilgi katlanarak artıyor

Netflix'in 7 ülkede gerçekleştirdiği Kültürel Yakınlık Araştırmasına göre Türk yapımlarını izleyenlerin ülkeyi ziyaret etme istekleri 2,6 kat, Türkçe öğrenme istekleri ise 4,6 kat arttı.

Netflix'ten yapılan açıklamaya göre şirket, Türkiye'nin orijinal hikayelerini 190 ülkeye ulaştırmaya devam ediyor. Bugüne kadar 30'dan fazla yerli yapım üreten eğlence servisi, bu yapımların dünyanın farklı yerlerindeki etkisini ölçmek için kapsamlı bir kamuoyu araştırması yaptı.
Netflix Kültürel Yakınlık Araştırması bu yıl ikincisi gerçekleşti ve bu araştırma anketine Dünya'dan bir çok ülke katıldı. Ülkelerden bazıları, ABD, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, İspanya, Suudi Arabistan ve Şili olmak üzere toplam 13.000 kişi katılım sağladı.

Araştırma sonuçlarına göre Netflix üyeleri, üye olmayanlara göre 1,5 kat daha fazla Türk yapımı izliyor. Netflix, yerel yapımları daha görünür kılarak Türk kültürünün yeni bölgelere taşınmasına vesile oluyor.

Netflix'te Türk dizi ve filmlerini izleyenlerin Türkiye'ye turist olarak gelme olasılığı, izlemeyenlere göre 2,6 kat daha fazladır. Dünya çapında turist ilgisinde en fazla artışın görüldüğü üç ülke Brezilya, ABD ve Birleşik Arap Emirlikleri'dir.
Türkçeye olan ilginin en fazla arttığı ülke Amerika Birleşik Devletleri'dir.
Diziler ve filmler de Türkçeye olan ilgiyi artırıyor. Netflix'te Türk yapımları izleyenler arasında "Türkçe öğrenmek istiyorum" diyenlerin oranı, izlemeyenlere göre 4,6 kat daha yüksek. Türkçeye olan ilginin en fazla arttığı ülke Amerika Birleşik Devletleri'dir.

Netflix'te yerli yapımları izleyenlerde "Türk kültürüyle ilgileniyorum" diyenlerin oranı, izlemeyenlere göre yüzde 29 daha yüksek. Türk mutfağına olan ilgi de yüzde 29, Türk tarihi yüzde 27 ve Türk edebiyatına olan ilgi yüzde 22 arttı.

Çalışma, yaratıcı sektöre olan ilginin de katlanarak arttığını gösteriyor. Türk yönetmenler için Türk yapımlarını izlemeye yönelik ilgi 4,6 kat, oyuncuların ilgisi 4,9 kat artarken, sosyal medyada oyuncuların takip edilme oranı 5,2 kat arttı.

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Boğaziçi Üniversitesi, 'kameraya' boğuldu! Saraylarda yaşayanlara ithafen ! Tam 25 aydır maaş alamayan, Ede Demir Çelik işçisi bir babanın kızı bakın neler söylüyor... Atatürk sevdalısı, cumhuriyet kadını Zeliha Karaman... Vergi, ceza ve harçlara büyük zam yolda