Home
26 Şubat 2024 ( 11 izlenme )
Reklamlar

Şahlanan ekonominin geldiği nokta: Restoranlarda Shrinkflasyon dönemi başladı


Artan fiyatları, restoranları harekete geçirdi. Restoranlar gramajları düşürerek daha uygun fiyatlı ürünleri menülerine koydu.

Yüksek enflasyon ortamı yaşan standartlarını bozmaya devam ediyor. Alım gücünün her geçen gün kaybolduğu Türkiye’de vatandaş kemer sıka sıka kemerde açacak delik kalmadı.
Ekonomist Mahfi Eğilmez uyarmıştı
Türkiye’de yüksek enflasyonun beraberinde doğuracağı enflasyon çeşitlerini tek tek açıklamıştı. Shrinkflasyon’da (üründe gramaj düşürme) bu enflasyon çeşitlerinden.
Artan fiyatlar nedeniyle müşteri kaybeden restoranlar, ürün gramajını azaltarak fiyatları düşürdü. Bu ürünler menüye de "eko" ön adıyla girdi.
Bir restoranda patlıcan kebabının 1 porsiyonunda iki şiş kullanılırken, tek şiş kullanılmaya başlandı. Böylece fiyatlar yarı yarıya kadar düştü.

patlicanresim.jpgGRAMAJ DÜŞÜRÜLÜYOR
ATO Kafe, Restoran ve Lokanta Komite Başkanı Abdurrahman Işıksever, restoranların beyti, ali nazik, Adana kebap, döner ve bu gibi ürünlerde gramajın düşürülerek fiyatın azaltıldığını belirtti. Işıksever, restoranların eko beyti, eko iskender gibi isimler vererek ürünlerini pazarlamaya devam ettiğini dile getirdi.

restoran2.jpgArtan et fiyatlarına da değinen Işıksever, "Bizim ana temel ürünümüz et. Et artınca haliyle fiyat da artıyor. Ramazan menülerine de yansıyacak, diğer ürünlere de yansıyacak. Et fiyatlarının bir an önce kontrol altına alınması lazım." ifadelerine yer verdi.

Yeniçağ

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

'En düşük emekli maaşı' 7.500 TL olacak açıklamasının iç yüzü Yola çıkmaya korkar olduk İtalya Başbakanı Meloni: "Türkiye’nin AB üyeliği gündemde değil" Ve Yenikapı gerçeği açıklandı: 250 milyon liralık tasarruf!