Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, geçiş ücretlerinin pahalılığı ile ilgili soruya, “Geçiş ücretleri tam tersine dünya standartlarına göre çok uygun” diye yanıt verdi.
Bakan Karaismailoğlu, AKP döneminde birçok proje için kullanılan “kamuözel işbirliği” (KÖİ) modeline ilişkin Anadolu Ajansı’nın sorularını cevapladı.
Model, aynı zamanda projeyi gerçekleştiren şirketlere verilen ‘müşteri garantisi’ sebebiyle sıkça eleştirilerin hedefi oluyor. 2020 yılı için garanti ödemelerine toplam 18,8 milyar TL bütçeden pay ayrılmıştı. Bu payın büyük kısmı ise ulaşım sektöründe yapılan projelere ayrıldı.
Karaismailoğlu, ‘garanti’li yapılan bu ulaşım projelerinde geçiş ücretlerinin yüksek olmadığını savundu.
Karaismailoğlu, AA muhabirine verdiği röportajda “Geçiş ücretleri neden bu kadar pahalı?” sorusuna şu yanıtı verdi:
“Geçiş ücretleri tam tersine dünya standartlarına göre çok uygun. Kilometre başına ödenen rakamlara baktığınız zaman bu tabloda çok makul yerlerde kalıyoruz.
Tabii ki bunu o bölgelerin GDP'si ile oranlamak gerekiyor ancak o zaman doğru karşılaştırma yapabiliriz. Projelerin yapıldığı bölgelerin GDP'sine baktığınız ve oranladığınız zaman bile gayet avantajlı konumdayız.”
Karaismailoğlu’nun ‘uygun’ iddiasına karşın köprü ve otoyol ücretleri oldukça yüksek.
Osmangazi Köprüsü’nde en düşük araç sınıfı (motosikletler) için belirlenen geçiş ücreti 103 TL.
İstanbulİzmir otoyolunda ise geçiş ücreti 2021 yılında 367 TL olarak belirlendi.