Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından kamuoyunun görüşüne sunulan ve 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' adı verilen yeni müfredat taslağında, matematikte bir dizi değişiklik öngörülüyor.
Sadeleştirilen müfredatta matematik dersinde yer alan bazı değişiklikler şöyle:
İLKOKUL
+ Yeni öğretim programının öğrenme hedefleri, ilkokul öğrencilerinin geometrik düşünce düzeylerinin görsel düzeyde olmasından dolayı buna göre yapılandırıldı. Bu kapsamda gelişimsel süreç dikkate alınarak parçabütün ilişkisi ön plana çıkarıldı ve öğrencilere farklı nesne modelleri ile nesnelerin geometrisinin kavratılması amaçlandı.
+ Öğretme öğrenme süreci daha somut bir yapıda ilerletildi ve öğrencilerin algılayabildikleri geometrik cisimlerden yola çıkılarak şekillerin anlamlandırılması hedeflendi.
+ Programda, içerik çerçevesinde yapılan sadeleştirmeler kapsamında, ilkokul 1. sınıfta öğrencilerin birinci sınıfta güçlük yaşamaları nedeniyle "kesirler, zaman, sıvı ölçme, standart ölçme araçları ile işlem süreçleri, takvim okuma" konuları 1. sınıftan kaldırılarak ikinci sınıftan itibaren verilmeye başlandı.
+ İlkokul 3. sınıfta Romen rakamları öğrenme hedefi olarak verilmedi, zaman ölçme ile ilgili olarak öğretmeöğrenme uygulamalarına yansıtıldı. Sütun grafiği 5. sınıfa aktarıldı, alan ölçme tamamen ilkokuldan kaldırıldı. 4. sınıftaki ışın doğru parçası düzlem konuları 5. sınıfa aktarıldı. İlkokul 1. sınıflara, şipşak (nokta sayılama) sayma, şekil örüntüleri, kodlama ve algoritma aktiviteleri eklendi. İlkokul 3. sınıflara algoritma eklendi. İlkokul 4. sınıflara, denk kesir ve günlük yaşamda karşılaşılan olasılık durumları eklendi.
ORTAOKUL
+ Programda işlemsel yönüyle öğrencileri zorlayıcı içerikler ortaöğretime taşındı, disiplinler arası ilişkileri destekleyecek içerik ve yaklaşımlar ön planda tutuldu.
+ Örneğin, köklü ifadelerle işlemler ortaöğretime taşındı fakat köklü ifadeler bağlamında gerçek sayılar kümesinin anlamlandırılmasına ortaokulda önem verildi. Lisede büyük öneme sahip olan fonksiyon kavramına doğru ve doğrusal oran kavramlarının bir devamı niteliğinde 8. sınıftan itibaren yer verilmeye başlandı.
+ Veri biliminin ve veri ile çalışma becerisinin gerçek yaşamda, bilim ve teknolojide artan öneminden ötürü, istatistik ve olasılık konularına daha fazla ağırlık verildi.
+ Dijital çağın gereksinimleri doğrultusunda, öğrencilerin algoritmik düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla matematiksel içeriklerle ilişkili algoritma konusu da programa eklendi.
LİSE
+ Öğrenciler için işlemsel yükü fazla olan, anlamlı öğrenmelere hizmet etmeyen ve programın genel amaçları doğrultusunda ortaöğretim düzeyinde ihtiyaç duyulmayan içerikler gözden geçirildi, bazıları çıkarılarak yerine yenileri eklendi. Bu bağlamda, matematik ve algoritmabilişim ilişkisi ilk defa bu programda, matematik öğrenme ve öğretme süreçlerine hizmet edecek şekilde kurgulandı.
+ İstatistik konuları "veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme becerisi" bağlamında yeniden ele alındı ve programdaki yeri önemli oranda artırıldı.
+ Sayılar, cebir ve fonksiyonlarla ilgili konular, fonksiyonlar merkeze alınarak yeniden tasarlandı. Disiplinler arası bağlamda fonksiyonların değişimleri inceleme ve problem çözme aracı olma boyutları ön planda tutuldu.
+ Soyut, sembolik ve işlem odaklı bir şekilde ele alınan kümeler ve mantık konuları diğer konulara entegre edilerek yeniden yapılandırıldı.
+ Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı, muhakeme ve problem çözme temelli dinamik bir geometri öğretimi hedeflendi.
+ Mevcut haliyle bir hesaplama aracından öteye geçmeyen oldukça sınırlı ve işlem odaklı şekilde sunulan integral kavramına yer verilmedi, değişimin matematiğinin temel araçları olarak limit ve türev konuları daha kapsamlı şekilde ele alındı. Türevle ilgili yorum ve çıkarımlara problem çözme odaklı bir yaklaşımla yer verildi.
+ İntegral kavramının programlardaki yeri süregelen revizyon çalışmaları ile önemli oranda daraltılmıştı ve mevcut haliyle anlamlı bir öğrenme gerçekleşmediği ve diğer ortaöğretim derslerinde de integral kavramının kullanılmadığı görüldü. Lisede, halihazırda oldukça sınırlı ve işlem odaklı şekilde sunulan integral kavramına yer verilmedi, limit ve türev kavramları daha kapsamlı şekilde ele alındı.
Sözcü
Dilan Polat 'hayat çok zor' diyerek isyan etti: "1.200 TL tuttu, aslında 1.700 TL'lik ürün vardı. Ancak kart limitim yetmediği için sepeti boşaltmak zorunda kaldım"23 izlenme
CHP’li 10 büyükşehir belediye başkanı duyurdu: Vefat sayıları açıklanandan 2-3 kat fazla!45 izlenme
Çalışan emeklinin 5 bin TL'yi hesabında göreceği tarih netleşti: Ne zaman hesaplara yatacağı belli oldu35 izlenme
Diyanet, SMS ile boşanma fetvası verirken bilim insanları, kanamayı 15 saniyede durduran krem geliştirdi!276 izlenme
Kriz 48 yıllık holdingi yuttu25 izlenme
Ballı ihale duygusallığı: Erdoğan'ın diğer damadı da siyasete girdi...171 izlenme
Hakkari’den acı haber: Bir askerimiz Şehit60 izlenme
TÜRGEV ve Ensar merkezi ortak kuruluş vakfı Muhammed Ali’nin çiftliğini satın aldı357 izlenme
İBB CHP Sözcüsü Tarık Balyalı’dan AKP'li Tevfik Göksu’ya tarihi ayar 'Komisyonlarda 1 kişi kalsak bile, bu saatten sonra ne AKP'nin İstanbul’a ihanet etmesine izin veririz, ne de fırsat veririz !'
Tevfik Göksu'dan CNN Türk stüdyosunda namaz pozu
Borsa İstanbul, 8 bin puanı aşarak rekor kırdı
Ece Üner'den 5 Teğmenin TSK'dan ihracına tepki: 'Atatürk demek...'