Merkez Bankası (TCMB), 17 Aralık’ta ilan ettiği doğrudan döviz müdahalesinde kaç dolar sattığını bugün açıkladı. Buna göre, söz konusu tarihte banka, 2 milyar 123 milyon dolar sattı.
Banka, 1 Aralık’ta 844 milyon dolar, 3 Aralık’ta 504 milyon dolar, 10 Aralık’ta 687 milyon dolar, 13 Aralık’ta 3 milyar 120 milyon dolar sattığını açıklamıştı.
Böylece aralıktaki beş ayrı doğrudan müdahalede banka, toplamda 7 milyar 278 milyon dolarlık müdahalede bulunmuş oldu.
Uzmanlar, bankanın 2023 Aralık döneminde de yaklaşık 9 milyar dolarlık örtülü müdahalede bulunduğunu tahmin ediyor.
Öte yandan, kasımda 2 milyar 226 milyon dolar olan kamu iktisadi teşebbüslerine döviz satışı, aralıkta 3 milyar 358 milyon dolarla rekor tazeledi. Bu satışın büyük kısmının doğalgaz ithalatçısı Botaş’a yapıldığı tahmin ediliyor.
Böylece Merkez Bankası’nın doğrudan müdahaleleri ve KİT’lere döviz satışı aralıkta toplamda 10 milyar 636 milyon dolara ulaştı.
Aralıkta TCMB’nin swap hariç net rezervi 20,2 milyar dolar azalarak eksi () 56,7 milyar dolara gerilemişti.
Banka, aralıkta reeskont kredilerinin geri dönüşünden 2,1 milyar dolar elde etti.
Sözcü
Enes Güran'ın cevap veremediği soruyu avukat sordu43 izlenme
Ferdi Zeyrek'in ölümüne ilişkin soruşturmada yeni gelişme: 6 kişi daha kusurlu bulundu18 izlenme
Avrupa'da sıcak hava alarmı! Tüm etkinlikler iptal edildi, okullarda protestolar başladı41 izlenme
Rifat Serdaroğlu gözaltına alındı!66 izlenme
İşte miniklerin kahvaltısı: 3 zeytin, iki parça peynir40 izlenme
Salgını hiçe sayıp düğünde halay çektiler ! 'Korona bize işlemiyor, akşam banko manşetiz !'96 izlenme
İmamoğlu gibi paylaşım yapanlara da soruşturma!26 izlenme
70 yıllık dev silah şirketi Armsan iflasın eşiğinde!27 izlenme
Ayhan Bora Kaplan davasında gizli tanığın ifadesi ortaya çıktı
Büyük ayıp! MHP'li belediye LÖSEV'in ilanını kaldırıp kendi tanıtımını astı!
Ali İsmail Korkmaz Eskişehir’de anıldı: Onu öldürdük diye sevinmesinler! Ali İsmail aramızda
Barınma sorunu yaşayan öğrencilerden vapurda eylem!