
BABALAR UNUTULUYOR
Özellikle hediye alışverişlerinde öne çıkan elektronik ürün pazarında sektör oyuncularının büyük stoklarla çalıştığına işaret eden Kategori Mağazacıları Derneği ve Media Markt Türkiye CEO'su Yenal Gökyıldırım, karne hediyeleri ile Anneler ve Babalar Günü'nde öne çıkan trendin teknoloji ürünleri olduğunu belirtti. “Bu yıl Anneler Günü çok iyi geçti. Satışlar geçen yılın yüzde 20 üzerinde oldu. Adet olarak da yükseliş var. Geçen aylara kıyasla mutlu mesut bir mayıs ayı oldu bizim için” diyen Gökyıldırım, Anneler Günü'nde mutfak aletleri ve teknolojik ürünlerde artış yaşandığını, karne hediyelerinde ise cep telefonu satışlarının zirve yaptığını kaydetti. Gökyıldırım, Babalar Günü'nde ise tıraş makinesi satışlarının arttığını belirterek, “Babalar günü döneminde satışlar en fazla yüzde 5 artıyor. Babalar çoğunlukla hediyelerini kendilerine alıyor. Anneler günü kadar hatırlanmıyor” diye konuştu.
MAKAS KAPANACAK
Gökyıldırım, yüzde 20'lere dayanan üretici fiyat endeksi ile yüzde12.15'te kalan tüketici fiyat endeksi arasındaki makasa da işaret ederek, kur farkı ile birlikte enflasyon makasının da fiyatlara yansıyacağını kaydetti. “Bizim şöyle bir avantajımız var; 34 aylık stoklarla çalışıyoruz. Fiyatları hemen ertesi güne yansıtmayız, 45 aya yayarız. ÜFE ve TEFE arasındaki farkın ufak ufak kapanması lazım. Bizim gibi stoklu çalışan var, stoksuz çalışan var. Üretici tarafında da talebini öne alanlar var” yorumunu yapan Gökyıldırım, Türkiye'nin dinamiği sayesinde çarkların döndüğünü ancak fiyat düzeltmesine de ihtiyaç duyulduğunu dile getirdi.
GFK verilerine göre, tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2018'in ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16.2'lik bir büyüme performansı ile 13.6 milyar TL ciroya ulaştı. 2018'in ilk çeyreğinde cep telefonu satışlarının büyük rol oynadığı telekom sektörü, 2018'in ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı döneme göre yüzde 29.8 oranında büyüyerek 6.7 milyar TL'lik ciro elde etti. Geçen yıl ÖTV indirimleriyle hızlı büyüme yaşanan beyaz eşya sektöründe ise ilk çeyrekte 2.6 milyar TL'lik ciro ile yüzde 6.5'lik daralma oldu.
Gittigidiyor'un ramazan alışveriş alışkanlıklarına dair 10 bin kullanıcının katılımıyla yaptığı anket bu dönemdeki alışverişlerin profiline ışık tuttu. Araştırmaya katılanların yüzde 33'ü alışveriş sepetini büyüttüğünü açıklarken, buradaki satışın en büyük etkeni ise misafir ağırlama oldu. Yüzde 42'si normalden daha fazla misafir ağırladığı için alışverişe ağırlık verdiğini belirtirken, yüzde 39'u daha fazla gıda aldığını, yüzde 38'i ise sadece ramazanda satın aldığı ekstra ürünler nedeniyle sepeti büyüttüğünü kaydetti.
https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/zamlarkapida22466324/
Öğretmenler için kariyer sınavı yapan MEB’in zirvesinde eğitimci yok!35 izlenme
Diyanet’in servisleri yabancıya gitmedi22 izlenme
İtalya'da futbolda ırkçılığa karşı protesto: Napoli takımı maçtan önce diz çöktü17 izlenme
Akbelen’deki ağaçları böyle kestiler!31 izlenme
Kılıçdaroğlu'ndan kendisine açtığı davayı geri çekme mesajı veren Erdoğan'a: 'Sen kimsin de kimi affediyorsun!'37 izlenme
Uyuşturucu ticaretinden yargılanan Ali Osman Akat beraat etti38 izlenme
Türkiye’den 5 inşaat firması dünyada en fazla ihale alan ilk 10 firma arasında!252 izlenme
Metro İstanbul’da tabelalar yeni logo için '6 Milyon TL'ye değişecek!315 izlenme
İzmir’de elektrik zamları vatandaşlar tarafından protesto edildi! 'Elektrik zammı geri alınsın!'
AKP’li vekilin oğluna 11 yıl 8 ay uyuşturucu cezası
Suçluların iadesi dahil! İşte Türkiye ile BAE arasında imzalanan 13 anlaşma
Türkiye'nin ilk Atatürk heykeli için harekete geçildi!