Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün
şehirdeki dinci vakıflarla düzenlediği “gençlik ve inanç” konulu
çalıştayda imam hatipliler için ilginç sonuçlar ve sorunlar tespit
edildi. Hükümetin gözbebeği konumundaki imam hatiplerde, iktidarın
beklediğinin ötesinde bir anlayış geliştiği ortaya çıktı. Din Kültürü ve
Ahlak Bilgisi ve İHL Meslek Dersi öğretmenlerinden oluşan 50 öğretmenin
katıldığı çalıştayda, öğrencilerin anlatılan dini bilgilerdeki
tutarsızlıklar nedeniyle deizme kaydığı, din dersi öğretmeninin
öğrencisine uygun rol model olamadığı, çocukların sorularının ya
yanıtsız kaldığı ya da bastırıldığı, MEB’in ders materyallerinin
çocuklar değil yetişkinlere uygun ve yetersiz olduğu sonucuna ulaşıldı.
İmam hatip öğretmenlerinin beş grup halinde yaptığı müzakerelerle
oluşturulan çalıştayda, “İtikadî anlamda sorunları olan gençlerde özellikle deizm inancı ön plana çıkmakta, ateizm bu bağlamda daha geride kalmaktadır”
tespiti yapıldı. Öğrencilerin kötülük meselesi çerçevesinde “Neden
Tanrı’nın yeryüzünde kötülüklere müdahale etmediği ve sessiz kaldığı”
sorusu bir inanç problemi olarak değerlendirildi ve kader, Allah’ın zatı
ve tasavvuru, sabır, tevekkül gibi konuların anlaşılamadığı vurgulandı. Cumhuriyet’ten Ozan Çepni’nin haberine göre; çalıştayda din
adamlarının birbiri ile çelişen açıklamaları da eleştirildi. Okullardaki
din ve bilimin çeliştiği düşüncesini besleyecek dini anlatımların
öğrencilerde inanç problemlerine neden olduğu belirtilerek “Hurafeler
din addedilmektedir. Dini anlatan kişiler arasında yaşanan tartışmalar
ve sunulan dini bilgilerdeki tutarsızlıklar gençlerde din düşüncesinin
saygınlığına zarar vermektedir” denildi. Gençlerin eşcinsellik
konusundaki tutum ve bakış açılarındaki değişimin de tartışıldığı
çalıştayda, “Eşcinsellik, pek çok lise öğrencisinde normal ve hatta
sempatik görülebilmekte ve bir sapkınlık olarak değil cinsel bir tercih
olarak nitelendirilmektedir. Öğrenciler eşcinselliği özgürlük bağlamında
anlamakta, özgürlüğün ne olduğu öğrenciye yeterince anlatılamamaktadır”
sonucuna varıldı. Çalıştayda din dersi öğretmenlerinin mizacının sert
olması ergenlik çağındaki öğrencilerin öğretmenle devamlı çatışma
yaşamalarına neden olduğu ve bunun da derse karşı olumsuz tutum
oluşturduğu belirtildi. SOSYAL MEDYAYA DİKKAT Öğretmenlerin sosyal medyada öğrencileri ile etkileşim içerisinde
olduklarında belli ilke ve sınırlarla hareket etmesi gerektiği
vurgulanırken, “Öğretmen öğrencilerin görebileceği paylaşımlarına dikkat
etmeli ve toplumun sinir uçlarını harekete geçirecek ideoloji, siyaset,
mezhep ve cemaat tarafgirliği gibi ayrıştırıcı paylaşımlardan uzak
durmalıdır. Öğretmen sosyal medyada dini ve siyasi konularda
öğrencilerinin görebileceği şekilde polemiğe girmemelidir. Kendi
mahremini paylaşmamaya özen göstermeli ve öğrencisine sosyal medyadaki
mahremiyetine dair rehberlik etmelidir” değerlendirmesi yapıldı. https://odatv.com/imamhatiplerbakinnereyekayiyor03041814.html